اشتباهات رایج و خطرناک در سئوی سایت

دسته بندی :
اشتباهات رایج در سئوی سایت-سئو سایت در ارومیه
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 13 دقیقه

اشتباهات رایج در سئوی سایت ! عنوانی سنگین و پر از بحث که شما را در دنیای پر رمز و راز عملکرد سئوی گوگل به هزاران مقاله و نظرات و تجربیات افراد مختلف در حوزه های گوناگون می رساند. اما ما در این مقاله قصد نداریم اشتباهات را یکی یکی برای شما یادآوری کنیم بلکه با اشتباهات رایج که تاثیر مستقیمی در نابودی سایت دارد می پردازیم.

الگوریتم جدید گوگل از شما چه می خواهد!؟

هر سال گوگل الگوریتم های خود را به روز رسانی و هوشمند تر از سال قبل ارتقا می‎‌دهد. اما حتی متخصصان سئو هم از رمز و راز عملکرد ربات های گوگل اطلاعاتی دقیق در دست ندارند و هر سال با چالش هایی جدید مواجه می شوند که مجبور می شوند روی کارهای خود اعمال کنند تا نتیجه کار آنها هدر نشود.

در این مقاله قصد نداریم برای شما در مورد الگوریتم های جدید گوگل بحث کنیم چرا که به دلیل کثرت 200 فاکتور خارج از حوصله این مطلب می باشد لذا بحث های مربوط به الگوریتم های گوگل را در مطالب دیگر اروم وب به شما توضیح خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید : الگوریتم سند باکس گوگل چیست؟

 

اگر شما مدیر یک وب سایت هستید، نیازی نیست در حد تخصص سئو اطلاعات را کسب کنید بلکه می توانید با رعایت نکاتی مهم که توسط گوگل برای کمک به شما منتشر می‌کند سایت خود را به سلامت در دنیای وب هدایت و رهبری کنید.

الگوریتم های جدید گوگل روی سه نکته محتوا، متا‌داده و عملکرد تاکید بسیاری دارد. قصد داریم بر اساس همین سه نکته مهم اشتباهاتی که ممکن است با آن سایت خود را نابود کنید می پردازیم. 

اشتباهات مهم در تولید محتوا

هر محتوایی چه ریز یا درشت، باید بر اساس نیاز کاربر تنظیم شود نه نیاز موتور جستجوی سایت. گوگل همیشه این نکته را یاد‌آوری کرده است که هر چقدر محتوا را خوب بنویسید اگر سلیقه و نیاز کاربر را در آن لحاظ نکنید و تنها برای ربات های گوگل بهینه کنید به مقاله شما ارزشی نخواهد داد.

اشتباهات مهم در تولید محتوا-اروم وب

گوگل این نکته مهم به مانند یک ظرف توخالی با رنگ و لعاب دل فریب اما توخالی و پوچ فرض می‌کند. یعنی شما عملا نیاز کاربر را به مسخره گرفته و برای جذب کلیک یا باز کردن صفحه اجبار کردید. یکی از اشتباهات رایج در سئوی سایت که متاسفانه با پیشرفت ربات های گوگل این ترفند و فریب کاربردی ندارد و می توانیم با یقین بگویم یک اشتباه استراتژیک در تولید محتواست.

در تولید محتوا گوگل از شما می خواهد محتوایی تولید کنید که نشان دهنده جایگاه شما در آن حوزه، روشن کردن ماهیت وجودی سایت شما (چگالی) و میزان تاثیر و اثرگذاری آن(هدف) در انتقال موضوع برای کاربر متمرکز شده باشد. پس محتوای خوبی ارایه دادید.

اگر نمی دانید برای تولید محتوا از چه کلمات و روش هایی استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره رایگان اروم وب کمک بگیرید متخصصان ما آماده راهنمایی شما برای انتخاب درست کلمات و تولید محتوای ارزشمند برای سایت شما هستند.

اشتباهات مهم در تنظیم متا دیسکر‌یپشن

چکیده توصیفی محتوا + عنوان مطلب کوتاه و گویا یکی از فاکتورهای مهم و حیاتی شما برای جذب کاربر در هر مطلب محسوب می شود. حتی در افزونه هایی مانند یواست هم برای این مورد تاکید کرده اند. چکیده مانند طعمه های سر‌قلاب هستند که در جریان خروشان دنیای وب کاربران را سمت خود می کشد.

متاسفانه در بسیاری از وب سایت ها مشاهده می شود مدیران سایت این فاکتور و نکته مهم را نادیده گرفته و صرفا تمرکز خود را روی متن محتوا قرار دادند. این باز‌‌دهی مقالات را تحت تاثیر قرار می دهد و یکی از اشتباهات رایج در سئوی سایت می باشد که مدیران سایت دچار هستند. لذا در تولید محتوا باید کمی وقت بیشتری برای آن در نظر گرفت.

تنظیم متا دیسکریپشن - سئو سایت در ارومیه

متا داده ها کلمات توصیفی کوتاه در حد چند کلمه هستند که برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار می گیرند پس در انتخاب کلمات متا داده دقت کنید علاوه بر اینکه مرتبط با متن مقاله شما باشد حاوی نکاتی جذاب برای جلب توجه کاربران می باشد.

متا داده ها در برچسب ها، دسته بندی ها، برگه ها و مقالات ، تصاویر ، ویدیو ها و صداها به هر اندازه و تعداد قابل انجام می باشد.

اگر در تنظیم متا داده ها مشکل دارید کارشناسان اروم وب آماده تنظیم و بهینه سازی متا داده های سایت شما بر اساس موضوعات محتوای سایت شما در هر حجم و موضوعی هستند.

اشتباهات مهم در تنظیم عملکرد سایت

فاکتور های مختلفی برای عملکرد سایت از نظر گوگل در نظر گرفته است که یکی از مهم ترین آنها سرعت پاسخگویی سایت و هدایت کاربر می باشد. خیلی از ماها دوست داریم وقتی وارد یک سایتی می شویم خیلی سریع متن را مشاهده کنیم و تاخیر بیش از حد باعث بی حوصله شدن  شده و از صفحه خارج می شویم و این یک امتیاز منفی برای آن وب سایت محسوب می شود.

در ابزار گوگل مستر ما بخشی برای سنجش میزان CTR داریم که به مدت زمانی که کاربر وارد شده و بعد از مشاهده از آن خارج می شود اطلاق می شود. یکی از فاکتورهای مهم گوگل در بهبود و رتبه بندی سایت ها این فاکتور مهم است.

در مرحله اول سعی کنید با تصاویر سنگین، مطالب بی ربط و عدم تنظیم درست محتوا کاربران را از ماندن در سایت و مشاهده مطلب خود دور نکنید. این مهم نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئوی سایت محسوب می شود. اما برای نتیجه بهتر چه استراتژی برای این منظور باید در وب سایت خود پیاده کنید!؟ بحثی که نیاز به افراد متخصص در این حوزه دارد تا با ارایه راهکار مناسب به شما کمک کنند میزان حضور کاربر در سایت را افزایش دهند.

گروه دیجیتال مارکتینگ اروم وب در این حوزه نیز می تواند با مشاوره رایگان به شما کمک کند این مشکل و نقیصه مهم را بر طرف کنید تا در نتایج بالاتری نسبت به رقبا قرار بگیرید. همواره ما در تلاش هستیم تا در میدان بزرگ رقابت کسب و کار های بی شماری را به قله موفقیت در کسب و کار برسانیم.

بک لینک سازی

با افزایش بازدید سایت و بالا آمدن سایت مدیران سایت خیلی سریع وارد حوزه خرید بک لینک خارجی می شوند. بک لینک مدت زیادی است از چشم گوگل دیگر امتیاز محسوب نمی شود. یک لینک های داخلی جدا از بک لینک خارجی می باشد.

به جای هزینه برای خرید بک لینک از سایت های پر بازدید بهتر است روی تبلیغات دیگر مانند رپورتاژ تمرکز کنید. تولید یک رپورتاژ آگهی 5 برابر قدرت بیشتر از بک لینک را برای سایت شما به همراه خواهد آورد. چرا که وقتی بک لینکی مناسب با هویت و موضوع سایت شما نباشد از نظر گوگل خلاف محسوب شده و شامل جریمه سنگین خواهید شد.

اشتباهات بک لینک سازی - اروم وب

بک لینک ها وقتی هیچ ارتباطی با موضوع سایت نداشته باشد همانند سم برای سایت شما باشد یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئوی سایت محسوب می شود که باید دقت کرد با ایجاد بک لینک های غیر مرتبط عملا زحمت و نتیجه کار خود را هدر ندهید.

انتخاب کلید واژه نادرست

انتخاب برچسب باید متناسب با موضوع مقاله باشد و استفاده از کلمات و واژگانی که مرتبط با مقاله شما نباشد در نتایج گوگل نمایش داده نخواهد شد. ربات های گوگل در این زمینه بهبود یافته اند و با بررسی چگالی کلمات کلیدی استفاده شده در متن مقاله و بررسی با برچسب استفاده شده در آن مقاله سایت نتایج را مشخص و نمایش می دهند.

اشتباهات دیگر مدیران وب سایت استفاده از کلمات کلیدی زیاد می باشد که ربطی به موضوع ندارد و حتی جملاتی می باشد که مترادف بوده و عملا تکراری می باشد. پیشنهاد می شود برای نتیجه بهتر بین 3 تا 7 برچسب مناسب برای مقاله استفاده شود.

عدم لینک سازی داخلی

لینک های داخلی یا انترتکست تاثیر بسیاری زیادی در ماندگار کردن کاربر در وب سایت دارد. چرا که وقتی کاربری مطلبی را مطالعه می‌کند ممکن است سوالاتی در ذهن کاربر پدید اید که در حین مطالعه متن شما با آن مواجه شود.

پس اگر قصد دارید مقاله ای که تنظیم کردید وقت و حوصله کافی برای شرح آن سوال ندارد با لینک دهی به مقاله ای جدا اختصاصی همان کلمه سوالی لینک سازی داخلی را انجام دهید.

گوگل برای بک لینک داخلی و اتصال شبکه های داخلی اهمیت بیشتری می دهد. لینک های داخلی همانند رشته های عصب در هم تنیده هستند و هر چقدر قوی باشند به همان مقدار می توانند کاربر را در خود نگهدارند. پس در انتخاب لینک و ارجاع مقاله دقت لازم را داشته باشید.

اگر حوصله کافی برای این کار ندارید و دوست دارید تا زیر نظر کارشناسان مجرب لینک های داخلی وب سایت شما تنیده شود می توانید از خدمات اروم وب استفاده کرده و این کار به کارشناسان ما بسپارید تا برای شما انجام دهیم.

اشتباهات دیگری نیز در این زمینه هنوز وجود دارد که مدیران سایت دچار آنها هستند لذا در مقاله بعدی دیگر اشتباهاتی که نتیجه چند ماهه و چند ساله شما را به باد خواهد داد اشاره می کنیم یکی از مهمترین آنها افتادن ناخواسته از سئوی کلاه سفید به سئوی کلاه سیاه می باشد.

سرعت پایین سایت ( اشتباه بزرگ )

امروزه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که برخی از وبسمتران کم سابقه از تاثیر آن در سئو سایت غافل هستند سرعت لود پایین سایت میباشد. یکی از تاثیرات منفی سرعت سایت فراری دادن کاربران از سایت میباشد. این خروج ها و فرارهای پی در پی لطمه بسیار سنگینی به سایت زده و باعث ایجاد یک حس منفی از برند شما در دید کاربران میشود.

سرعت و لود پایین سایت - اروم وب

بهتر است این مورد را در گوشه ای از ذهن خود به یاد داشته باشید که گوگل به سایت شما برا اساس عملکرد کاربران امتیاز و رتبه میدهد و اگر میزان خروج از سایت شما افزایش داشته باشد مسلما ربات های گوگل به این موضوع حساس شده و رتبه شما به مرور زمان در نتایج گوگل کاهش پیدا میکند.

ما در مقاله تاثیر سرعت سایت در سئو به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم و همچنین روش ها و تکنیک هایی را نیز افزایش سرعت سایت برای شما گردآوری کرده ایم.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت تخصصی به بررسی اشتباهات رایج در سئو سایت بپردازیم. اما باید در نظر داشته باشید که این فاکتورها در آپدیت های الگوریتم های گوگل دچار تغییرات نیز شده و حتی اشتباهات جدید نیز به این لیست اضافه خواهد شد. برای اینکه به عنوان یک وبمستر با تجربه همیشه در پروژه های سئو موفق ظاهر شوید باید همواره الگوریتم ها و تغییرات جدید گوگل را رصد کرده و بر اساس قوانین گوگل پیش روید تا همیشه سئو بهتری برای وبسایت خود انجام دهید.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *