اصول انتخاب نام دامنه

دسته بندی :
اصول انتخاب نام دامنه - اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 6 دقیقه

ما در مقالات قبلی در مورد ویژگی های سایت خوب صحبت کرده ایم و در این مقاله تصمیم داریم تا به صورت کامل اصول انتخاب نام دامنه را برای شما معرفی نمائیم. در این مقاله نکات بسیار مهمی گردآوری شده است و اگر شما هم تصمیم دارید که یک سایت برای کسب و کار خود داشته باشید بهتر است تا در این مقاله با ما همراه باشید.

اگر وارد یک فروشگاه در مرکز شهر یا هر کجایی از شهر وارد شوید مسلما یک اسمی در سردر فروشگاه وجود دارد. اگر به مثالی که زده شد پی ببرید متوجه میشوید که دامنه هم اسم سایت شما میباشد و باید برای آنتخاب آن دشواری هایی را بکشید زیرا انتخاب یک دامنه خود نیازمند داشتن چندین قانون میباشد که در این مقاله این موارد را مورد بررسی قرار میدهیم.

در مورد دامنه خود به خوبی تحقیق کنید

اگر به عنوان مثال دامنه ای را برای طراحی سایت خود انتخاب کرده اید بهتر است که به صورت کامل در مورد آن تحقیق کنید. روش تحقیق شما باید به این گونه باشد که ابتدا چک کنید که آیا شرکت دیگری اقدام به ثبت و استفاده از دامنه انتخابی شما کرده است یا نه.

اگر شرکتی با نام دامنه شما اقدام به ثبت دامنه و برند کرده است بهتر است که از انتخاب خود صرف نظر کنید. پس حتما در مورد نام دامنه خود به خوبی تحقیق کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

 

روش انتخاب دامنه آسان - اروم وب

از دامنه‌ای استفاده کنید که نوشتن آن آسان باشد.

سعی کنید در انتخاب دامنه سلیقه و زمان زیادی را به خرج دهید. و اسمی را برای دامنه خود انتخاب کنید که نوشتن آن به صورت انگلیسی یا فینگیلیش آسان باشد. حرف “هـ ” را به هیچ عنوان در آخر و یا انتهای دامنه خود استفاده نکنید زیرا کاربران در هنگام نوشتن مسلما با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

تا حد امکان از دامنه کوتاه استفاده کنید.

مسلما اگر یک روزی به برند بزرگی تبدیل شدید کاربران با نوشتن آدرس دامنه وارد سایت شما میشوند. به همین دلیل به هیچ عنوان از دامنه های سخت و دشوار استفاده نکنید. تا حد امکان از دامنه ای استفاده کنید که کوتاه بوده به راحتی قابل نوشتن باشد. با این روش شما همیشه در یاد مشتری خواهید ماند.

از اعداد در نام دامنه استفاده نکنید

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از اعداد در دامنه خود استفاده نکنید. با یک مثال به این مورد پی خواهید برد. زمانی که شما در دامنه خود از اعداد استفاده میکنید و کاربری اسم سایت شما را از کسی دیگری میشنود مسلما در هنگام نوشتن آدرس دامنه شما با مشکلاتی روبرو میشود. به همین دلیل یکی از مهم ترین اصول انتخاب نام دامنه عدم استفاده از خط تیره و اعداد در دامنه میباشد.

کلمات کلیدی در دامنه - اروم وب

استفاده از کلمه کلیدی در دامنه

سعی کنید کلمه کلیدی اصلی کلی خود را در دامنه بگنجانید. زیرا این کار باعث افزایش میزان سئو سایت و برند سازی کمک زیادی کرده و از سوی دیگر موجب اعتماد سازی در بین کاربران میشود. به یاد داشته باشید که استفاده از کلمه کلیدی اصلی در ابتدا نام دامنه میتواند تاثیر بسیار زیادی در سئو و اعتبار سایت داشته باشد. اگر درک خوبی از این مورد نداشتید به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید که در زمینه شیر نوشیدنی فعالیت میکنید به همین دلیل در دامنه خود میتوانید از milk نیز استفاده نمائید.

از دامنه خود محافظت کنید

شما باید در ابتدا کار از برند و دامنه خود به خوبی محافظت کنید زیرا بعد از مدتی اگر به یک برند حرفه ای تبدیل شدید امکان به وجود آمدن رقبا برای شما وجود دارد به همین دلیل سعی کنید دامنه خود را به چندین نوع نوشتاری خریداری کنید. به مثال زیر توجه کنید.

www.urumweb.ir

www.urum-web.ir

این روش باعث میشود تا بعدا رقبا با استفاده برند شما اقدام به فعالیت نکنند.

پسوند دامنه خود را به خوبی انتخاب کنید

امروزه پسوند های بسیار زیادی برای دامنه ها وجود دارد به عنوان مثال com , ir , org , net , shop و … که امروزه بیشتر وبسایت ها از این دامنه ها استفاده میکنند. اما مرسوم ترین دامنه ای که بیشتر وبسایت ها با آنها راه اندازی میشود ir و com میباشد. سعی کنید دامنه com و ir را حتما خریداری نمائید زیرا این دو دامنه میتواند به نفع شما باشد.

جمع بندی

تحقیق در مورد اصول انتخاب دامنه و رسیدن به نتیجه نهایی بسیار مهم و ضروری میباشد زیرا دامنه تاثیر بسیار زیادی در برند شما خواهد داشت به همین دلیل در انتخاب آن دقت بسیار زیادی به خرج بدهید در غیر اینصورت بعد با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *