اصول سئو محتوا برای کسب رتبه

دسته بندی :
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 16 دقیقه

یکی از ارزشمندترین مواردی که در کسب رتبه خوب تاثیر بسزایی دارد رعایت اصول سئو محتوا میباشد. زمانی یک محتوا ارزشمند میباشد که دارای بازدید کننده باشد و بتواند در کسب و کار ما تاثیر زیادی داشته باشد. از زمان های گذشته محتوای خوب به عنوان بهترین گزینه برای کسب رتبه در نتایج گوگل میباشد.

در نظر داشته باشید که گوگل در سالیان بسیار دور ارزش بسیار زیادی برای کلمات کلیدی در نظر میگرفت و این عامل باعث میشود تا برخی از افراد چگالی کلمات کلیدی را در محتوا افزایش دهند ولی متاسفانه با آپدیت شدن الگوریتم های گوگل برخی از این وبسایت ها با جریمه بسیار سنگینی مواجه شدند و از نتایج گوگل به صورت کامل حذف شدند زیرا گوگل به این نتیجه رسید که محتوای خوب باید نیاز مخاطب و کاربر را رفع نمایید و این عامل باعث شد تا محتواهایی که بازدید کننده زیادی دارند به مرور زمان در نتایج بالای گوگل قرار بگیرند و به عنوان محتوای با ارزش شناخته شوند. اما امروزه با حساس شدن الگوریتم های گوگل محتوا باید برخی از اصول را در دید گوگل داشته باشد تا در نتایج گوگل رتبه خوبی داشته باشد.

نوشتن یک محتوای خوب و سئو شده میتواند در نتایج گوگل رتیه خوبی را داشته باشد به همین دلیل تولید محتوای سئو شده به مرور زمان باعث میشود تا یک کسب و کار به برند تبدیل شود. تبدیل شدن به یک برند خوب با کسب رتبه توسط محتوای سئو شده اتفاق می افتد که در مقاله تاثیر برندینگ در سئو به صورت کامل به این مورد پرداخته ایم.

به همین دلیل ما در این مقاله به صورت جامع و تخصصی تصمیم داریم اصول سئوی محتوا را مورد بررسی قرار دهیم و اگر این اصول و فاکتور ها را در هنگام تولید محتوا به صورت کامل رعایت نمائید مسلما رتیه خوبی در نتایج گوگل کسب خواهید کرد.

10 اصول سئو محتوا در بازاریابی محتوا

رعایت کردن برخی از اصول سئو مانند لینک سازی داخلی ، سئو تکنیکال و سئو خارجی و برخی از فاکتور های دیگر مسلما ارزش یک سایت را افزایش میدهد. در نظر داشته باشید که برخی از افراد کم تجربه بر این باور هستند که سئو به معنای برنامه نویسی بوده و داشتن یک سایت خوب با کدنویسی استاندارد میتواند عامل اصلی کسب رتبه باشد که این نوع عقیده و فکر کاملا اشتباه بوده و کد نویسی استاندارد یکی از فاکتور های سئو سایت شناخته میشود. ما در مقاله سئو تکنیکال به صورت کامل به این موارد پرداخته ایم به همین دلیل اگر  میخواهید اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه داشته باشید حتما بر روی تصویر زیر کلیک نمائید.

سئو تکنیکال چیست؟-اروم وب

برای اینکه با فاکتورها و اصول سئو به صورت کامل آشنا شوید با ما همراه باشید.

انتخاب کلمه کلیدی هدفمند

یک محتوای خوب باید دارای کلمه کلیدی هدفمند باشد. به همین دلیل مهم ترین عامل برای کسب رتبه در نتایج گوگل استفاده از کلمات کلیدی هدفمند میباشد.یکی از مهم ترین اصول سئو محتوا تحقیق در مورد کلمات کلیدی میباشد که امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای انتخاب و تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد که میتواند سرعت جستجوی کلمات و واژه های کلیدی را افزایش دهد.در نظر داشته باشید که محتوای خود را بر اساس برنامه تولید کرده و در سایت خود منتشر نمائید برخی از افراد موفقیت یک سایت را محتوا میدانند اما محتوای ارائه شده در سایت ها متاسفانه بدون کلمات کلیدی بوده و این گونه محتوا به هیچ عنوان توسط گوگل مورد بررسی قرار نمیگیرد. در نظر داشته باشید که اگر از سیتسم مدیریت وردپرس استفاده میکنید افزونه های بسیار زیادی برای بهبود سئو سایت وردپرسی وجود دارد که میتواند فرایند سرعت را کاملا برای شما مشخص کرده و شما سئو بهتری در صفحات خود داشته باشید.

تولید محتوای مناسب با کسب و کار

زمانی که کاربری در گوگل یک واژه را جستجو میکند لیست صدها سایت برای کاربر توسط گوگل به نمایش داده میشود. این گونه از سایت ها که در نتایج بالای گوگل قرار دارند به عنوان محتوای خوب و ارزشمند میباشد. به همین دلیل باید در هنگام بازاریابی محتوا موضوعات انتخابی را بر اساس کسب و کار خودتان در نظر بگیرید. زیرا یک محتوا اگر در زمینه کسب و کار شما نباشد متاسفانه این مورد توسط گوگل تشخیص داده شده و گوگل به محتوای شما رتبه خوبی را در نظر نمیگیرد.

استفاده از تیتر و عنوان های جذاب 

رعایت این مورد میتواند 50% در کسب رتبه و جذب کاربر تاثیر داشت. نوشتن یک محتوا شاید ساعت ها و حتی روزها زمانبر باشد اما برای یک محتوا یک عنوان خوب انتخاب نمائید تا کاربر را به سمت خود جذب نمایید. برخی از سایت های موفق دنیا ساعت ها برای انتخاب یک عنوان برای محتوا زمان صرف میکنند زیرا کاربر در نتایج گوگل بر اساس عنوان کلیک کرده و هر چقدر عنوان خوب و جذاب باشد باعث میشود تا کاربر بر روی عنوان کلیک نماید.

استفاده از تصاویر و ویدئو (رسانه تصویری)

همانطور که میدانید امروزه افراد بسیار زیادی زمان کافی برای مطالعه یک محتوای طولانی را ندارند به همین دلیل اگر در محتوا از تصاویر و ویدئو مناسب با محتوا استفاده نمائید کاربر مشغول تماشای تصاویر و ویدئو شده و ارزش صفحه شما در دید گوگل به صورت چشمگیری افزایش پیدا میکند. به این نکته مهم توجه داشته باشید که محتوای بدون رسانه ( تصاویر یا ویدئو ) میتواند ارزش کمتری در دید گوگل داشته باشد.

استفاده از تصاویر در تولید محتوا-اروم وب

رعایت کیفیت محتوا مهم ترین اصول سئو محتوا 

کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل فقط مبنی بر طول محتوا نبوده و امروزه محتوای طولانی و با کیفیت شانس رتبه های خوب گوگل را دارند. در نظر داشته باشید که محتوا باید به گونه ای باشد که کاملا نیاز مخاطب و کاربر را رفع نمائید.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که به هیچ عنوان کیفیت را فدای طول محتوا نکرده و همیشه محتوای خوب و کاربرپسند تولید نمائید. برخی از تولید کنندگان محتوا برای افزایش طول محتوا وارد بحث های حاشیه ای و بی ربط کرده و این عامل باعث میشود تا مخاطب از محتوای شما رضایت نداشته و از سایت شما خارج شود.

استفاده از لینک سازی داخلی در محتوا

در وهله اول برای موفقیت در سئو، بهبود بخشیدن به لینک سازی داخلی مباشد. در نظر داشته باشید که برخی از افراد که به عنوان وبمستر یا سئوکار فعالیت میکنند بر این باورند که بعد از تاسیس سایت شروع لینک سازی خارجی میتواند سرعت کسب رتبه را افزایش دهد اما این عقیده کاملا اشتباه بوده و بهترین روش برای کسب رتبه بهبود لینک سازی داخلی سایت میباشد.

بهترین تکنیک تولید محتوا به صورت منظم به مدت 4 الی 6 ماه بوده و سپس لینک سازی خارجی باید طبق برنامه پیش رود در غیر اینصورت میتواند لطمه بسیار زیادی در سایت وارد نماید.

معرفی منبع اصلی

در وبسابت های خارجی به جز فارسی این مورد باید به خوبی و با دقت کامل توسط مدیر سئو سایت انجام شود. اما در سایت های فارسی نوشتن منبع در برخی از سایت های خبری رعایت میشود و امروزه به دلیل اینکه الگوریتم و ربات های گوگل تشخیص کاملی در مورد زبان فارسی ندارند این مورد توسط برخی از وبسایت ها رعایت نمیشود. در نظر داشته باشید که سئو روز به روز تغییراتی دارد و به همین دلیل بهتر است در محتواهای خود در صورت امکان از منبع استفاده شود زیرا در آینده اگر ربات های گوگل به این مورد حساسیت نشان دهند مسلما امتیاز خوبی وبسایت شما کسب خواهد کرد. در نظر داشته باشید که نوشتن منبع در مقالات به عنوان اصول سئو محتوا بوده و باید در هنگام تولید محتوا به منبع دقت کافی شود.

به روزرسانی مداوم محتوا و مقالات

در برخی از نتایج گوگل تاریخ و زمان انتشار و بروزر سانی صفحه در دید کاربران به نمایش در می آید. این فاکتور باعث میشود تا برخی از کاربران بر روی به روزترین محتوا و صفحات کلیک کند و رعایت این مورد هم میتواند در جذب کاربر تاثیر بسزایی داشته باشد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که نشان دادن تاریخ برای کاربران هیچ تاثیری در سئو ندارد و حتی گوگل هم به این مورد امتیازی ارائه نمیدهد اما بهتر است بدانید که برخی از کاربران به تاریخ و زمان بروزرسانی محتوا اهمیت میدهند و شما میتوانید با این تکنیک اینگونه از کاربران را به سایت خود جذب نمائید.

اگز شما هم از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید میتوانید با برخی از افزونه های رایگان موجود در مخزن وردپرس زمان بروزرسانی صفحات را برای کاربران به نمایش در بیاورید. طبق نتایج بدست آمده از آزمایش های فراوان کلیک زیاد بر روی یک لینک تاثیر بسیار زیادی در کسب و ارتقاء رتبه یک سایت دارد.

آپدیت و بروزرسانی محتوا-اروم وب

استفاده از متا دیسکریپشن جذاب

شاید با دیدن این عنوان به این فکر باشید که چرا متا میتواند به عنوان یک اصول سئو محتوا شناخته شود. اگر در زمینه سئو تجربه خوبی را داشته باشید حتما میدانید که استفاده از متا در سئو تاثیری ندارد اما در هنگام انتشار محتوا در سایت خودتان از نوشتن آن غافل نشده و سعی کنید تا برای محتوا خود از متا دیسکریپشن استفاده نمائید.

استفاده از متا میتواند مفهوم محتوای شما را در نتایج گوگل به کاربر ارائه دهد. در نتایج گوگل تمامی وبسایت ها دارای توضیحات متا بوده و اگر وبسایت یا صفحه ای از یک سایت از متا در صفحه خود استفاده نکند گوگل به صورت خودکار بخش از محتوای سایت را به عنوان متا برای نمایش به کاربر در نظر میگیرد.

کاربر در نتایج گوگل تنها با دو گزینه مواجه میشود

الف : عنوان

ب: توضیحات متا

محتوای شما در داخل صفحه قرار دارد و کاربر باید ابتدا وارد سایت شما شده تا بتواند محتوای شما را مطالعه نمائید به همین دلیل با نوشتن یک متا دیسکریپشن خوب میتواند کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب کرده و به مرور زمان رتبه بهتری را در نتایج گوگل کسب نمائید.

بهینه بودن سرعت صفحه

اصلی ترین فاکتوری که گوگل برای رتبه بندی در نظر میگیرد سرعت بارگذاری صفحات میباشد. امروزه وبسایت هایی که در نتایج ابتدایی گوگل قرار دارند دارای سرعت بارگذاری بسیار زیادی هستند و برای اینکه در سال 2021 بخواهید رتبه های جدیدی را کسب کرده و یا در رتبه های قدیمی خود ارتقا پیدا کنید بهتر است تا به سرعت بارگذاری صفحات سایت خود توجه بسیار زیادی داشته باشید.

یکی از اصلی ترین مواردی که در سرعت سایت یا صفحات تاثیر میگذارد نوع هاست و عامل دیگر استفاده از تصاویر ، صوت و ویدئو در صفحات سابت میباشد. ما در تکنیک های سئو ویدئو به این نکته پرداخته ایم و اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید حتما مقاله مربوطه را مطالعه نمائید.

بهینه سازی سرعت سایت-اروم وب

تاثیر طول محتوا در سئو

مسلما افرادی که در زمینه سئو و طراحی سایت فعالیت میکنند تابحال شنیده اند که طول محتوا در سئو و کسب رتبه تاثیر زیادی دارد. در نظر داشته باشید که تاثیر طول محتوا در سئو به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که محتوای خوب باید کیفیت زیادی داشته و بتواند رضایت کاربر را به صورت کامل کسب نماید.

امروزه برخی از افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنند با وارد شدن به حاشیه تصمیم دارند تا طول محتوا را افزایش دهند اما اینگونه از طرز فکر کاملا اشتباه بوده و محتوا باید کامل و کیفیت خوبی داشته باشید. برای اینکه با این موضوع به صورت کامل آشنا شوید ما قبلا در بخش مقالات  مقاله ای با موضوع تاثیر طول محتوا در سئو منتشر کردیم و به صورت جامع اقدام به بررسی این مورد کرده ایم. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که این مقاله را نیز از دست ندهید.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی یکی از بهترین روش های موتورهای جستجو برای شناخت و پیدا کردن محتوای شم میباشد. برای موفقیت در قانون سئو شما باید تحقیقات زیادی در مورد کلمات کلیدی داشته باشید و آگاه شوید که چه کلماتی در گوگل توسط کاربران سرچ و جستجو میشود و سپس بر اساس این نوع کلمات اقدام به تولید محتوای با کیفیت نمائید. به این مثال بسیار ساده توجه کنید :

کلمات کلیدی حکم بازاریاب را دارند و واژه های کلیدی میتوانند کاربران را به سمت سایت شما هدایت کنند. شما باید از کلمات مناسب با کسب و کار خود برای محصولات و خدمات خود استفاده کنید و سپس صفحات را به گونه بهینه سازی نمائید که گوگل امتیاز ویژه ای به صفحات شما داده  و سایت یا وبلاگ و … را در نتایج بالای گوگل قرار دهد.

در نظر داشته باشید که تحقیق کردن در مورد کلمات کلیدی در بحث سئو امری بسیار مهم بوده و باید تحقیقات بسیار زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی انجام دهید.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در سئو-اروم وب

نتیجه گیری

داشتن یک کسب و کار  آنلاین بدون مخاطب و کاربر هیچ سودی برای شما نداشته و حتی میتواند باعث ایجاد هزینه های زیادی برای شما شود. یک کسب و کار موفق همواره تلاش میکند با برنامه ریزی موفق و درست بازدید کننده های زیادی را به سایت خود هدایت نماید. در نظر داشته باشید که یکی از بهترین فاکتورهای کسب ربته و جذب بازدید محتوای خوب میباشد. اما در نظر داشته باشید که  باید یک کسب و کار موفق همیشه اصول سئو محتوا را دانسته و محتوا های بهینه و استاندارد را در سایت خود منتشر نماید.

امروزه کسب و کارهای انلاین همواره سعی میکنند تا اطلاعات جدیدی در مورد سئو کسب کنند به همین دلیل بستر اینترنت میتواند به صورت کامل و 100% تحول زیادی در کسب و کار شما داشته باشید اما این موفقیت کار راحتی نبوده و باید تلاش و برنامه ریزی درستی را طراحی و اجرا نماید.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *