تکنیک های طلایی برای افزایش فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 17 دقیقه

امروزه فروشگاه های اینترنتی بسیار زیادی در اینترنت فعالیت میکنند اما مهم ترین موفقیت یک فروشگاه انلاین ، فروش بالا و بهتر محصولات میباشد. داشتن یک وبسایت کلید موفقیت نبوده و گزینه ای به نام فروش آنلاین نشانگر یک فروشگاه خوب میباشد. در این مقاله تکنیک های طلایی برای افزایش فروش آنلاین را برای شما اماده کرده ایم. در این مقاله روش هایی که باید در سایت انجام دهید تا فروش وبسایت شما به صورت چشمگیری افزایش داشته باشد را جمع آوردی کرده ایم.

در زمنیه کسب و کار آنلاین تکنیک و نکات بسیار زیادی وجود دارد ولی انجام هر روشی مناسب هر کسب و کار آنلاینی نیوده و باید به صورت اصولی از تکنیک ها و روش ها استفاده کرد. ما در امروز در اروم وب به سراغ نکاتی رفته ایم که اگر مد نظر گرفته شود میتواند باعث افزایش فروش کسب و کار آنلاین شما باشد. در نظر داشته باشید که اگر این تکنیک ها به صورت صحیح پیاده سازی شود میتواند فروش و تجارت شما را افزایش دهد و موفقیت شما را افزایش دهد.

اروم وب طبق بررسی و تحقیق در زمینه فروش آنلاین به نتایج زیاد و گسترده ای رسیده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم که این نکات را با شما نیز به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم قدمی در بهتر شدن فروش شما داشته باشیم. در نظر داشته باشید که این تکنیک ها را میتوان در فروش محصولات فیزیکی و خدماتی استفاده کرد. این تکنیک ها به عنوان برترین روش های افزایش فروش آنلاین میباشد. پس حتما تا پایان این پست با ما همراه باشید.

نمایش رضایت مشتریان و کاربران از محصولات و خدمات شما

یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین تکنیک های افزایش فروش آنلاین رضایت و پیام های کاربران و مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما میباشد. این تکنیک نه تنها در وبسایت بلکه در شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به بررسی های انجام شده کاربران راضی میتواند تاثیر زیادی در فروش شما داشته باشد. شما میتوانید بخشی از وبسایت یا هر شبکه ای که در آن به فروش آنلاین میپردازید یک قسمت را برای رضایت کاربران مد نظر بگیرید.  این تکنیک توسط وبسایت های بسیار زیادی در سطح اینترنت استفاده میشود پس شما هم میتوانید با نظرات و رضایت مشتریان خود افراد بسیار زیادی را جذب نمائید.

در کسب و کار بلند پرواز نباشید.

برخی از کسب و کار ها به صورت اقساطی اقدام به خرید محصول برای فروش هستند و نظرشان اینگونه میباشد که اگر در تامین محصولات بلند پروازی کنند میتوانند فروضش بهتری را داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید که موجود داشتن از یک محصول با تعداد بالا نمیتواند باعث افزایش فروش شود. بهترین گزینه بررسی بازار خرید محصول میباشد. در غیر اینصورت اگر محصول بازار خرید و فروش کمتری داشته باشید میتواند فروش شما را نیز به صورت چشمگیری کاهش دهد. و این وسط این شما هستید که در کسب و کار خود ناموفق خواهید بود.

به هیچ عنوان در کسب و کار خود صداقت را فراموش نکنید. داشتن صداقت در مورد محصولات میتواند بهترین گزینه برای فروش محصول باشد. به هیچ عنوان در توضیحات خدمات و محصولات خود از واژه های نامناسب و دروغ استفاده نکنید چون مشتری اگر در هنگام دریافت محصول یا خدمات خریداری شده متوجه کم صداقی شما شود باعث میشود تا دفعات بعدی شما را انتخاب نکند و این موضوع اگر دست به دست هم دهد میتواند برند شما را خراب کرده و کسب و کارتان را شکست دهد.

بیشتر بخوانید :
6 دلیل داشتن سایت در کسب و کار

تخفیفات در فروش انلاین

استفاده از تخفیفات و پیشنهادات

یکی از روش هایی که میتواند باعث فروش شما شود استفاده از تخفیفات لحظه ای میباشد. در نظر داشته باشید که تخفیف یکی از قدیمی ترین و بهترین روش هایی میباشد که خریدار را ترغیب به خرید می نماید. تخفیفات لحظه ای باعث میشود تا کاربر احساس کند این محصول بعد از مدت کوتاهی میتواند به اتمام برسد به همین دلیل احساس اورژانسی به کاربر دست میدهد و این باعث میشود تا در کمترین زمان ممکن کاربر خرید خود را ثبت نماید.

در نظر داشته باشید این پیشنهادات باید در قسمتی از سایت قرار گیرد تا چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند.مثلا برای افزایش راندمان و جلب کاربر میتوانید از تایمر معکوس استفاده نمائید. با قرار دادن تایم معکوس کاربر زمان به اتمام رسیدن محصول را میداند و باعث میشود تا کاربر تمرکز بیشتری بر روی این محصول داشته باشد.

ارائه برخی خدمات به صورت رایگان

برخی از فروشگاه های معتبر مانند دیجی کالا به صورت رایگان خدماتی را در اختیار خریداران قرار میدهند. در نظر داشته باشید که گزینه ای بنام ” ارسال رایگان “ میتواند باعث افزایش فروش آنلاین محصولات شما شود. در نظر داشته باشید دیجی کالا در خرید های بالای 200 هزار تومان این خدمات را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار میدهد. پس این روش هم یکی از تکنیک های افزایش فروش به شمار می آید .

بازگشت وجه به صورت تضمینی

بازگشت وجه به صورت تضمینی

با توجه به اعتماد نکردن برخی از کاربران به خرید آنلاین باعث میشود تا افراد زیادی اقدام به خرید نکردن کنند. اما در نظر داشته باشید مهم ترین عاملی که باعث میشود تا کاربر اقدام به خرید اینترنتی نکند ، ضمانتی برای خرید خود میباشد. برخی از افراد مشکل را از دست رفتن پول میداند. در این مورد باید کاملا به خریدار حق داد زیرا بدون اینکه محصول را از نزدیک لمس کنند اقدام به واریز وجه میکنند . مثلا اگر اقدام به خرید لباس کنند این سوال برایشان پیش می آید که آیا کیفیت این محصول مناسب میباشد یا نه ؟ و هزاران سوال باعث میشود تا افراد زیادی از خرید اینترنتی استفاده نکنند.

این شما هستید که میتوانید با تضمین بازگشت وجه در صورت نارضایتی این افراد را به خرید وادار کنید. در صورتی که کاربر یا خریدار اطمینان داشته باشد که محصول اجگر کیفیت خوبی نداشته باشد به پول خود میرسد مسلما خرید خود را انجام میدهد. اما باید در نظر داشته باشید که در این مورد صداقت و تضمین بودن کار حتما رعایت شود زیرا وعده دروغ به کاربر به مرور زمان میتواند به کسب و کار شما آسیب بزند.

کاربران و خریداران هستند که میتوانند برند شما را بزرگ کنند زیرا اگر خدمات شما به خوبی و با برنامه پیش رود میتواند اعتماد کاربر را نسبت به شما افزایش دهد. کاربرانی که اعتماد زیادی به فروشگاه شما داشته باشند حتما شما را به افراد بسیار زیادی معرفی میکنند.

استفاده از تصاویر با کیفیت

خرید به صورت اینترنتی باعث میشود تا خریدار محصول را فقط از طریق تصاویر بررسی و مشاهده کند. داشتن تصاویر ایده آل یک تصویر باعث میشود تا کاربر در تصمیم گیری خود بهتر عمل کرده و شما را با سایر فروشگاه ها مقایسه کند. طبق بررسی های انجام گرفته شده کیفیت خوب تصاویر محصولات میتواند  تا 50 درصد در فروش شما تاثیر بگذارد پس برای اینکه فروش آنلاین خود را رونق دهید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

فروشگاه های معتبر مانند دیجی کالا و … دارای یک فضا برای عکسبرداری از محصولات هستند.  در نظر داشته باشید که حتما از محصولات خود ، خودتان اقدام به عکسبرداری کنید زیرا کاربران به راحتی میتوانند تشخیص دهند که این عکس تکراری میباشد. این روش باعث میشود تا اعتماد خریدار نسبت به شما کم شود. عکسبرداری به صورت حرفه ای تاثیر زیادی دارد تا کاربر شما را برای خرید انتخاب کند. به همین دلیل از تمامی زوایا و هر چیزی که باعث میشود تا کیفیت یک محصول مشخص شود را برای عکاسی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید کاربری که اقدام به خرید محصول میکند دوس دارد تا از تمامی بخش ها محصول خود را ببیند و این باعث میشود تا شانس شما برای فروش افزایش پیدا کند.

تاثیر پاپ آپ در افزایش فروش آنلاین

از پاپ آپ استفاده کنید

امروزه تکنیک های بسیار زیادی برای افزایش فروش آنلاین توسط وبسایت ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این بخش تاثیر گذارترین روشی که میتواند در فروش یک وبسایت تاثیر داشته باشد استفاده از پاپ اپ میباشدو پاپ آپ پنجره ای میباشد که در صفحات سایت مورد نمایش قرار میگیرد و عملکرد آن به عنوان یک اطلاعیه میباشد. در نظر داشته باشید استفاده بیش از حد پاپ آپ در سایت باعث میشود تا کاربران از سایت آزرده شوند و همچنین پاپ اپ میتواند در سئو سایت نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

در نظر داشته باشید که این مدل از پیشنهادات نباید به صورت مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. سعی کنید در تخفیف های بازدهی بسیار زیادی دارند از این روش استفاده کنید چون آرزده شدن کاربر مسلما باعث میشود تا کاربر سایت شما را ترک کند و این شما هستید که در این وسط ضربه خواهید دید. همیشه به یاد داشته باشید که اگر از این روش استفاده میکنید حتما از کلید یا دکمه ی خروج استفاده کنید تا کاربرانی که مایل به استفاده از پاپ آپ نیستند بتواند از صفحه تبلیغی شما خارچ شوند.

استفاده از روش های پرداخت متنوع

در نظر داشته باشید که امروزه بیشتر افراد تمامی خرید های خود را به صورت آنلاین پرداخت میکنند اما در این میان افرادی هستند که از روش های پرداخت دیگری نیز استفاده میکنند. یکی از روش هایی که میتوانید در سایت و فروشگاه خود راه اندازی کنید سیستم پرداخت درب منزل در هنگام تحویل کالا میباشد. برخی از افراد به دنبال وبسایت هایی هستند که از این سیستم استفاده میکنند. در نظر داشته باشید که اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید باید تمامی روش هایی که برای پرداخت وجود دارد را بررسی و در فروشگاه خود در صورت امکان راه اندازی کنید تا هر کاربری که اقدام به خرید کند بتواند بر اساس نیاز و خواسته خود نوع پرداخت هزینه را انتخاب کند. هر چقدر میدان را برای مشتریان بزرگ کنید میتوانید فروش آنلاین بهتری داشته باشید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

امروزه بیش از 75 درصد از ورودی وبسایت ها با استفاده از موبایل میباشد. با توجه به افزایش گوشی های هوشمند افراد بسیار زیادی فعالیت و کارهای خود را با موبایل استفاده میکنند به همین دلیل سعی کنید تمرکز بسیار زیادی در نسخه موبایل داشته باشید و تا حد امکان به صورتی که صدمه ای وارد سایت نکنید سایت را برای موبایل بهینه و ریسپانسیو کنید. این عمل باعث میشود تا کاربر در هنگام ورود به سایت به بخش های متنوع سایت شما دسترسی راحتی داشته باشید. طراحی پویا و شیک وبسایت باعث میشود تا کاربران مدت زمان زیادی را برای حضور در سایت شما سپری کنند. این روش باعث میشود تا سایت شما در زمان کوتاهی نزد گوگل شناخته شود و در سئو سایت نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

در نظر داشته باشید که لود صفحات سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر مدت زمان زیادی را برای ورود به سایت سپری نکند. زیرا کاربران امروزه زمان را بسیار ارزشمند میدانند. طبق بررسی های انجام گرفته شده وبسایت هایی که لود صفحات آنها بیشتر از 3 الی 4 ثانیه میباشد کاربران بسیار زیادی را از دست میدهند زیرا کاربر در صورتی که با لود صفحه به مدت طولانی مواجه شود مسلما صفحه را ترک کرده و سراغ سایت دیگری میرود.

آسان کردن سفارش و پرداخت

طبق بررسی های اروم وب امروزه افراد حوصله زیادی ندارند تا در فرایند های پیچیده فعالیت کنند. به همین دلیل اگر بخواهید فروش خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید. باید فرایند سفارش و پرداخت را تا حد امکان کوتاه کنید. این تکنیک فقط مناسب سایت نبوده و در سایر شبکه های اجتماعی نیز باید مد نظر بگیرد. امروزه بسیاری از وبسایت های ایرانی با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند و مراحل سفارش و پرداخت بسیار پیچیده ای دارند.

وبسایت هایی که ار مراحل ساده و کوتاه استفاده میکنند در مقابل سایر وبسایت ها فروش بسیار بالایی دارند. بهترین تکنیک خذف کردن فرم های غیر ضروری در فرایند سفارش میباشد. با این روش کاربر اطلاعات ضروری را در فرم وارد میکند و زمان کمتری را برای سفارش خود تلف میکند. در نظر داشته باشید که بسیاری از وبسایت های بزرگ و معتبر حتی فرایند ساخت حساب کاربری را نیز حذف کرده اند و برای خرید نیازی به حساب کاربری ندارند.

یکی دیگر از روش های راحت کردن فرایند خرید ورود به حساب کاربری توسط فیسبوک و گوگل میباشد. با عملی کردن این روش دیگر کاربر زمان خود را صرف پر کردن فیلد های پیچیده نمیکند و با زدن یک دکمه تمامی کارها در یک ثانیه انجام میدهد.

فراموش نکردن مشتری

برخی از مشتریان که اقدام به خرید از سایت شما میکنند مسلما با شما تازه آشنا میشوند. در ایران بزرگترین مشکلی که وجود دارد فراموش کردن مشتریان بعد از خرید میباشد. در نظر داشته باشید که این روش کاملا اشتباه میباشدو مشتریان ثابت ارزش بسیار زیادی دارند چون این گونه از افراد باعث میشوند تا فروش شما افزایش داشته باشد. اگر هر کاربر فقط یکبار از فروشگاه اینترنتی شما خرید کند مسلما شما فروش بالایی را تجربه نخواهید کرد.

اگر بخواهید یک مشتری را به مشتری ثابت تبدیل کنید در صورت امکان یک کالای ارزان قیمت را در هنگام ارسال نیز به کاربر ارسال کنید این ویزگی باعث میشود تا شوق و اشتباق خرید دوباره در فرد به وجود بیاید. همچنین در صورت امکان میتوانید اطلاعات سفارش را با استفاده از ایمیل یا پیامک برای کاربر ارسال کنید. این کارها باعث میشود تا کاربر یا مشتری با شما تمایل داشته و خرید های بعدی را نیز از فروشگاه شما انجام دهد.

سخن نهایی

رعایت برخی از تکنیک های فروش باعث میشود تا فروشگاه اینترنتی شما نیز در دید مشتری به یک برند معروف تبدیل شود. اگر دیجی کالا را در نظر بگیرید امروزه به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران فعالیت میکند. ارائه برخی از خدمات از شما به مشتری باعث میشود تا اشتیاق در مشتری پدید آید. چون اگر شما بهترین تجهیزات و محصولات و یا حتی خدمات را نیز ارائه دهید این مشتری میباشد که شما را انتخاب میکند پس با انجام دادن این تکنیک ها مسلما میتوانید فروش بسیار بالایی را تجربه کنید. بالا بودن فروش نشانشگر یک وبسایت اینترنتی معتبر و پر ارزش میباشد. در غیر این صورت اگر وبسایتی فروش بالایی را نداشته باشد به هیچ دردی نمیخورد. در نظر داشته باشید اگر هنوز هم فروشگاه اینترنتی ندارید میتوانید با انتخاب اروم وب طراحی سایت فروشگاهی را به ما بسپارید.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «تکنیک های طلایی برای افزایش فروش آنلاین»

  1. این تکنیک هایی که عرض کردین بسیار مهمه و در کتاب های زیادی به این نکات اشاره کردن
    مرسی از شما که نتایج با ارزشی ارائه میدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *