الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟

دسته بندی :
الگوریتم سندباکس گوگل - اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 8 دقیقه

امروزه وبسایت های بسیار زیادی در طول روز ساخته میشود. به همین دلیل باید یک فیلتری باشد که سایت های اسپم و ضعیف و تکراری را فیلتر کرده و اجازه پیشرفت به انها را میدهد. الگوریتم سندباکس گوگل تمامی فاکتور های بهینه بودن سایت را بررسی میکند. اما در نظر داشته باشید با این تعداد سایت که در طول روز ساخته میشود چگونه گوگل بهترین سایت ها را برای کاربران به نمایش میگذارد. خب جواب سوال بسیار راحت میباشد. زمانی که یک سایت تازه وارد میدان و بازار رقابت میشود گوگل با الگوریتم های خوب این سایت ها را از سایت های قدیمی و قوی جدا کرده تا عدالت کاملا رعایت شود..

زمانی که شما یک وبسایت جدید راه اندازی میکنید الگوریتم یند باکس گوگل سایت شما را به داخل یک اتاق هدایت کرده و سایت شما را در طول ماه ها مورد بررسی قرار میدهد. آنالیز کردن نوع محتوا ، بهینه بودن سایت و صدها فاکتور باعث میشود تا سایت شما از سندباکس خارج شود. به خاطر همین برخی از سئو کاران حرفه ای بر این باورند که در 6 ماه اول به صورت اصولی و برنامه ریزی شده اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید. اگر دقت کنید در  3 الی 4 ماهه اول ، سایت های نوپا هیچ رتبه ای در گوگل ندارند این عامل یعنی سایت در سندباکس گوگل قرار دارد و در حال آزمایش میباشد. برای اینکه رقابت بسیار خوب و قدرتمندی با سایر سایت ها داشته باشید حتما در هنگام ورود به سند باکس ساختار محتوایی سایت را بهنیه و تدوین کرده تا بعدا بتوانید با غول های بزرگ به رقابت بپردازید. هر چقدر فعالیت شما در سند باکس گوگل بهتر باشد با قدرت بهتری به رقابت میپردازید.

تشکیل الگوریتم سند باکس گوگل - اروم وب

چرا الگوریتم سندباکس گوگل تشکیل شد؟

در گذشته زمانی که برخی از الگوریتم ها وجود نداشت برخی از افراد با ایجاد سایت و تولید محتوای اسپم و حتی استفاده از سئو کلاه سیاه رتبه های برتر و اول را از آن خود میکردند به خاطر همین گوگل به دنبال راهی برای جلوگیری از این مورد شد. گوگل با ایجاد الگوریتم سندباکس گوگل از این راه جلوگیری کرد. گوگل با اضافه کردن سایت ها در سندباکس یا جعبه و اتاق خود فریب دادن سایت های تازه وارد جلوگیری کرد و به خاطر همین این عمل باعث شد تا برخی از سایت هایی که کیفیت محتوایی آنها بالا میباشد در رتبه بندی حضور داشته باشند. این روش بسیار اصولی گوگل باعث شد تا محتوا های با کیفیت و جذاب در صنفحه نتایج وجود داشته باشند و محتوا های اسپم و بی کیفیت از فیلتر گوگل رد شوند.

زمان و تایم حضور سایت در سندباکس گوگل

تایم و زمانی که سایت میتواند در سندباکس گوگل اسیر شود حدود 3 الی 4 ماه میباشد. اما باید در نظر داشته باشید که این تایم نیز به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. زمانی که شما در کلمات پر رقابت میخواهید به میدان رقابت بروید مسلما زمان حضور شما در سندباکس گوگل نیز افزایش می یابد تا گوگل بهترین تصمیم ها را برای سایت های با کیفیت بگیرد. در نظر داشته باشید که برخی از وبسایت ها حتی در دام الگوریتم سند باکس گوگل قرار نمیگیرند و دلیل این اسیر نشدن هم استفاده از کلمات کم رقابت میباشد. زیرا کلمات کم رقابت دارای رقابت پایینی بوده و گوگل به عملکرد آنها واکنش زیادی نشان نمیدهد. اما در نظر داشته باشید که برخی از افراد از این فرصت سواستفاده کرده و وقتی در کلمات کم رقابت فعالیت میکنند اقدام به بهره گیری از سئو کلاه سیاه کرده تا بهترین رتبه را کسب کنند اما باید در نظر داشته باشید گوگل کامل عملکرد تمامی سایت ها را زیر ذره بین برده و به صورت کامل مورد بررسی قرار میدهد.. پس اگر خطایی را انجام دهید مسلما سایت شما پنالتی شده و فرصت های بهتر از شما گرفته خواهد شد.

روش های خروج از سندباکس گوگل - اروم وب

روش خارج شدن از الگوریتم سندباکس گوگل

در این بخش تصمیم داریم تا وقتی دام سندباکس افتادیم با انجام چه روش هایی از آن خارج شویم. پس با ما همراه باشید تا این نکات را یاد گرفته و با عملی کردن آنها از دام سندباکس گوگل رهایی یابید. در نظر داشته باشید که برخی از افراد اصلا رضایتی از سند باکس ندارند زیرا تا زمانی که سایت در سند باکس قرار دارد این عامل باعث میشود تا سایت در هیچ کلمه ای در نتایج گوگل مشاهده نشود به همین دلیل برخی از صاحبان سایت یا افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت میکنند از این مورد ناراضی هستند و به دنبال راهی برای خروج از سند باکس گوگل هستند. با ما همراه باشید تا کلیدی ترین روشها را برای خروج از سند باکس گوگل برای شما معرفی نمائیم.

عدم فعالیت در کلمات کلیدی پررقابت

برای اینکه از این تله خارج شوید عدم فعالیت در کلمات کلیدی با ارزش و پرسرچ میباشد. به عنوان مثال کلماه کلیدی طراحی سایت نسبت به کلمه کلیدی طراحی سایت در ارومیه از ارزش بسیار بالایی برخوردار میباشد. به همین دلیل این عامل باعث میشود تا افرادی که در شروع با کلمات کلیدی پررقابت کار خود را استارت میکنند دچار این محدودیت شده و تا چند ماه فرصت دیده شدن را نداشته باشند. به همین دلیل شما با انتخاب کلمات کلیدی کم رقابت و تولید محتوای با کیفیت از سند باکس گوگل در امان خواهید ماند.

کاهش سرعت لینک سازی - اروم وب

کاهش لینک سازی یا توقف کامل لینک سازی

زمانی که گوگل سیگنال لینک سازی را دریافت میکند مسلما آن صفحه نزد گوگل بررسی میشود به همین دلیل در نظر گوگل این صفحه از ارزش بالایی برخوردار میشود. برای اینکه گوگل صفحه شما را بررسی کند تا در صورت قبولی وارد نتایج جستجو شود سایت یا صفحه شما را وارد سندباکس خود کرده و مورد بررسی قرار میدهد. در نظر داشته باشید که برای اینکه وارد این محدودیت طولانی مدت نشوید بهتر است که سرعت لینک سازی کمتری را داشته باشید تا گوگل مشکوک به فعالیت شما نشده و از سایت شما رد شود.

بهبود لینک سازی داخلی

سئو یا بهینه سازی به صورت کامل به 3 بخش لینک سازی داخلی و خارجی و سئو تکنیال میباشد. به همین دلیل سعی کنید سئو داخلی سایت خود تا حد قابل قبولی بهینه کنید. سئو داخلی در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد به همین دلیل سعی کنید سئو داخلی سایت خود را بهینه کنید. این عامل باعث خارج شدن سایت شما از قفس سندباکس میشود.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *