تکنیک های طلایی سئو ویدئو

دسته بندی :
تکنیک های سئو ویدئو-سئو سایت در ارومیه
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 15 دقیقه

امروزه استفاده از محتوای تصویری در سایت‌ها به عنوان یک شمشیر دولبه بوده و اگر به ویدئو به درستی برای سایت بهینه نشود مسلما در عملکرد سایت تاثیر منفی میگذارد. رعایت تکنیک های سئو ویدئو یکی از مهم ترین مواردی میباشد که باید در زمان انتشار ویدئو به آن توجه کرد.امروزه کسب و کارهایی که رقبای زیادی در بستر اینترنت دارند مسلما برای موفقیت بیشتر به سمت تولید محتوای ویدئو روی آورده‌اند. اما مهمترین و اصلی ترین مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم بهینه کردن ویدئو برای بارگذاری در سایت میباشد. یک ویدئو با کیفیت بالا مسلما لود سایت را به صورت چشمگیری کاهش میدهد و به دلیل رقابت زیاد کیفیت هم عامل اصلی در جذب کاربر میباشد پس مهم‌ترین چیزی که باید در این میان کشیده شود بهینه کردن ویدئو برای سایت میباشد. ما در این مقاله تصمیم داریم به صورت کاملا تخصصی تکنیک‌های سئو ویدئو را برای شما معرفی نمائیم پس برای اینکه با این مسئله بسیار مهم آشنا شوید بهتر است که تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

سئو ویدیو یعنی چه ؟

گوگل یا سایر موتورهای جستجو دارای قوانین و مقررات سخت گیرانه هستند و برای اینکه گوگل شما را به عنوان یک پیشنهاد برای کاربران نشان دهد باید از قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو پیروی کنید. الگوریتم‌ها و استانداردهای بسیار زیادی وجود دارد که ویدئو درج شده در سایت یا شبکه های ویدئویی برای کاربران به نمایش گذاشته شود. ما در بخش بالا هم گفتیم که امروزه استفاده از ویدئو به ویژه برای معرفی محصول و خدمات در بازاریابی و جذب کاربر تاثیر بسیار زیادی دارد.

در گذشته بهینه سازی ویدئو چنان از اهمیت بالایی برخوردار نبود و افراد بسیار زیادی با تولید یک ویدئو میتوانستند رتبه  های بهتری را کسب کنند. اما امروزه به دلیل بزرگ بودن میدان رقابت ، بدون پیروی از تکنیک های سئو ویدئو نمیتواند رتبه بهتری را در نتایج گوگل کسب کند.

اگر میخواهید با مفهوم بهینه سازی ویدئو بیشتر و واضح‌تر آشنا شوید باید بگوییم که برای اینکه ویدئو در نتایج گوگل برای کاربران نمایش داده شود نیازمند این است که برخی از تکنیک‌ها مانند کیفیت خوب و حجم پایین و صدها تکنیک دیگر را داشته باشد تا در نتایج گوگل برای کاربران به نمایش گذاشته شود.

مفهوم سئو ویدئو-اروم وب

مزایای استفاده از ویدئو در سایت

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی به عنوان مهم ترین عاملی میباشد که باعث میشود تا سایت کاربران جدید و زیادی را جذب و در صورت توانایی به مشتری تبدیل کند. امروزه داشتن یک سایت میتواند موفقیت کسب و کار را به همراه داشته باشد اما استفاده از ویدئو برای معرفی محصول یا خدمات میتواند کاربر را جذب و به مشتری تبدیل کند. ویدئو باعث ایجاد حس لمس کردن به کاربر میدهد و به همین دلیل کاربر میتواند انتخاب بهتری را داشته باشد. برای اینکه با مهم ترین مزایای استفاده از ویدئو در وب سایت آشنا شوید حتما به چند موارد زیر توجه داشته باشید:

مزایای استفاده از ویدئو در سایت-اروم وب

جذب کاربر کاملا یونیک

تیم بزرگ و حرفه ای اروم وب طبق بررسی هایی که انجام داده است به این نتیجه رسیده است که وب سایت هایی که از ویدئو در سایت خود استفاده میکنند 36% ورودی بیشتری به سایر وبسایت ها دارند به همین دلیل از دست دادن این تعداد از کاربران یک اشتباه بزرگ میباشد.

افزایش فروش در سایت های فروشگاهی

همانطور که در بالا گفتیم استفاده از ویدئو برای معرفی محصول و خدمات باعث میشود تا کاربران درک بهتری از محصول یا خدمات شما داشته باشند. به عنوان مثال زمانی که شما در فروشگاه اینترنتی خودتان در کنار عکس محصولات بتوانید ویدئوی محصول را نیز بارگذاری نماید باعث میشود تا فروش محصولات افزایش داشته باشد زیرا در ویدئو کاربر محصول را از نماهای متفاوت دیده و بهتر میتواند در مورد خرید تصمیم بگیرد.

افزایش اعتبار و ارزش دامنه

بالا بودن اعتبار دامنه میتواند  نقش بسیار زیادی در افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل داشته باشد. وبمستران به دنبال روش هایی برای افزایش اعتبار دامنه هستند که یکی از بهترین روش هایی که باعث میشود تا دامنه اعتبار بالایی را کسب کند استفاده از ویدئو در سایت میباشد. در نظر داشته  باشید که استفاده از ویدئو و فایل تصویری در سایت به عنوان یکی از فاکتور های تاثیر گذار برای افزایش قدرت دامنه میباشد.

برخی از افراد با درک اشتباه این موضوع بر این باور هستند که استفاده از ویدئو میتواند قدرت دامنه را افزایش دهد اما در نظر داشته باشید که این طرز فکر و درک از این موضوع کاملا اشتباه بوده و استفاده از ویدئو یکی از فاکتورهای تاثیر گذار میباشد و به تنهایی نمیتواند قدرت دامنه را ارتقاء دهد.

افزایش دامین آتوریتی با ویدئو-اروم وب

افزایش تعامل کاربران با سایت

در شبکه های اجتماعی این موضوع بیش از حد به گوشمان خورده است ولی در سایت چیزی به عنوان افزایش تعامل کاربران با سایت وجود ندارد. در نظر داشته باشید که این موضوع در برخی از سایت ها مورد استفاده قرار میگیرد. مانند سایت های تفریحی ، آشپزی ، آشپزی و … که هر روز محتوا و مطالب تازه و عمومی برای کاربران ارائه میدهند.

ویدئو امروزه یکی از روش های بازاریابی مهم به شمار می آید. به عنوان مثال سایت آپارات و یوتیوب در زمینه انتشار ویدئو فعالیت میکنند و این گونه از سایت ها کاربرانی دارند که روزانه چندین بار به سایت آپارات و یوتیوب سر میزنند.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که زمانی که کاربر از سایت خارج میشود و بعدا دوباره به صورت ممتد (روزانه ، هفتگی و … ) به سایت بازمیگردد گوگل به این عامل امتیاز بسیار زیادی را قائل میشود. پس سعی کنید با انتشار ویدئو های عمومی و پرکاربرد تعامل کاربران با سایت را افزایش دهید.

سئو ویدئو در وردپرس

همانطور که قبلا هم گفتیم وردپرس به دلیل اینکه امروزه به عنوان یک مدیریت محتوای قوی شناخته میشود مزایای بهتری نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا دارد. ما در مقاله مزایای طراحی سایت با وردپرس به صورت کامل به بررسی این مورد پرداخته ایم.

طبق بررسی های انجام شده در سال 2021 بیشتر از 70 درصد از کاربران تمایل دارند تا محتوای ویدئو را تماشا کنند و امروزه از ارزش محتوای متنی تا حدودی کم شده است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای افزونه سئو ویدئو میباشد که کار سئو و بهینه سازی ویدئو را برای شما بسیار راحت میکند. این افزونه قوانینی که لازم است تا ویدئو برای موتور های جستجو بهینه شود را برای شما اعلام کرده و شما با رفع و انجام دادن دستورات یک ویدئوی کاملا سئو شده را در سایت خود منتشر میکنید.

افزونه  Yoast seo video به عنوان یکی از شناخته شده ترین افزونه های بهینه سازی ویدئو میباشد که امروزه بیش از چند میلیون نصب فعال دارد و این نشانگر محبوبیت این افزونه میباشد. افزونه ی  yoast seo video به صورت رایگان و پولی قابل درسترس بوده و برای اینکه بتوانید از تمامی ویژگی و امکانات افزونه استفاده کنید بهتر است که نشخه پرو یا پولی آن را خریداری نمائید.

سایت های برتر اشتراک ویدئو

با یک سرچ و جستجوی بسیار ساده متوجه خواهید شد که در اینترنت وبسایت‌های بسیار زیادی در زمینه اشتراک ویدئو فعالیت میکنند. این گونه از سایت‌ها به صورت رایگان این امکان را در اختیار ما قرار میدهند تا ویدئوهای خود را انتشار دهیم و در دید هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر قرار دهیم.به همین دلیل در این قسمت تصمیم داریم تا سایتهای اشتراک ویدئویی که به صورت ایرانی و خارجی فعالیت میکنند و به عنوان برترین سایت های اشتراک ویدئوی ایرانی و خارجی شناخته میشوند را برای شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که با این وبسایت ها میتوانید کاربران بسیار زیادی را جذب کند ولی رعایت تکنیک های سئو ویدئو در زمان انتشار ویدئو امری کاملا ضروری و مهم میباشد.

سایت های اشتراک ویدئو-اروم وب

سایت اشتراک ویدئوی آپارات

اگر در بستر اینترنت گشت و گذار کنید مسلما با سایت آپارات آشنایی کامل را دارید. آپارت یک سرویس اشتراک ویدئوی ایرانی بوده که به عنوان بهترین وبسایت در زمینه اشتراک ویدئو شناخته میشود و روزانه بیش از 10 هزار بازدید کننده دارد. در نظر داشته باشید قدرت و اعتبار این سایت برای فعالیت میتواند در سئوی سایت شما هم تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب

یوتیوب به عنوان اولین سایت اشتراک ویدئو در ایران و خارج از ایران بوده که زیر مجموعه گوگل میباشد. وبسایت یوتیوب بعد از معرفی به صورت چشمگیری پیشرفت کرد و توانست کاربران زیادی را به خود اختصاص دهد. یوتیوب روزانه بیش از 100 میلیون بازدید در روز داشته و در برخی از مواقع این عدد به 120 میلیون در طول روز نیز میرسد. سرعت بارگذاری بالای یوتیوب باعث شده است تا ویدئو های با کیفیت بتوان در آن منتشر کرد

سایت اشتراک ویدئو نماشا

سایت اشتراک ویدئو نماشا بعد از آپارات هم به جرعت میتوان گفت که بهترین و پرمخاطب ترین سایت اشتراک ویدئو در ایران به شمار می آید. این وبسایت با فاصله بسیار کمی از آپارات در حال فعالیت بوده و به عنوان یک رقیب اصلی برای آپارات به شمار می آید.

انتشار ویدئو در سایت خودمان یا سایت های اشتراک ویدئو ؟

برخی از وبسایت ها به دلیل نداشتن منابع کم از نظر هاست و سرور ناچار هستند که ویدئو های خود را در داخل سایت های اشتراک ویدئو منتشر کرده و در داخل سایت خود برای نمایش بگذارند. در نظر داشته باشید که سایت اپارات یکی از وبسایت هایی میباشد که این مزیت را برای برخی از صاحبان سایت ها فراهم کرده است.

زمانی که ویدئو را در سایت آپارات انتشار میدهید و سپس از طریق کد در سایت خود فراخوانی میکنید میزان اثر و سود این ویدئو برای آپارات میباشد. زیرا در زمان پخش ویدئو لوگو آپارات در ویدئو نمایان شده و در انتهای ویدئو نیز ویدئو های مربوطه با موضوع ویدئو شما برای کاربران به نمایش گذاشته میشود. در نظر داشته باشید که این عمل باعث میشود تا کاربران با کلیک بر روی ویدئو های مربوطه از سایت شما خارج شده و به دنیای آپارات وارد شوند.

پس بهترین راه حل اینگونه میباشد که همیشه سعی کنید ویدئو را در هاست خود آپلود کرده و سپس در سایت خودتان در معرض دید به نمایش بگذارید زیرا این روش میتواند در سئو سایت شما نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

انتشار ویدئو سئو شده-اروم وب

تکنیک های انتشار ویدئوی سئو شده در آپارات

رعایت برخی از تکنیک های مهم در زمان انتشار ویدئو در آپارات تاثیر بسیار زیادی در سئو بودن ویدئو شما دارد. امروزه ویدئوهای آموزشی بازدید کننده های بهتری را نسبت به سایر ویدئو ها داشته و باعث میشود افراد بسیار زیادی به دنبال ضبط ویدئوهای آموزشی کنند. این روش یکی از روش های سئو ویدئو بوده و رعایت این نکات تاثیر مهمی در کسب رتبه دارد.

در نظر داشته باشید که اگر میخواهید تا ویدئو های منتشر شده توسط شما در آپارت در نتایج جستجو به نمایش گذاشته شود بهتر است تا این نکات را به خوبی رعایت نمائید. این نکات و فاکتورها عبارت است از :

1.برای شروع کار حتما سعی کنید یا یک کانال رسمی در آپارات ایجاد کنید.

2.همیشه ویدئو خود را در دسته بندی مربوطه بارگذاری نمائید تا کاربران راحت بتوانند به ویدئو شما دسترسی پیدا کنند.

3.برای اینکه در نتایج داخل آپارات به خوبی در دید کاربر قرار بگیرید حتما از برچسب های مربوطه استفاده نمائید. استفاده از برچست در سایت آپارات ضروری بوده و به همین دلیل متوجه میشویم که برچسب در ویدئوها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

4.حتما در قسمت عنوان از کلمه کلیدی استفاده نمائید.

5.آپارات در آخرین تغییرات خود امکان انتشار لینک در قسمت توضیحات هر ویدئو را فراهم کرده است به همین دلیل سعی کنید در بخش توضیحات هر ویدئو آدرس وبسایت یا  صفحات اینترنتی را درج نمائید.

6.در بخش توضیحات همیشه توضیحات کامل در مورد ویدئو را قرار دهید. نوشتن توضیحات خوب و کامل میتواند شانس رتبه گرفتن ویدئو را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

7.پاسخ به نظرات کاربران میتواند 90% در کسب رتبه بهتر کار را آسان کند. زمانی که برای نظرات پاسخ های کامل نوشته میشود این عمل باعث میشود تا ویدئو در دید آپارات رتبه و ارزش بالایی داشته باشد.

نتیجه گیری

امروزه فعالیت در بستر وب به صورت ویدئو مارکتینگ تاثیر بسیار زیادی در کسب رتبه بهتر و کاربر دارد. مطالعه محتوای متنی به دلیل مشغله کاری برخی از افراد امکان پذیر نبوده و این گونه از افراد به دنبال پادکست یا ویدئو درباره موضوع خودشان هستند تا علاوه بر درک آسان زمان کمتری را برای حل مشکل خود اختصاص دهند. رعایت تکنیک های سئو ویدئو میتواند اعتبار و ارزش برند را در وب به صورت چشمگیری افزایش دهد. همچنین برند سازی توسط ویدئو مارکتینگ میتواند تاثیر بهتری نسبت به سایر روش ها داشته باشد.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *