بهبود سئو سایت وردپرس در چندین قدم

دسته بندی :
سئو سایت وردپرس - اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 15 دقیقه

امروزه مهم ترین عاملی که میتونه پیشرفت یک سایت اینترنتی رو به ارمغان بیاورد سئو و بهینه سازی میباشد. امروزه اکثر وبسایت ها با استفاده از وردپرس سایت خود را برپا میکنند. زیرا وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند میباشد و این قابلیت را دارد که سایت های بسیار بزرگ و حرفه ای را با آن طراحی کرد. در نظر داشته باشید داشتن افزونه های بسیار حرفه ای و منو فارسی و کاربری بسیار راحت باعث شده است تا امروزه طبق آمار اکثر سایت های ایرانی حتی وبسایت های بزرگ نیز با استفاده از وردپرس سایت خود را راه اندازی کرده اند. اما بهبود سئو سایت وردپرس یکی از مهم ترین دغدغه هایی میباشد که افراد با آن روبرو میشوند. زیرا سئو سایت وردپرس باعث میشود تا بدون هزینه های اضافی درآمد یک کسب و کار اینترنتی افزایش زیادی داشته باشد. زمانی که شما در یک کلمه کلیدی در جایگاه اول و حتی در صفحه اول گوگل قرار میگیرد مسلما بازدید کننده و حتی فروش شما نیز افزایش پیدا میکند. به همین دلیل دیگر نیازی به هزینه کردن در زمینه تبلیغات و … ندارید.

برای اینکه با مفهوم کلی سئو آشنا شوید در این بخش با ما همراه باشید تا معنی و کاربرد سئو را برای شما معرفی کنیم و سپس نکات بسیار طلایی برای بهینه سازی سایت وردپرس را برای شما به صورت کامل و قدم به قدم معرفی کنیم.

سئو سایت وردپرس - اروم وب

سئو سایت چیست و به چه معنی میباشد؟

سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد. سئو امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای قوانینی میباشد که باید برای رسیدن به آن از قوانین موتور های جستجو تبعیت کرد. روش و راهکار های بسیار زیادی برای بهبود و بهینه سازی سئو سایت وجود دارد که در مقالات اروم وب به صورت کامل به آن ها پرداخته ایم. همانطور که در بالا گفتیم سئو میتواند بازدید کننده بسیار گسترده ای را به سمت سایت شما هدایت کند زیرا روزی میلیون ها سرچ در گوگل و سایر موتور های جستجو انجام میشود که اگر فقط یک صدم این بازدید کننده ها و کاربران به سایت شما مراجعه کنند شما میتوانید پیشرفت بسیار زیادی را در کسب و کار خود داشته باشید. در نظر داشته باشید امروزه دیگر برخی از روش های بیلبورد ، تراکت و … روشی برای تبلیغ و جذب مشتری نمیباشد بلکه سئو تمامی این روش ها پشت سر گذاشته و به عنوان بهترین روش برای جذب کاربر و فروش محصولات و خدمات میباشد. در نظر داشته باشید که روش سئو در سایت ها متفاوت میباشد. مثلا اگر فروشگاه اینرنتی دارید بهترین روش سئو ، سئو کردن دسته بندی محصولات میباشد. زیرا سئو کردن محصولات به صورت تکی مناسب نمیباشد. برای اینکه به صورت کامل در مورد سئو کردن سایت های فروشکاهی اطلاعات زیادی را دریافت کنید به مقالعه روش سئو سایت فروشگاهی مراجعه کنید. اما در این مقاله میتواند به صورت کامل تکنیک و روش سئو سایت وردپرس را یاد بگیرید. پس با ما همراه باشید.

تاثیر کلمات کلیدی در بهبود سئو سایت وردپرس

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین روش هایی که باعث بهبود سئو سایت وردپرسی میباشد استفاد از کلمات کلیدی میباشد. بدون داشتن کلمات کلیدی شما هیچ شانسی در داشتن رتبه در گوگل ندارید. در نظر داشته باشید که اگر میخواهید با کسب و کارهای دیگر رقابت داشته باشید باید بهترین و پرکاربرد ترین کلمات کلیدی را در محتوای خود استفاده کنید. در این صورت مسلما پیروز شده و رتبه بهتری را در گوگل و سایر موتور های جستجو کسب خواهید کرد. کلمات کلیدی مهم ترین عاملی هستند که امروزه اکثر وبسایت های موفق در حال تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی مهم هستند.

استفاده از کلمات کلیدی باید به صورت استاندارد و قانونی در محتوای شما باشد. مثلا اگر یک کلمه کلیدی را به صورت 30 بار در یک محتوای 1000 کلمه ای استفاده کنید محتوای شما برای گوگل مناسب نمیباشد. زیرا گوگل و الگوریتم های گوگل این مدل از محتوا ها را اسپم شناسایی کرده و هیچ امتیازی برای این مدل از محتوا ها قائل نمیشوند. یکی از بهترین روش هایی که میتواند کمک زیادی برای شما در زمینه تولید محتوا داشته باشد استفاده از افزونه یواست سئو میباشد. این افزونه در مخزن وردپرس هم به صورت رایگان وجود دارد اما نسخه پولی و پرو آن دارای امکانات بسیار زیادی میباشد که میتوانید راهنمایی بیشتری را در اختیار شما بگذارد.

تولید محتوای یونیک و با کیفیت

امروزه تولید محتوا به عنوان مهم ترین ستون در سایت میباشد. کسب رتبه های بهتر فقط از طریق محتوا یونیک و با کیفیت میباشد و بدون محتوا کسب رتبه کاری بسیار دشوار و سخت میباشد. اما مهم ترین نکته ای که در این میان وجود دارد میزان طول محتوا برای سئو بهتر میباشد. اما باید در نظر داشته باشید که کسب رتبه بهتر فقط با طول محتوای بلند میسر نبوده و محتوا باید کیفیت بالایی داشته باشد.

محتوای خوب باید نیاز کاربر را به صورت کامل رفع کرده و اطلاعات کامل و دقیقی را برای کاربر ارائه دهد. اما برخی از افراد با این اشتباه بزرگ در تولید محتوا میشوند و این نوع اشتباه هم طول محتوا میباشد. ما در مقاله تاثیر محتوا در سئو به صورت کامل به بررسی میزان اهمیت طول محتوا پرداخته ایم و در این بخش هم به صورت کوتاه و خلاصه بیان میکنیم که محتوای طولانی عامل موفقیت در سئو نبوده و باید از چندین جهت مورد بررسی قرار گرفته شود. پس در نظر داشته باشید که اگر میخواد سئو سایت خود را بهبود دهید حتما از محتوای با کیفیت و کامل استفاده نمائید.

امنیت سایت وردپرس - اروم وب

تاثیر امنیت در بهینه سازی سایت وردپرس

مهم ترین عامل و روشی که موتور های جستجو معتبر مانند گوگل به آن اهمیت میدهند ، امنیت سایت میباشد. گوگل به کاربران اهمیت بسیار زیادی قائل میشود به همین دلیل سایت هایی هم که از قوانین گوگل تبعیت میکنند شانس بهتری دارند. در نظر داشته باشید امنیت سایت به گونه ای در نزد گوگل در اولویت قرار دارد که زمانی سایت دارای نفوذ و هک قرار بگیرد گوگل به کاربران گزارش میکند. وقتی یک کاربر وارد سایت میشود گوگل طی پیامی به او گزارش میدهد که این سایت دارای امنیت کافی نبوده و ورود به آن مناسب نمیباشد. به همین دلیل اعتبار و ارزش سایت هم در نزد کاربر و گوگل به صورت چشمگیری کاهش پیدا میکند. به همین دلیل اگر میخواهید که سئو سایت وردپرسی را افزایش و ارتقا دهید در تامین امنیت سایت خود توجه بیشتری داشته باشید.

استفاده از URL استاندارد و بهنیه شده

وردپرس این قابلیت را دارد که بتوانید برای هر صفحه از وبسایت خود URLمتنوعی و سفارشی را اختصاص دهید. طبق بررسی های انجام گرفته شده URL استاندارد میتواند در بهبود سئو سایت وردپرسی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل سعی کنید از URL یا لینک های کوتاه استفاده کنید. برخی بر این باورند که استفاده از آدرس صفحه به صورت انگلیسی تاثیر زیادی نسبت به URL فارسی دارد. اما توجه داشته باشید که هیچ منبعی برای این روش وجود دارد. اما به صورت کامل و شفاهی قانونی برای این کار وجود دارد و این قانون یه این گونه میباشد.

سعی کنید که url خود را کوتاه و معنی دار در نظر بگیرید. در صورت امکان حتما از کلمه کلیدی در url خود استفاده کنید زیرا طبق آزمون و امتحان های زیادی استفاده از کلمات کلیدی در url ها تاثیر خوبی در سئو دارد و میتواند یک فاکتور خوب برای بهبود سئو سایت های وردپرسی باشد.

توضیحات متا در وردپرس - اروم وب

استفاده از توضیحات متا

در هنگام سرچ یک کلمه در زیر هر سایت یا نتایج جستجو یک توضیح کوتاه وجود دارد که به توضیحات متا معروف میباشد. در سئو به این کلمه متا دیسکریپشن میگویند. در گذشته استفاده از متا تاثیر بسیار زیادی در کسب رتبه های بالا داشت اما امروزه با آپدیت شدن الگوریتم های گوگل و رونمایی از قوانین جدید استفاده از متا در صفحات تاثیر کمتری در سئو و بهینه سازی سایت دارد. اما شما از این این کار غافل نشده و این امتیاز کوچک و کم را نادیده نگیرید زیرا این روش در سئو سایت تاثیر کمتری داشته ولی میتواند افراد بسیار زیادی را به سایت شما هدایت کند. هر چقدر میزان ورودی و عملکرد کاربر در سایت شما بهتر باشد گوگل امتیاز بسیار زیادی به سایت شما میدهد. میانگین امتیاز اگر در مقابل سایر سایت ها زیاد باشد مسلما گوگل سایت شما را در رتبه های بالا نمایش میدهد. اما باید در نظر داشته باشید که توضیحات متا باید مرتبط با موضع صفحه باشد زیرا در غیر اینصورت کاربر بعد از ورود به سایت از سایت شما خارج میشود. میزان و نرخ خروج سایت اگر زیاد باشد سایت شما از نتایج های بالا و برتر به رتبه های پایین انتقال می یاید.

حتما در توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا در این صورت کاربر تصمیم بهتر و هدفمندی را میگیرد و اگر به سایت شما وارد شود شانس زیادی وجود دارد که در سایت شما ماندگار شود. در وردپرس نوشتن متا بسیار راحت و آسان بوده و با استفاده از افزونه یواست سئو امکان پذیر میباشد.

لینک سازی داخلی

بهین سازی لینک های داخلی میتواند تاثیر بسیار زیادی در کسب رتبه های بهتر داشته باشد. اصولی بودن و استاندارد بودن لینک سازی داخلی از دید گوگل بسیار ارزشمند میباشدو اگر رقبای زیادی ندارید با لینک سازی داخلی میتواند رتبه یک گوگل را نیز به خود اختصاص دهید. لینک دهی از محتوا های قدیمی به محتوا های جدید باعث میشود تا مقالات و محتوا های جدید رتبه و ارزش بهتری در نزد گوگل داشته باشند. سعی کنید در لینک سازی داخلی صفحات مهم را به هم لینک کنید. تا میزان قدرت صفحات ارتقا کند. در نظر داشته باشید که در وردپرس افزونه هایی وجود دارد که لینک سازی را به صورت خودکار انجام میدهند ولی بهترین و قانونی ترین روشی که ما به شما پیشنهاد میکنیم این است که لینک سازی داخلی و یا حتی لینک سازی خارجی را به صورت دستی انجام دهید. برای اینکه با مفهوم لینک سازی داخلی آشنا شوید ما در مقاله سئو کلاه سفید تمامی فنون و روش هایی که به صورت استاندارد و طبق قوانین گوگل برای لینک سازی میباشد را برای شما معرفی کنیم.

 با مطالعه مقاله فوق با قوانین لینک سازی کلاه سفید آشنا شده و لینک سازی داخلی را گونه ای انجام دهید که تاثیر بسیار زیادی برای شما داشته باشد. در نظر داشته باشید که سئو یک فرایند مهم برای کسب رتبه بوده و باید قوانین موتور های جستجو را در هنگام سئو رعایت کنید. سعی کنید بهینه سازی سایت وردپرس را به روش های استاندارد و اصولی انجام دهید تا رتبه های ثابت را برای خود کسب کنید.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

افزونه های متنوع و زیادی برای بهینه کردن تصاویر برای وردپرس وجود دارد. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس و … بهینه سازی تصاویر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک عامل مهم در سئو سایت وردپرسی میباشد. کاهس حجم ، استفاده از نام استاندارد ، ابعاد استاندارد و چندین عامل دیگر جز بهینه سازی تصاویر سایت وردپرسی بوده که باید مد نظر قرار بگیرد. در نظر داشته باشید وردپرس به دلیل داشتن محبوبیت بالا ، افزونه های زیادی در این زمینه وجود دارد که میتواند نیاز های بهینه سازی تصاویر را برای شما به صورت خودکار انجام دهند. اما باید در نظر داشته باشید که سعی کنید از بهترین و استاندارد ترین افزون ها استفاده کنید. زیرا برخی از افزونه ها کارایی بهتری نداشته و این عامل باعث میشود تا افزونه به سایت ایرادهای بسیار زیادی وارد کند. ما در مقاله روش های بهینه سازی تصاویر نکاتی که از اهمیت بالایی برخوردار میباشد را برای شما معرفی کرده ایم.

نتیجه گیری

سئو کردن سایت های وردپرسی نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملاو … راحت میباشد. زیرا ابزار هایی مانند یواست سئو فرایند کار را برای ما راحت میکنند. اما باید در نظر داشته باشید که سئو کردن داخلی در وردپرس با استفاده از افزون ها انجام میگیرد. شما باید تمامی قوانین لینک سازی و سئو خارجی را بدانید و از روش های قانونی استفاده کنید در غیر اینصورت ضربه زیادی به سئو سایت وارد شده و حتی در برخی از مواقع سایت پنالتی میشود.

این مقاله توسط اروم وب منتشر شده است. گروه دیجیتال مارکتینگ اروم وب به عنوان اولین و حرفه ای ترین مجری طراحی سایت در ارومیه بوده و با داشتن بیش از 200 نمونه کار به عنوان یک گروه حرفه ای فعالیت میکند.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *