معایب هاست رایگان + معرفی هاست های رایگان

معایب هاست رایگان-طراحی سایت در ارومیه
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 27 دقیقه

معایب هاست رایگان چیست؟ آیا استفاده از هاست رایگان در طراحی سایت گام اصولی مبیاشد؟ هاست های رایگان میتوانند لطمه زیادی به سایت وارد کنند؟ این سوالات پرتکراری میباشد که افراد بسیار زیادی به دنبال پاسخی برای آنها هستند. ما در این مقاله برای اولین بار تصمیم داریم به بررسی این موارد بپردازیم پس حتما با ما همراه باشید. 😍

امروزه داشتن یک سایت برای هر کسب و کار امری بسیار واجب بوده و برای اینکه کسب و کار رونق چشمگیری داشته باشد حتما باید پا به بستر وب بگذارید. اما مهمترین مشکلی که مدیر یک سایت یا پروژه با آن سروکار دارد مسلما انتخاب یک شرکت خوب برای خرید هاست بهتر و استاندارد میباشد. ما در مقالات متنوعی به بررسی هاست و فضای میزبانی توضیحاتی داده‌ایم و اما میخواهیم به صورت کاملا تخصصی به انواع هاست ، شرکت‌های ارائه دهنده هاست و معایب هاست رایگان و … بپردازیم به همین دلیل حتما پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا آخر با ما همراه باشید و اگر تایم کافی برای مطالعه را ندارید با کیفیت کردن بر  روی تصویر زیر فایل PDF را دانلود کرده و در زمان دیگری مطالعه نمائید. 👇👇👇

هاست یا فضای میزبانی چیست؟

همانطور که میدانید هارد یا SSD وظیفه نگهداری کل اطلاعات در یک سیستم کامپیوتر را برعهده دارد. و این مورد هم در سایت صدق میکند. هاست به فضایی گفته میشود که تمامی اطلاعات نظیر ( تصاویر ، محتوا  و … ) در آن بارگذاری شده و بر روی آن قرار میگیرد. تا به امروزه و حتی طی سالیان دور به هیچ عنوان امکان داشتن سایت بدون هاست امکان پذیر نبوده و به همین دلیل هاست به عنوان عامل اصلی در شروع طراحی سایت به شمار میرود.

هاست ها دارای یارانه بوده که از سیستم عامل های متفاوت تبعیت میکنند و میزان قدرت سیستم عامل ها در قیمت هاست تاثیر گذار هستند. بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که هاست هر چه قوی و پرسرعت باشد مسلما در بارگذاری و سرعت سایت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و این عامل هم باعث شده است تا امروزه شرکت‌های ارائه دهنده هاست یا فضای میزبانی قیمت‌های متفاوتی برای خدمات خود داشته باشند.

زمانی که کاربر میخواهد وارد سایت شما شود مسلما از یک مرورگر استفاده میکند. مرورگر با ارسال درخواست به هاست تمامی اطلاعات را از هاست استخراج کرده و کاربر با این پروسه وارد وبسایت شما میشود. به نظر شما یک سیستم شخصی میتواند به عنوان یک هاست عمل کند؟ این یک سوالی میباشد که برخی از افراد به دنبال پاسخی برای آن هستند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هاست یک سیستم کامپیوتری بوده که همیشه روشن میباشد به همین دلیل اگر لحظه ای سیستم شما دچار خرابی یا خاموشی شود مسلما سایت شما از کار افتاده و هیچ شخصی امکان ورود به سایت را نخواهد داشت.

هاست یا فضای میزبانی-اروم وب

معایب هاست رایگان

هر چیزی که در دنیا وجود دارد دارای معایب و مزایا میباشد. به همین دلیل این مورد هم در هاست رایگان صدق کرده و معایب هاست رایگان بسیار بیشتر از مزایای آن میباشد. دوست عزیز این موارد که قرار است در ادامه به عنوان معایب به شما معفی نمائیم برای تمامی شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان نبوده و برخی از آنها معایب کمتری دارند. به همین دلیل همیشه سعی کنید در این زمینه تحقیق کرده تا به شرکتی برسید که هاست رایگان با کیفیت تری را برای شما ارائه میدهد. پس بریم تا معایبی که امروزه هاست های رایگان دارند بپردازیم.

برخورداری از سیستم عامل های ضعیف

ما در ابتدای این نوشته بیان کردیم که هاست ها دارای سیستم عامل ( نرم افزا و سخت افزاز ) هستند و هر چقدر سیستم عامل هاست شما قوی باشد مسلما در سرعت سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. در نظر داشته باشید منابعی که در هاست های رایگان به کاربر ارائه میشود دارای محدودیت بوده و به هیچ عنوان امکان ارتقا آنها وجود ندارد.

یک هاست پرقدرت همیشه در دسترس بوده و این مورد هم باعث میشود تا سایت همیشه  فعال باشد و دچار قطع و خارج شدن از دسترسی را ندارد. تمامی هاست های رایگان به دلیل اینکه دارای محدودیت هایی در سیستم عامل دارند مسلما دارای قطع و وصلی زیاده بوده و راه اندازی سایت بر روی این هاست ها کار بسیار خطرناک و بیهوده ای میباشد.

برخورداری از UP TIME پایین

یکی از مهم ترین مواردی که میتواند به صورت مستقیم در سئو تاثیر گذار باشد فعال بودن سایت در طول روز میباشد. قطعی های زیادی میتواند سیگنال های منفی به گوگل ارسال نماید به همین دلیل یک هاستینگ خوب باید دارای آپ تایم بالایی باشد. در نظر داشته باشید که در ایران و سایر کشور ها تمامی هاستینگ های معتبر دارای آپ تایم بالایی هستند.

یکی از مهم ترین معایت هاست رایگان آپ تایم پایین آنها میباشد. در هاست های رایگان یا Free این مورد تصمین شده نبوده و امکان دارد سایت شما در طول روز با دفعات بیشتری از دسترس خارج شود.

نداشتن پشتیبانی

در  هر کسب و کاری حق با مشتری است. اما این سخن در هاست های رایگان هیچ اعتباری نداشته و زمانی که شما برای هاست هزینه ای پرداخت نکردید مسلما ارائه پشتیبانی به شما کار بسیار سخت و پیچیده ای میباشد. در نظر داشته باشید که  برخی از شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان پشتیبانی بسیار خوبی دارند و این هم به دلیل استراتژی انها میباشد. پس یکی دیگر از معایب هاست رایگان نداشتن پشتیبانی بوده و این هم یک مورد بسیار مهم و ضروری میباشد زیرا پشتیانی در هاست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و زمانی که نیازمند پشتیبانی هستید بهتر است که به سمت هاست های رایگان نروید.

تبلیغات مکرر و اذیت کننده

امروزه مشاهده  شده که سایت هایی که با هاست رایگان راه اندازی شده اند دارای تبلیغات هستند.نمایش تبلیغات در سایت ها مسلما به عنوان یک روش درآمد زایی بوده و به همین دلیل برخی از شرکت ها امروزه اقدام به ارائه دادن هاست رایگان هستند. نمایش تبلیغات به عنوان جبران کردن هزینه هاست بوده و با ارسال بازدید بازدید کنندگان سایت شما را مورد هدف قرار میدهند. همچنین زمانی که میزان بازدید سایت شما افزایش پیدا میکند میزان تبلیغات نیز بیشتر شده و این گونه از شرکت ها به صورت کاملا رایگان میتوانند خدمات و محصولات خود را برای کاربران شما ارائه دهند. اما خب این مورد هم یادتون باشه که برخی از شرکت های ارائه دهنده فضای میزبانی هیچ تبلیغاتی را ارسال نکرده و از روش دیگری برای جبران قیمت هاست استفاده میکنند.

توجه : نمایش مکرر تبلیغات به ضرر کسب وکار شما بوده و همواره در سئو نیز تاثیر منفی میگذارد.

تبلیغات مزاحم در سایت-طراحی سایت در ارومیه

امنیت پایین

پرداخت هزینه برای خرید یک هاست باعث میشود تا شرکت ارائه دهنده هاست امنیت هاست شما را به صورت کاملا تضمینی فراهم کند به همین دلیل هموراه به صورت منظم با استفاده از برخی تجهیزات و سخت افزار ها امنیت هاست شما را به بهترین شکل ممکن تامین میکنند. اما این مورد برای هاست های رایگان صدق نکرده و امنیت هاست های رایگان نسبت به هاست های خریداری شده در سطح پایین تری قرار دارد.

محدودیت در کنترل پنل

شرکت هایی که در زمینه ارائه هاست فعالیت میکنند به هیچ وجه تضمین آپ تایم بودن هاست را به صورت 100% برای شما نمیدهند زیرا برخی از مواقع امکان به روزرسانی سیستم ها وجود دارد و این عامل باعث میشود تا سایت شما در مدت بسیار کوتاه قطع شود. این مشکل در هاست های رایگان بسیار بالا بوده و به هیچ عنوان هم نمیتوانید اعتراضی را از طریق تیکت ارسال کنید. به همین دلیل باید همواره باید شاهد غیر فعال بودن سایت خود شوید. اگر دوست ندارید که سایت شما  با این مشکل مواجه شود حتما باید از هاست های پولی که پشتیبانی خوبی دارند استفاده نمائید.

عدم پشتیانی از سیستم های مدیریت محتوا

هاست ها در طول سایت دچار آپدیت و تغییراتی میشوند و این عامل باعث میشود تا هاست شما با CMS یا سیستم های مدیریت محتوا هماهنگ شود. اما این در هاست های رایگان تضمین شده نبوده و هاست های رایگان کمتر آپدیت و به روز رسانی میشوند.

زمانی که شما میخواهید تا همیشه از به روز بودن سایت خود بهره زیادی را ببرید مسلما نباید از هاست رایگان استفاده نمائید و بهتر است بدانید که هیچ اعتراضی هم از طرف شما مبنی بر آپدیت نشدن هاست  مورد قبول نبوده چون هیچ هزینه ای برای داشتن هاست پرداخت نکردید و برای اینکه بدون پرداخت هزینه صاحب هاست شوید باید برخی از محدودیت ها را به گردن گرفته و منتظر باشید تا شاید روزی هاست رایگان شما هم به روزرسانی شود.

کاهش اعتبار و برندینگ

یکی دیگر از معایب بزرک هاست های رایگان برای اینکه هزینه هاست جبران شود اجازه ست کردن دامنه را برای شما نمیدهند و شما باید از آدرس اصلی سایت ارائه دهنده هاست استفاده کنید. این عامل باعث میشود تا شما نتوانید آدرسی را برای کارابران خود به عنوان آدرس سایت قرار دهید زیر در دامنه شما آدرس ارائه دهنده هاست وجود دارد.

زمانی که شما نتوانید یک دامنه مجزا و یونیک و کوتاه برای سایت خود داشته باشید مسلما اعتماد کاربران نسبت به برند شما کم شده و باعث میشود تا کاربران زیادی را از دست دهید.

کاهش اعتبار برند در سایت-اروم وب

محدودیت در انتخاب دامین

در نظر داشته باشید که این محدودیت در بیش از 90% هاست های رایگان وجود دارد و شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان اجازه نمیدهند تا شما دامنه خود را به عنوان آدرس اصلی به هاست متصل نمائید و باید از ساب دامین های خود شرکت استفاده کنید. این مشکل باعث میشود تا آدرس سایت شما طولانی شده و کاملا هم معلوم و آشکار میباشد که از هاست رایگان استفاده میکنید و اگر دارای رقبای قدرتمندی در کسب و کار خود هستید مسلما رقبا شما را به عنوان یک رقیب نمیداند زیرا شما زمانی که از هاست رایگان استفاده میکنید مسلما در این زمنیه تخصص خاصی نداشته و امکان دارد بعد از مدتی از این میدان رقابت خارج شوید.

مزایای هاست های رایگان از نظر متخصصان

اگر به خوبی با معایب هاست رایگان آشنا بشین کاملا متوجه میشین که هاست رایگان مزایای خیلی محدودی دارد چون یک محصول یا کالای رایگان چنان ارزش بالایی نداشته ولی خب میتوان در شرایط خاصی از هاست رایگان هم استفاده کرد که در این بخش تصمیم داریم به صورت کامل مزایای هاست رایگان را هم بررسی کنیم.

عدم نیاز به پرداخت هزینه و تمدید هاست

یکی از مزایای مهمی که در هاست های رایگان وجود داره این هستش که شما هیچ هزینه ای را برای فعالسازی آن پرداخت نمیکنید و این مورد باعث میشود تا یک شخصی که در حال تمرین میباشد از آن استفاده کند. اما ما به شما پیشنهاد میکنیم که اگر قصد دارید از هاست رایگان برای تمرین طراحی سایت استفاده کنید تا حد امکان از هاست رایگان استفاده نکنید و از لوکال سرور یا لوکال هاست استفاده کنید چون هاست های رایگان همانطور که در بخش های بالا گفتیم سیستم عامل محدودی دارند و امکان دارد شما در مرحله ای از طراحی سایت با مشکل بسیار بزرگی روبرو شوید.

افزایش مهارت در زمینه های مختلف

در مهارت های برنامه نویسی یا طراحی سایت مهم ترین گامی که میتونه شمارو تقویت و به یک شخص متخصص تبدیل کنه تمرین کردن هستش چون همه افرادی که امروزه دارن در زمینه طراحی سایت به صورت حرفه ای فعالیت میکنند دارای تجربه بالایی هستن پس هاست رایگان یک مزایای دیگری هم که دارد این است که شخصی میتواند با داشتن یک هاست رایگان خود را به متخصص تبدیل کند.

مورد دیگری که میتونین از هاست رایگان استفاده کنید ساخت نمونه کار برای ارائه به مشتری میباشد. اگر تجربه کاری کمتری دارید و نگران این هستین که نمونه کار کمتری دارید میتوانید خیلی ساده با هاست های رایگان چندین سایت راه اندازی کنید و به عنوان نمونه کار به مشتری ارائه دهید چون هاست رایگان نیاز به تمدید ماهیانه و … نداشته و به صورت کامل به شما مادام العمر ارائه میشود.

شرکت های معتبر ارائه دهنده هاست رایگان

همانطور که بخش های بالا بیان کردیم شرکت های معتبر و بزرگ باید از هاست یا سرور حرفه ای برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند. ولی زمانی که سایت و نوع تخصص شما دارای درآمد خوبی نمیباشد میتوانید از هاست رایگان نیز برای شروع پروژه و کار خود استفاده کنید به همین دلیل در این بخش تصمیم داریم برخی از شرکت های ارائه دهنده هاست host رایگان را برای شما معرفی نمائیم.

شرکت ارائه دهنده هاست رایگان

فری هاستینگ freehosting ( خارجی )

یکی از شرکت های معنبری که در خارج از کشور در زمینه ارائه هاست رایگان فعالیت دارد واقعا گزینه خوبی برای انتخاب میباشد. این شرکت هاستیگ ، هاست های 10 گیگابایتی با پهنای باند کاملا نامحدود ارائه میدهد و تمامی سیستم عامل هایی که ارائه میدهد Cpanel بوده و به گفته خودش بدون تبلیغات میباشد که ما تصمیم گرفتیم این شرکت هاستینگ در اول به معرفی کنیم.

هاست گیگفا gigfa

یک شرکت شاخته شده که امروزه خدمات متنوع و خوبی برای هاست های رایگان خود ارائه میدهد گیگفا میباشد. هاستینگ گیگفا هاست های رایگان خود را با 5 گیگ فضا 200 گیگ پهنای باند به مشترکان و کاربران خود ارائه میدهد و امروزه به دلیل ارائه خدمات بهتر در زمینه هاست رایگان بسیار مطرح و شناخته شده میباشد.

هاست رایگان زیلی

یکی از بهترین شرکت های ایرانی که هاست نامحدود برای کاربران خود ارائه میدهد زیلی میباشد. سرویس های رایگان زیلی به عنوان بهترین هاست های رایگان در ایران بوده و به عنوان بهترین گزینه برای افرادی میباشد که بودجه خوبی برای خرید هاست ندارند.

انواع هاست-اروم وب

صبا هاست

صبا هاست هم به عنوان یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست پولی و رایگان میباشد که امروزه نیز اقدام به ارائه هاست رایگان  free کرده است. هاست های رایگان صبا هاست کاملا نامحدود بوده و هیچ محدودیتی در سرویس های رایگان ندارد به همین دلیل افرادی که به دنبال یک شرکت ایرانی در زمینه ارائه هاست free یا رایگان هستند گزینه مناسبی میباشد.

هاست رایگان ایرانی یا خارجی ؟ کدام ؟

شرکت هایی که در زمینه ارائه هاست های فری و رایگان در ایران و خارج از ایران فعالیت میکنند بسیار زیاد میباشد و مرکز این هاست ها در خارج از کشور میباشد. یعنی موقعیت هاستی که به صورت رایگان به شما ارائه میشود در ایران نبوده و شرکت ها ایرانی هم از هاست های خارج از ایران استفاده میکنند پس ما چیزی به نام هاست رایگان ایرانی نداریم و فقط شرکت ارائه دهنده هستش که در این زمینه فعالیت میکند.

انواع هاست یا فضای میزبانی

به صورت کلی هاست HOST بر اساس نوع سیستم عامل به دسته لینوکس و ویندوز تقسیم میشود و این دو هاست هم به عنوان اصلی ترین هاست ها شناخته میشود که بستگی به شما دارد از کدام یک از آنها استفاده نماید. اما به دلیل اینکه هاست لینوکس محبوبیت و سرعت بیشتری دارد و از سوی دیگر قیمت آن کمی پایین میباشد افراد بسیار زیادی از هاست لینوکس استفاده میکنند.

پکیج های هاست به 4 دسته تقسیم میشود که عبارتند از :

1. هاست ابری

2.هاست اختصاصی

3.هاست مجازی

4.هاست اشتراکی

برای اینکه به صورت کامل و دقیق تفاوت این نوع از هاست ها را بدانید ما در ادامه به صورت تخصصی به بررسی این 4 نوع هاست میپردازیم.

هاست ابری یا Cloud hosting

یکی از پرطرفدار ترین هاست های که امروزه در سایت های بزرگ و حرفه ای از آن استفاده میکنند هاست ابری میباشد. این نوع از هاست همانطور که از اسم ان هم پیداست دارای قدرت و منابع بسیار زیادی میباشد. در نظر داشته باشید که هاست های ابری مقاومت بسیار زیادی در برابر حملات هکر ها را دارد و به دلیل اینکه چندین سرور به هم وصل شده اند باعث میشود تا محبوبیت این نوع از هاست ها به اوج خود برسد.

هاست اختصاصی یا شخصی Dedicated host

اگر میخواهید تا برای سایت خود از یک هاست شخصی یا اختصاصی استفاده نمائید حتما باید از این نوع هاست استفاده کنید. تمامی منابع هاست های اختصاصی فقط در اختیار شما قرار میگیرد و شما میتوانید به صورت کاملا اختیاری از این نوع هاست ها استفاده نمایید.

هاست های اختصاصی قابلیت شخصی سازی دارند و شما میتوانید بر اساس نیاز خود میزان رم ، فضای دیسک و … را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه هاست اختصاصی خود را راه اندازی نمایید. این نوع از هاست ها برای سایت هایی که بازدید کننده بالایی دارند مناسب بوده و برخی از شرکت های بزرگ که وبسایت های پربازدیدی دارند از نوع از هاست ها استفاده میکنند.

هاست مجازی یا Virtual hosting

هاست مجازی یا هاست VPS یکی دیگر از انواع هاست ها میباشد که این امکان را به شما میدهد تا به صورت مجازی از آنها استفاده کنید. در هاست های مجازی انتخاب سیستم عامل در اختیار کاربر بوده و میتوانید بر اساس  نوع نیاز خود سیستم عامل مناسب را انتخاب کنید. این نوع از هاست دارای انعطاف پذیری بسیار زیادی بوده و نسبت به سایر هاست ها قدرت بالایی دارد و هزینه نسبتا بالایی برای خرید و راه اندازی دارند.

هاست اشتراکی یا Shared host

این نوع از هاست ها هم امروزه به عنوان هاست های پرطرفدار شناخته میشوند و وبسایت هایی که تازه راه اندازی میشوند از این نوع هاست ها استفاده میکنند. هاست های اشتراکی به صورت مساوی تقسیم بندی میشوند و سایت ها در یک هاست به صورت مجزا طراحی میشود به همین دلیل منابع تعبیه شده برای هاست توسط چندین سایت مورد استفاده قرار میگیرد.

زمانی که سایت شما بازدید کننده بالایی را دارد مسلما حق استفاده از هاست های اشتراکی را ندارید زیرا به دلیل اینکه منابع هاست مصرف بالایی داشته و برای شرکت ارائه دهنده هاست زیان آور میباشد. سایت هایی که از هاست های اشتراکی استفاده میکنند به مراتب نسبت به سایر هاست ها دارای سرعت پایینی هستند و این به دلیل این است که چندین سایت از یک منابع استفاده میکنند. اما نکته مثبت این نوع از هاست ها قیمت پایین آنها میباشد و همه افراد به دلیل قیمت پایین این نوع از  هاست ها توانایی خرید و استفاده از ان را دارند.

هاست اشتراکی یا هاست رایگان؟

ما در بخش بالا به صورت کامل انواع هاست را برای شما مورد بررسی قرار دادیم .اما یک سوال که برخی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند تفاوت هاست رایگان با هاست اشتراکی میباشد.

هاست های رایگان دارای امنیت پایین ، سرعت پایین ، محدودیت در منابع ، عدم وصل کردن دامنه به هاست و … هستند و این موارد به عنوان معایب هاست رایگان به شمار میرود.

ما در بخش معرفی هاست های اشتراکی گفتیم که هاست های اشتراکی سرعت پایین دارند و این هم به دلیل استفاده چندین سایت از یک هاست میباشد. اما مسلما هاست های اشتراکی امنیت پایین نداشته و امکان متصل شدن به دامنه شما را دارند و تنها مشکل این گونه از هاست ها سرعت آنها میباشد که به دلیل رقابت زیاد در بازار فروش هاست برخی از شرکت ها سرعت هاست های اشتراکی خود را افزایش میدهند.

تفاوت هاست و سرور-اروم وب

تفاوت کلی هاست و سرور

به صورت کلی هر سایتی دارای اطلاعاتی از قبیل تصاویر ، ویدئو  و… میباشد که در یک محل ذخیره شده است و با درخواست مرورگر مبنی بر سرچ کاربر اطلاعات را برای کاربر لود و به نمایش در می آید اما به صورت کلی این اطلاعات در دو بخش ذخیره میشود. هاست و سرور دو فضای میزبان هستند که اطلاعات سایت در آنها ذخیره میشود و این دو دارای تفاوت هایی با هم هستند که در این بخش تصمیم داریم به بررسی کلی آنها بپردازیم.

مفهوم هاست

هاست به یک کامپیوتری گفته میشود که دارای هارد برای ذخیره اطلاعات بوده و همیشه به اینترنت متصل میباشد. هاست بخش کوچکتر سرور بوده که به چندین بخش تقسیم میشود. تمامی منابع و سیستم سخت افزاری مانند RAM,CPU و … به صورت اشتراکی بوده و اگر یک سرور به 5 بخش تقسیم شود این منابع به 5 قسمت تقسیم بندی میشود به همین دلیل هاست قیمت کمتری نسبت به سرور میباشد زیرا سرور فقط برای یک سایت مورد استفاده قرار میگیرد ولی هاست به چندین سایت خدمات ارائه میدهد.

مفهوم سرور

سرور نیز به کامپیوتر مجزا گفته میشود که دارای سخت افزار قدتمندی میباشد و همواره و همیشه آپ تایم بوده و به اینترنت پرسرعت متصل میشود و وظیفه دارد که به بخش های کوچکتر خود منابع ارائه دهد. به دلیل اینکه برخی از سایت ها دارای ورودی بالایی نیستند و قیمت سرور نیز گران میباشد مسلما این گونه از سایت ها باید از هاست استفاده کنند. سرور ها فقط برای یک سایت مورد استفاده قرار میگیرد و به همین دلیل شخصی که از سرور استفاده میکند باید تمامی هزینه ان را به شرکت ارائه دهنده واریز نماید. اما باید به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که سرور دارای سرعت بسیار بالایی بوده و سرعت بالای آن به دلیل عدم اشتراکی بودن آن میباشد.

به صورت ساده اگر بگویم سرور یک سیستم پرقدرت میباشد که فقط برای شما اختصاص می یابد و به همین دلیل برای اینکه از سرور استفاده کنید باید ماهیانه هزینه بسیار زیادی را بابت اجاره آن پرداخت نمایید.

تاثیر هاست در سئو سایت

آیا هاست در سئو سایت تاثیر میگذارد؟ این یک سوالی است که برخی از وبمستران به دنبال پاسخ آن هستند. برای اینکه به جواب سوال خود برسید بهتر است که این گونه بگویم که خزنده ها یا ربات های گوگل در طول روز میلیون ها سایت را مورد بررسی قرار میدهند و زمانی که ربات به سایت میرسد منتظر می ماند که سایت شما به صورت کامل لود شود.

تاثیر هاست در سئو سایت

یکی از فاکتور های مهم و ضروری در سئو سرعت سایت میباشد و زمانی که هاست شما سرعت بالایی در لود اطلاعات را نداشته باشد مسلما ربات ها این مورد را به عنوان یک مشکل به گوگل گزارش میکنند. پس تصمیم میگیریم که نوع هاست در سئو تاثیر گذار نمیباشد و سرعت هاست و بارگذاری اطلاعات تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. به این نکته حتما توجه کنید و همیشه از شرکتی برای خرید هاست استفاده کنید که هاست خوب و پرقدرت را برای شما واگذار نماید.

سرعت پایین سایت علاوه بر سئو در جذب کاربران نیز تاثیر بسیار زیادی میگذارد.گوگل امروزه بر اساس عملکرد کاربران برای سایت رتبه میدهد و زمانی که سایت شما از سرعت خوبی برخوردار نباشد مسلما کاربران وب سایت شما را ترک کرده و به سراغ وبسایت دیگری میروند. پس حتما به این مورد توجه بسیار زیادی کرده و هاست و سرعت سایت خود را مورد بررسی قرار داده و در صورت امکان میزبان هاست خود را تغییر دهید.

نتیجه گیری

داشتن یک سایت خوب فقط بستگی به ظاهر سایت نبوده و به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. برخی از افراد به دلیل ترس از هزینه های زیاد در طراحی سایت از هاست رایگان استفاده میکند ولی به دلیل عدم شناخت کافی از معایب و مشکلات هاست های رایگان بعد از مدتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه میشوند. اگر تصمیم دارید تا در بستر وب به صورت جدی و حرفه ای پیش بروید حتما از هاستینگ های معتبر و استفاده از هاست های خوب و با کیفیت استفاده نماید.

 

 

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

9 دیدگاه دربارهٔ «معایب هاست رایگان + معرفی هاست های رایگان»

  1. من یه سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین…
    بالا اوردن سایت روی هاست رایگان کار استانداردی هس یا نه؟

    1. با سلام …
      طراحی سایت با یک هاست رایگان اصلا پیشنهاد نمیشه و توصیه میکنیم برای اینکه آینده کسب و کارتون به مشکلی برخورد نکنه حتما از هاست های استاندارد استفاده کنین.

    2. هاست رایگان واقعا خوبه اما برای راه اندازی سایت نه من بیشتر رو تمرین هایی که انجام میدم از هاست رایگان استفاده میکنمم

      1. بله کاملا انتخاب شما درسته اما استفاده از هاست رایگان برای راه اندازی کسب و کار خودتون کار کاملا اشتباهی هست.

  2. هاست رایگان هم مثل هاست های پولی کار رو راه میندازه چرا همه جا میگن ازش استفاده نکنین اخه

    1. دوست عزیز معایب هاست های رایگان کاملا ثابت شده است و هاست های رایگان ایرانی یا خارجی دارای مشکلات بسیار زیادی هستن که به صورت کامل بهش پرداختیم و معرفی کردیم.

  3. من تازه وارد بحث طراحی سایت شدم به صورت کلی دارم محتواهارو میخونم تا اطلاعاتم بالا بره واقعا کامل ترین مقاله در مورد هاست های رایگان بود ممنونم از تیم خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *