8 ویژگی متمایز یک سایت خوب

دسته بندی :
ویژگی سایت خوب - اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 9 دقیقه

اروم وب اولین و حرفه ای ترین مجری طراحی سایت در ارومیه ، تهران و… در این مقاله تصمیم دارد تا ویژگی سایت خوب را برای شما معرفی کند حتما با ما همراه باشید.

برای اینکه در کسب و کار خود پیشرفت کنید باید سرمایه گذاری کنید. مثلا اگر قصد فروش کفش را دارید باید در خرید اجناس شیک و سایر نکات سرمایه گذاری داشته باشید به همین دلیل در دنیای اینترنت نیز اگر بخواهید برند و معروف شوید باید یک وبسایت داشته باشید.

برند شدن سایت راه روش های متفاوتی دارد مهم ترین عاملی که میتواند بر روی کسب و کار شما تاثیر داشته باشد ، آدرس سایت شماست. زیرا مشتریان و بازدید کنندگان در صورتی که بعدا بخواهند وارد سایت شما شوند اگر ادرس سایت شما را ندانند مسلما به مشکل برخورده و شما را فراموش میکنند.

در این مقاله سعی میکنیم نکاتی که ویژگی یک سایت خوب را شامل میشود را برای شما معرفی کنیم اگر در طراحی وبسایت خود این نکات را رعایت کنید مسلما سایت شما در نزد مخاطب و بازدید کنندگان مورد پسند میشود و به باعث میشود تا به سمت موفقیت قدم برداشته و کسب و کار خود را رونق دهید.

برنامه کاری مدیریت سایت - اروم وب

برخورداری از برنامه استاندارد

همانطور که در بالا گفتیم اولین راه خرید دامنه مناسب با کسب و کارتان میباشد. اما باید در نظر داشته باشید برای اینکه سایت خوب داشته باشید باید یک برنامه برای طراحی سایت خود بچینید. در نظر داشته باشید تجربه کاربری یک عامل مهم در جذب کاربر میباشد که تاثیر زیادی در کسب و کار های اینترنتی دارد.

پس در نظر داشته باشید با ارائه یک طرح خوب طبق برنامه خود باعث شوید تا افرادی که از سایت شما بازدید میکنند به راحتی به تمامی قسمت های سایت دسترسی داشته باشند. این روش برای گوگل بسیار مهم است و باعث میشود تا گوگل رتبه بهتری به وبسایت شما بدهد.

صفحه تماس با ما

یکی از مهم ترین کارهایی که در تمامی سایت ها باید رعایت شود ثبت اطلاعات تماس یا طراحی صفحه تماس با ما میباشد. انتشار تمامی اطلاعات خود مانند ایمیل ، تلفن تماس ، آدرس و … باید در صفحه تماس با ما باشد این کار باعث میشود تا افراد در صورت نیاز بدون هیچگونه بلاتکلیفی با شما تماس گرفته و اقدام به خرید خدمات و محصولات شما کند. برخی از افراد اطلاعات تماس خود را به صورت عکس در سایت منتشر میکنند اما باید در نظر داشته باشید این روش برخلاف قوانین گوگل میباشد. پس این مورد را حتما به یاد داشته باشید.

انتشار اطلاعات صحیح در مورد کسب و کار

در نظر داشته باشید اگر به یک مغازه پیتزا فروشی مراجعه میکنید حتما منو غذاها را دیده اید ؟ پس در کسب و کار شما نیز باید یک منبعی باشد تا کاربری که وارد سایت میشود با خدمات یا محصولات شما آشنا شود. در نظر داشته باشید که اگر در وبسایت خود محصولات متنوعی دارید حتما از تصاویر خود محصول و اطلاعات صحیح و دقیق محصول استفاده کنید. برخی از افراد در سایت خود اقدام به انتشار اطاعلات غلط میکنند تا فروش خود را افزایش دهند اما باید در نظر داشته باشید در این صورت مشتریان خود را هر روز از دست خواهید داد.

ارائه اطلاعات دقیق به کاربر باعث میشود تا کاربر به شما اعتماد کند و در دفعات بعدی نیز شما را برای خرید انتخاب کند. بهترین پیشنهاد برای شما این است که قبل از طراحی سایت خود از سایت های رقبا استفاده کنید و اطلاعات زیادی را کسب کرده و با تغییر دادن اطلاعات این موارد را در صورت امکان در سایت خود اعمال کنید.

طراحی ریسپانسیو سایت - اروم وب

سازگاری کامل در موبایل

امروزه گوشی ها و تبلت ها سهم زیادی در بازدید یک سایت دارند. زیرا با توجه به پیشرفته شدن موبایل ها افراد در موبایل اقدام به فعالیت و گشت و گذار در اینترنت می پردازند. پس اگر میخواهید که یک ویژگی از ویژگی های سایت خوب را رعایت کنید ، سایت خود را به صورتی طراحی کنید در موبایل و تبلت و دسکتاپ و … به خوبی و ریسپانسیو نمایش داده شود.

داشتن رابط کاربری آسان

یک سایت خوب باید دارای رابط کاربری آسان و راحتی داشته باشید. سایت طراحی شده باید به گونه ای باشد که کاربر بعد از ورود به سایت شما بتوانند بدون مشکلی به صفحات مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند. برخی از وبسایت ها با توجه به بازدید خود از تبلیغات زیادی در صفحات سایت خود استفاده میکنند. اما باید در نظر داشته باشید این روش باعث میشود تا کاربر اذیت شده و تمایلی برای فعالیت نداشته باشد. پس به هیچ عنوان سایتی شلوغی طراحی نکنید و این مورد را بررسی کنید. اروم وب به عنوان حرفه ای ترین مجری طراحی سایت در ارومیه این مورد را برای شما پیشنهاد میکند زیرا تاثیر زیادی بر روی سئو نیز دارد.

امنیت سایت - اروم وب

امنیت بالای سایت

امنیت سایت یکی از مهم ترین عواملی است که تمامی افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند باید مد نظر داشته باشند. امروزه روش های متنوعی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها استفاده از گواهی SSL میباشد. در نظر داشته باشید امنیت سایت مهم ترین عواملی میباشد که کاربر به شما اعتماد میکند پس این موضوع را مد نظر داشته باشید.

مجهز بودن به پنل کاربری

برخی از وبسایت های اینترنتی که به صورت فروشگاهی فعالیت دارند باید دارای پنل کاربری مجهز و حرفه ای باشند. پنل کاربری ، پرونده یک مشتری میباشد زیرا مشتری میتواند تمامی خرید ، آپدیت محصولات دانلودی ، تاریخ خرید و … را در این قسمت مشاهده نمائید. وجود پنل کاربری در تمامی سایت ها واجب نمیباشد اما در صورتی که فروشگاه اینترنتی دارید حتما به این مورد توجه زیادی داشته باشید. پنل کاربری یکی دیگر از ویژگی های یک سایت خود و حرفه ای میباشد. در نظر داشته باشید اگر مسلط به طراحی پنل کاربری یا حساب کاربری نیستید این کار را به افراد متخصص بسپارید.

SSl ویزگی یک سایت خوب - اروم وب

برخورداری از SSL

یکی از مهم ترین گزینه هایی که باید در طراحی سایت و حتی در سئو آن از فعال بودن آن مطمئن شوید SSL میباشد. در نظر داشته باشید که امروزه موتور های جستجو به مجهز بودن سایت به SSL بسیار حساس شده و از سوی دیگر در فروشگاه های اینترنتی در صورت نداشتن SSL درگاه پرداخت ارائه نمیشود. به یاد داشته باشید که SSL تمامی اطلاعات رد و بدل شده را به صورت کد مخفی و رمز نگاری شده کرده و باعث میشود تا اطلاعات کاربر و مدیر سایت توسط هکرها به سرقت نرود.

امروزه برخی از شرکت های ارائه دهنده هاستینگ به صورت رایگان SSL نیز به خریدار واگذار میکنند اما باید در نظر داشته باشید که این نوع از SSL کاملا رایگان بوده و فقط نمایانگر وجود SSL در سایت میباشد. حتما برای اینکه امنیت سایت خودتان را افزایش دهید از SSL های پولی استفاده کنید که به صورت یکساله و چندین ساله توسط برخی از شرکت ها بفروش میرسد.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *