بعضی از کسب و کارها در یک شهر یا منطقه در کره زمین فعالیت میکنند و برای آنها مهم نیس که در کل دنیا شناخته بشوند. هر ورودی به سایت از طرف گوگل ارزش بسیار زیادی دارد ولی چون امکان ارائه خدمات در برخی از کسب و کارها به صورت جهانی یا کشوری نمیباشد به همین دلیل اتلاف هزینه و انرژی برای رقابت در بین رقبا برای این گونه از کسب و کارها ارزش ندارد و دوست دارند در یک شهر یا یک محیط جغرافیایی خاص فعالیت کنند برای مثال یک فروشگاه در نظر بگیرید که در شهر ارومیه فعالیت میکند و در شهر های دیگر هیچ گونه شعبه یا نماینده ای ندارد به همین دلیل این فروشگاه نیازی ندارد که از شهر تهران و … کاربر داشته باشد زیرا اگر سئو کلی بر روی سایت انجام شود هم وقت زیادی لازم هس و اگر کاربر از شهر دیگری ورودی این گونه سایت ها باشد هیچ سود و ارزشی برای این گونه کسب و کارها را ندارد. به همین دلیل سئو محلی بهترین گزینه برای اینگونه از کسب و کارها میباشد.
به همین دلیل گوگل با الگوریتم کبوتر این امکان را برای کاربران گزاشته است که با روش کردن GPSدستگاه خود موقعیت خود را برای گوگل اعلام کند و گوگل نتایج مرتب با موقعیت را برای کاربر نمایش دهد. به همین دلیل اگر سایتی بر روی یک موقعیت خاصی سئو شده باشد کاربر با توجه به موقعیت خود اقدام به بازدید از سایت میکند.
اهمیت متمایز سئو محلی
همان گونه که در بالا گفته شد برای کسب و کارهایی که در یک موقعیت خاصی فعالیت میکنند بهترین روش میباشد زیرا باعث جلوگیری از اتلاف سرمایه و زمان برای کسب و کار میشود و میتواند در مدت کم و در موقعیت خود رتبه بهتری داشته باشد.
فنون و روش های تکنیک لوکال سئو
سئو محلی هیچ تفاوتی با سئو کلی ندارد و باید شما تمامی تکنیک های سئو را بر روی سایت پیاده سازی کنید اما باید در کنار تکنیک های کلی به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید.
قرار دادن شهر یا موقعیت در کلیدواژه
طبق بررسی های انجام شده بیشتر کاربران توجهی به روش کردن GPS دستگاه خود نمیکند و فقط نام محیط مورد نظر را جستجو میکنند مثلا اگر به دنبال یک مرکز ماساژ در ارومیه هستند عبارت بهترین ماساژ در ارومیه یا ماساژ در ارومیه را جستجو میکنند.
ثبت و درج سایت در گوگل میس
گاهی شما هم در هنگام جستجو یک فروشگاه یا مکان خاص در ابتدای فهرست با یک نقشه یا مپ مواجعه شده اید که لیست فروشگاه ها را برای شما نشان میدهد اگر میخواهید از این مزیت استفاده کنید و در گوگل مپ نیز برای کاربر نمایش داده شوید باید حتما سایت خود را در گوگل میس و گوگل بیزینس ثبت نماید.
ثبت سایت در دایرکتوری مشاغل
بعضی از سایت ها در موضوع دایرکتوری فعالیت میکنند و ما آنها را مثل یک کتاب کلی میشناسیم. این گونه سایت ها یک منبع کامل از کسب و کارها هستند که در زمینه های متفاوت فعالیت میکنند.
ثبت اطلاعات سایت در دایرکتوری ها اکثرا رایگان است. ولی در نظر داشته باشید که گوگل بسیار پیشرفته است و خیلی زود میتواند رد تفاوت شماره تلفن و آدرس را در سایتها پیدا کنید بنابراین اگر اطلاعات کارتان را به صورت کامل در این گونه از سایت ها وارد میکنید باید توجه کنید در هنگام تغییر آدرس یا تلفن باید آنها را به صورت کامل در دایرکتوری ها نیز تغییر دهید.
فعالیت در شبکه های اجتماعی
بیشتر شبکه های مجازی مثل اینستاگرام و … قابلیت ثبت موقعیت مکانی را دارند و در جستجو ی کاربران نیز امکان نمایش وجود دارند به همین دلیل ثبت موقعیت مکانی در شبکه های اجتماعی نیز میتواند شما را در معرض کاربران واقعی قرار دهد.
نمایش گوگل مپ در صفحه فرود
یکی از روشهای تاثیر گذار که میتواند بر روی کسب و کارهای محلی تاثیر داشته باشد گذاشتن محل دقیق شرکت ، فروشگاه و … در صفحه فرود باشد تا کاربر بتواند بعد از ورود به سایت راحت موقعیت شما را پیدا کند.
استراتژی لینک بیلدینگ در سئو محلی
روش لینک بیلدینگ در سئو محلی تفاوتی با سئو عادی دارد. مثلا در سئو عادی باید در وبسایت هایی لینک سازی انجام شود که ارزش و اعتبار زیادی نزد گوگل دارند ولی در سئو محلی باید در سایت هایی لینک سازی شود که در همان موقعیت فعالیت میکنند.
امیدواریم که از این مطب رضایت کافی را برده باشید و اگر پیشنهاد و انتقادی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
یک دیدگاه دربارهٔ «سئو محلی یا local SEO چیست؟»
توضیحات کوتاه ولی کامل بود مرسی ازتون