برای اینکه فروش بالایی را تجربه کرده و درآمد بیشتری را تجربه کنید باید مانند افراد موفق در زمینه فروش جز 20% باشید. افراد موفق در زمینه فروش 80% فروش را انجام میدهند این یکی از قوانینی میباشد که در فروش موفق شناخته میشود. در نظر داشته باشید که روش های فروش بسیار زیادی وجود دارد که با یاد گرفتن و آموختن آنها میتوانید درآمد بسیار بالایی را تجربه کنید. یکی از بهترین تکنیک هایی که امروزه از آن برای فروش محصولات و خدمات استفاده میشود بازاریابی تلفنی میباشد. یک فرد ماهر با عملی کردن تکنیک های فروش تلفنی میتواند به بهترین فروشنده تلفنی تبدیل شده و جز آن 20 درصد باشد. 20 درصد افراد موفق همیشه 80 درصد فروش را انجام میدهند و 80 درصد بقیه افراد 20 درصد فروش را انجام میدهند پس یک بازاریاب تلفنی با سپردن و یاد گرفتن روش فروش تلفنی میتواند خدمات و محصولات بسیار زیادی را بفروش برساند.
بازاریاب تلفنی با ایجاد تماس با مشتری تمامی اطلاعات محصول یا خدمات را به مشتری انتقال داده و در تلاش میباشد تا مشتری را برای خرید محصول یا خدمات هدایت کند. امروزه این روش توسط شرکت های بسیار زیادی انجام میشود. اما باید در نظر داشته باشید که برای اینکه به یک فروشنده حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید باید تکنیک های طلایی فروش تلفنی را یادگرفته و طی کسب تجربه زیاد محصول یا خدمات خود را بفروش برسانید.
در نظر داشته باشید زمانی که مشتری هیچ آشنایی با شما ندارد مسلما متقاعد کردن آن توسط فروشنده کار بسیار سختی میباشد. زیرا باید ابتدا اعتماد مشتری را جلب کرده و سپس مشتری اقدام به خرید محصول یا خدمات نمائید. به همین دلیل بازاریابی تلفنی کار آسانی نبوده و باید طی سال تجربه به این سطح حرفه ای دست پیدا کرد. ما در این مقاله چندین تکنیک را که به صورت کامل طی سالها تجربه کسب کرده ایم را برای شما معرفی میکنیم. با ما همراه باشید تا این روش و تکنیک ها را برای شما معرفی کنیم.
بر اساس نیاز مشتری صحبت کنید.
در بازاریابی تلفنی یا حصوری و هر نوع بازاریابی دیگر برای اینکه مشتری جذب شده و خرید را انجام دهد ، نوع صحبت کردن شما میباشد. چگونگی صحبت کردن تاثیر بسیار زیادی در راضی کردن مشتری داشته و تاثیر بسیار زیادی دارد. به هیچ عنوان مانند ربات با مشتری صحبت نکرده و بر اساس نیاز مشتری با او در ارتباط باشید. زمانی که به صورت ربات یا یکنواخت با مشتری صحبت میکنید اعتماد مشتری به شما کم شده و خریدی را انجام نمیدهد. پس یکی از روش های بازاریابی تلفنی ، لحن صحبت کردن شما میباشد. به این نکته توجه کرده و حتما مد نظر داشته باشید.
استفاده از کلمات تاثیر گذار
برای اینکه فروش بهتری را تجربه کنید و به عنوان یک بازاریاب تلفنی موفق تبدیل شوید به هیچ عنوان مکالمه خود را به صورت ساده انجام ندهید. استفاده از کلمات قدرتمند میتواند میزان فروش را تا 37% افزایش دهد. پس نتیجه میگیریم که استفاده از کلمات زیبا و تاثیر گذار بسیار قدرتمند بوده و میتواند در فروش یک مجموعه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
رقبا را خراب نکنید
یکی از بزرگترین استباهات که افراد بسیار زیادی در فروش و بازاریابی تلفنی آن را انجام میدهند خراب کردن یا خرد کردن رقبا میباشد. این روش به عنوان یک روش کاملا نادرست در بازاریابی تلفنی میباشد. زیرا طبق بررسی و تست های انجام شده زمانی که شما در مورد رقبا با مشتریان خود صحبت میکنید این عامل باعث میشود تا مشتری این خطا و اشتباه را در شما نیز ببیند. به همین خاطر تصمیم او برای خرید محصولات شما کمتر شده و یا فروش انجام نمیشود. به همین خاطر به هیچ عنوان اقدام به خرد کردن رقبا نکرده و آنها را زیر سوال نبرید زیرا فرد خریدار به هیچ عنوان بیان و سخن شما را قبول نمیکند و فقط شما با انجام این کار به خودتان ضربه وارد میکنید.
شناخت کامل در مورد محصولات یا خدمات
زمانی که شما اطلاعات کاملی از محصولات و یا خدمات ندارید مسلما نمیتوانید بازاریابی موفقی را تجربه کنید. به همین دلیل به هیچ عنوان در بازاریابی تلفنی عجله نکرده و ابتدا در مورد محصولات یا خدمات خودتان اطلاعات زیادی کسب کنید. شما باید به قدری اطلاعات داشته باشید که مشتری در زمان سوال از شما بتوانید به سوال او پاسخ دهید. زمانی که قدرت پاسخ دهی به سوال مشتری را ندارید این عامل باعث میشود تا اعتماد مشتری به شما کم شده و فروش شما انجام نگیرد. در نظر داشته باشید که برای ایتکه بازاریابی بهتری را انجام دهید در صورتی که محصول شما به صورت فیزیکی میباشد حتما محصول خود را در نزد خود داشته باشید و سپس اقدام به بازاریابی کنید با این روش مسلما بهترین بازاریابی را انجام میدهید.
تعداد و میزان تماس خود را مشخص کنید.
اگر برنامه مناسب و دقیقی نداشته باشید مسلما بیشتر تایم و زمان شما هدر رفته و میزان فروش شما نیز کاهش پیدا میکند. سعی کنید قبل از استارت بازاریابی تلفنی هر روز میزان افرادی که با آنها تماس میگیرید را یاداشت کرده و سپس برنامه ریزی کنید. در نظر داشته باشید که فروش و بازاریابی تلفنی کاری بسیار وقت گیر و دشوار بوده و باید در بین تماس های خود استراحت 10 دقیقه ای داشته باشید زیرا اگر به صورت مداوم با مشتریان تماس گرفته و در تلاش باشید تا محصول خود را بفروشید مسلما راندمان شما کاهش پیدا کرده و در کسب و کار خود شکست خواهید خورد.
برخی از افراد برخی از مشتریان را از لیست تماس روزانه خود حذف میکنند و بر این باورند که این مشتری خرید را انجام نمیدهد اما پیشنهاد ما به شما این است که از این روش به هیچ عنوان استفاده نکرده و حتما با تمامی مشتریان خود تماس بگیرید.
حتما با رقبای خود تماس بگیرید.
اگر در زمینه کاری خودتان رقیب بهتر از خودتان دارید بهتر است تا به عنوان یک مشتری به رقبا زنگ زده و روش صحبت کردن آنها با شما را بررسی کنید. مسلما روش فروش آنها از شما بهتر بوده و شما میتوانید برخی از تکنیک های بازاریابی تلفنی را از رقبا فرا و یاد بگیرید. با انجام این کار تجربه شما در بازاریابی تلفنی بیشتر شده و مسلما به مرور زمان به فروشنده حرفه ای تبدیل خواهید شد. این روش امروزه توسط شرکت های بسیار زیادی که به عنوان رقبا میباشند انجام میگیرد زیرا میتواند کمک بسیار زیادی در افزایش فروش و کسب تجربه داشته باشد.
انتخاب تایم و زمان مناسب برای تماس
همانطور که میدانیم افراد دارای تفاوت هایی با هم دارند به همین دلیل باید اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه کسب کنید. افراد بر اساس کسب و کار خود دارای تایم استراحت هستند. بهترین تایم برای تماس با مشتری حدود ساعت10.30 میباشد. تماس در اول صبح حدود ساعت 8 مسلما برای شما نتایج خوبی را نداشته و بازخورد کمتری به ارمغان می آورد. همچنین در هنگام تماس لحن صدای خود را به گونه ای تنظیم کنید که لطافت و زیبایی خاصی را داشته باشد. صدا و رسا بودن صدا یکی از روش مهم فروش تلفنی میباشد. بخاطر همین امروزه بازاریاب های اینترنتی دوره فن بیان را گذرانده اند تا نتیجه بهتری در بازاریابی تلفنی داشته باشد.
نبایدهای مهم در بازاریابی تلفنی
- برخی از افراد بعد از فروش محصول بر این باور هستند که دیگر کارشان تمام است و در این زمینه موفق شده اند. اما متاسفانه این ایده و فکر کار بسیار اشتباهی است. زمانی که مشتری محصول شما را خرید میکند و خرید مشتری با موفقیت به دستش میرسد مسلما اعتمادش به شما افزایش می یابد. به همین دلیل در این صورت با یک تماس تلفنی میتوانید از رضایت مشتری آگاه شده و حتی خرید مجدد را به اون پیشنهاد کنید.
- به دلیل اینکه شما فروشنده محصولاتتان هستید مسلما اطلاعات بسیار زیادی از محصولات خود دارید. به خاطر همین میتوانید تا ساعت ها در مورد محصولات خود با مشتری صحبت کنید اما باید در نظر داشته باشید که این روش مسلما حوصله مشتری تمام شده و دیگر به بیانات شما توجه نمیکند. به همین دلیل سعی کنید تا کوتاه ترین تماس تلفنی را با مشتری خود بگیرید و محصول خود را به فروش برسانید.
- برخی از فروشندگان به دلیل داشتن تجربه کم ، قیمت محصول را در ابتدای مکالمه به مشتری میگویند اما باید در نظر داشته باشید که در این صورت مسلما شما مکالمه کمتری با مشتری خواهید داشت و در این صورت فروشی نخواهید داشت. پیشنهاد ما این میباشد که تا زمانی که نیاز مشتری را نمیدانید به هیچ عنوان در مورد محصول یا خدمات خود قیمت ندهید.
- به هیچ عنوان به صورت مداوم در مورد محصول ، خود و برند خودتان با مشتری صحبت نکنید زیرا در این صورت مشتری از شما فراری میشود. با این روش شما مشتری با به سمت خرید هل میدهید ولی زمانی موفق خواهید شد که مشتری را به سمت خودتان بکشانید.
جمع بندی و نتیجه گیری
امروزه فروش بالا از ارزش بسیار بالایی برخوردار میباشد به همین دلیل سعی کنید تا در زمینه حرفه ای فروش متمرکز شوید زیرا این عامل باعث میشود تا جز 20% فروشندگانی باشید که 80% فروش را انجام میدهند. اگر به عنوان یک فروشنده مبتدی عمل کنید مسلما 20% فروش به شما اختصاص خواهد یافت پس با داشتن مطالعه و کسب تجربه میتوانید از روش های متنوعی برای فروش استفاده کرده و فروش خود را چندین برابر کنید.
این مقاله توسط اروم وب منتشر شده است. گروه دیجیتال مارکتینگ اروم وب به عنوان اولین و حرفه ای ترین مجری طراحی سایت در ارومیه بوده و با داشتن بیش از 200 نمونه کار به عنوان یک گروه حرفه ای فعالیت میکند.