سئو تکنیال چیست ؟ قدم های مهم در سئو تکنیکال 2021

دسته بندی :
آموزش سئو تکنیکال
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 12 دقیقه

برخی از افرادی که میخواهند تا seo را یاد بگیرند ، همیشه ترس از این دارن که آیا سئو تکنیکال یه نوع برنامه نویسی هستش. به همین دلیل این قضیه رو برای خودشون خیلی بزرگ میکنن. در نظر داشته باشید که این نوع فکر کاملا اشتباه بوده و سئو تکنیال فرایندی راحت میباشد.

بخاطر همین اروم وب تصمیم دارد تا در این مقاله برای اینکه به شما ثابت کنه که این نوع فکر کردن شما اشتباهه و سئو تکنیال آن چیزی که فکر میکنید نیست ، در این مقاله تصمیم داریم تا به صورت کامل آموزش سئو تکنیکال رو به شما یاد دهیم . پس با ما همراه باشید.

اصلا سئو تکنیال یعنی چه ؟ و آیا آموزش سئو تکنیال وجود دارد؟

از نظر فنی اگر سایت بهینه شود سئو تکنیکال نام دارد. در سئو تکنیال مسائل فنی ، برخی از کدنویسی ها ، و … که بیشتر این نکات توسط برخی از ابزار ها تست شده و رفع میشود.

برای اینکه سایت شما توسط موتور های جستجو نظیر گوگل و … قابل درک باشد باید سئو تکنیکال انجام شود. سئو تکنیال باعث میشود تا هم ربات ها و هم کاربر بعد از ورود به سایت از کار کردن با سایت لذت کافی را ببرند.

امروزه سئو تکنیکال از نظر برخی سئوکاران از جایگاه خاصی برخوردار نمیباشد. برخی از افراد اصلا به سئو تکنیکال اهمیت نداده و از آن عبور میکنند. در نظر داشته باشید اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنید کار برای شما کمی راحت میباشد. زیرا افزونه های بسیار زیادی وجود دارد که سئو تکنیکال را بر روی سایت شما پیاده میکند. اما باید بدانید که این باز هم کم بوده و سئو تکنیکال باید به صورت کامل بررسی و در صورت هرگونه مشکل رفع شود.

آموزش کامل سئو تکنیکال

بخش اصلی مقاله این قسمت میباشد. در این قسمت تصمیم داریم که سئو تکنیکال را یاد بگیریم. چطور میتونیم سئو تکنیکال را بر روی سایت خود عملی کنیم ؟ در ادامه با چندین راه و تکنیک این روش ها رو به صورت کامل یاد خواهید گرفت. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

سرعت سایت

این فاکتور خیلی مهمه ! حتما به یاد داشته باشید که وقتی گوگل برای سایت ها رتبه میدهد اولین موردی که بررسی میکند سرعت سایت های رقبا میباشد. در نظر داشته باشید که وقتی سرعت سایت شما پایین باشد مسلما ورودی سایت خود را از دست خواهید داد. زیرا کاربران منتظر لود یک سایت نشده و انتظار دارند تا بعد از کلیک وارد سایت شوند. به همین خاطر گوگل برای اینکه اعتماد کاربران را جلب کند سرعت سایت را در اولویت اول رتبه بندی خود قرار میدهد.

استاندارد ترین تایمی که برای لود سایت در نظر گرفته میشود بین 2 تا 6 ثانیه میباشد. به همین دلیل اگر بخواهید یکی از فاکتور های سئو تکنیکال را بررسی و در صورت ایراد رفع کنید سرعت سایت میباشد. سرعت سایت خود را به صورت کاملا بررسی و استاندارد کنید. مهم ترین دلیلی که باعث افزایش سرعت سایت میباشد. رسانه (تصاویر ، ویدئو ، صوت) ، انیمیشن های حرکتی میباشد.

بهینه کردن ساختار سایت

بهینه کردن ساختار سایت

گوگل ، یاهو و سایر موتور های جستجو برای بررسی کردن سایت ها از ربات ها ، خرنده ها و … استفاده میکنند. این خزنده ها تمامی سایت رو مورد بررسی قرار نمیدهند زیرا توانایی این کار را ندارند. به همین دلیل باید ساختار سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که خزنده ها به صفحات شما دسترسی داشته باشند. وقتی یک مقاله در سایت خود انتشار میدهد سعی کنید که از مقالات قبلی خود به مقاله جدید لینک دهید. این کار باعث میشود تا خزنده ها بدون مواجه شدن با مشکلی سایت شما را بررسی کنند.

به صورت ساده اگر بخواهید با این موضوع آشنا شوید باید بدانید که لینک سازی داخلی سایت بهترین روش برای بهینه کردن ساختار سایت میباشد. اگر لینک سازی داخلی شما استاندارد نباشید خزنده ها سایت شما را بررسی نکرده و یا به صورت ناقص بررسی میکنند.

ساخت و بهینه کردن فایل robot.txt

این فایل در هاست شما وجود دارد. اگر از وردپرس استفاده میکنید این فایل به صورت خودکار تولید میشود. اما در نظر داشته باشید که خرنده های گوگل طبق دستور شما در سایت شما خزش میکنند. برخی از صفحات سایت مانند ، سبدخرید ، صفحه پرداخت و … نیاز به خرش نداشته و لزومی ندارد که توسط ربات های جستجوگر ایندکس شود. اگر از قالب های آماده استفاده میکنید حتما به این فایل مراجعه کنید. زیرا در برخی از قالب ها مشاهده شده است که کد ایندکس نشدن کل سایت وجود دارد. در این صورت شما اگر بهترین و جذاب ترین محتوا را در داخل سایتتان منتشر کنید مسلما در گوگل ایندکس نشده و در رتبه بندی گوگل قرار نمیگیرد.

صفحات ناموجود با خطای 404

اگر بخواهید از سایت خود صفحه ای را حذف کنید. یک صفحه 404 تولید میشود. در نظر داشته باشید که صفحات 404 صفحاتی هستند که قبلا دارای محتوا ، تصاویر و … بودند ولی به دلیل حذف کردن آنها هیچ محتوایی ندارند. تمامی حواستان را جمع کنید و به صورت دستی یا با استفاده از ابزار ها اقدام به پیدا کردن صفحات 404 خود کنید. دلیل تاکید بر روی صفحات 404 میدونین چیه ؟ باید بدونین که گوگل از وجود صفحات پاک شده یا 404 در سایت به شدت متنفر هستند. اگر میخواهید که سئو تکنیکال رو در سایت خود پیاده کنید حتما این گونه صفحات را پیاده کرده و به صفحات مرتبط یا صفحه اصلی سایت هدایت یا ریدایرکت کنید.

وجود صفحات تکراری در سئو

وجود صفحات تکراری

همانطور که در مقاله روش سئو سایت فروشگاهی گفیتم این مشکل بیشتر در فروشگاه های اینتنرنتی یافت میشود. مثلا یک مدل لباس در سایت وجود دارد که دارای رنگبندی متفاوت میباشد. محتوا ، اطلاعات در این محصول یکسان میباشد. اگر برای هر یک این محصولات یک صفحه داشته باشیم باید بدانید که به زودی اعتبار سایتتان کاهش پیدا میکند. پس برالی جلوگیری از این مشکل باید از تگ کنونیکال استفاده کنید. این تگ کمک میکند تا ربات ها صفحات و محصول اصلی را بشناسند و به صفحات تکراری کاری نداشته باشند.

سایت مپ

نقشه سایت یا سایت مپ هم به عنوان یک فاکتور در سئو تکنیکال میباشد. فرمت سایت مپ xml بوده و اگر از وردپرس استفاده میکنید توسط افزونه یواست سئو تولید میشود. این فایل آدرس تمامی صفحات را شامل میشود.

داشتن سایت مپ یا نقشه سایت میتواند در خرش های ربات ها تاثیر زیادی بگذارند. ربات ها با ورود به فایل سایت مپ اقدام به بررسی صفحات سایت ها میکنند. به همین دلیل اگر در داخل سایت مپ شما صفحاتی وجود نداشته باشد مسلما خزش ها بر روی این صفحات امکان پذیر نمیباشد.

تاثیر امنیت سایر در سئو تکنیکال

امنیت سایت

یکی از حساس ترین فاکتور هایی که گوگل برای سایت ها لحاظ میکند ، امنیت سایت ها میباشد.اگر وبسایت شما توسط افرادی مثل هکر ها هک شود گوگل به وبسایت شما امتیازی نداده و به سایت شما اعتماد نمیکند. پس امنیت سایت خود را حتما در نظر داشته باشید. چون اگر گوگل و برخی از موتورهای جستجو به این موضوع پی ببرد مسلما بدون هیچ دلیل سایت شما با افت رتبه مواجه میشود.

گوگل امروزه با هوشمند کردن این فاکتور باعث میشود تا وقتی کاربری وارد سایت شما شد حتی به او بگوید که این سایت امنیت نداشته و هک شده است. این مسئله باعث میشود تا سایت ورودی خود را نیز از دست بدهد.

یکی از مهم ترین روش هایی که یک پروتکل امنیتی میباشد استفاده از ssl میباشد. اگر به آدرس سایت ما توجه داشته باشید در ابتدای آدرس https وجود دارد. اگر از ssl در سایت استفاده شود این اسم به http تغییر داده میشود. در نظر داشته باشید گوگل امروزه به وجود ssl در سایت اهمیت زیادی میدهد. در نظر داشته باشید که برای فعال کردن این پروتکل از افزونه های موجود در مخزن وردپرس استفاده کنید. و یا با پشتیبان هاستینگ خود اطلاع دهید تا این مورد را برای شما فعال کنند.

بهنیه کردن آدرس صفحات یا URL

یکی دیگر از روش های مهمی که باید در سئو تکنیکال انجام شود.بهینه کردن آدرس صفحات میباشد. گوگل به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. کوتاه بودن و قابل درک بودن باعث میشود تا یک URL از نظر گوگل استاندارد باشد. در نظر داشته باشید که تغییر آدرس مطالب قبلی باعث میشود تا یک صفحه 404 ایجاد شود به همین دلیل در هنگام تغییر ، آدرس قبلی را به آدرس جدید ریدایرکت 301 کنید تا تاثیر منفی بر روی سایت نداشته باشد.

قالب ریسپانسیو

مسلما هر کاربری یا با موبایل ، یا با کامپیوتر و لب تاپ و یا با تبلت وارد سایت میشود. اندازه صفحه نمایش هر کاربری با هم متفاوت میباشد. به همین دلیل اگر قالب شما ریسپانسیو باشد در تمامی صفحه نمایش ها واکنش نشان داده و به درستی نمایش داده میشود. به طور مثال ساختار سایت در موبایل و لبتاپ کاملا متفاوت میباشد. اگر سایت شما برای نسخه موبایل استاندارد و ریسپانسیو نباشد کاربر در هنگام ورود به سایت شما با مشکلات زیادی مواجه میشود. به همین دلیل یکی از مهم ترین فاکتور های گوگل در سئو تکنیکال ، ریسپانسیو بودن قالب سایت میباشد. برای اینکه بتوانید قالب خود را ریسپانسیو کنید این کار را در صورت نداشتن تجربه به یک متخصص بسپارید.

کلام آخر و یک پیشنهاد طلایی

به انتهای مقاله آموزش سئو تکنیکال رسیدیم و سعی کردیم در این مقاله نکاتی در مورد آموزش سئو تکنیکال که از اهمیت بالایی برخوردار میباشد را برای شما به صورت کاملا ساده معرفی کنیم.

در ادامه یک پیشنهاد به شما داریم . اگر به عنوان سئو کار فعالیت میکنید میدانید که سئو سایت روز به روز دچار تغییرات شده و آپدیت میشود. برخی از تجربه های گذشته امروزه در سئو جایگاهی نداشته و ارزشی ندارد. به همین دلیل اگر میخواهید که همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارید حتما به وبلاگ اروم وب مراجعه کنید. اروم وب به عنوان برترین و حرفه ای ترین مجری سئو سایت در ارومیه بوده و توانسته است در مقالات متنوع بهترین همیار برای شما باشد.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *