الگوریتم کبوتر گوگل چیست ؟

دسته بندی :
الگوریتم کبوتر گوگل - اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 10 دقیقه

گوگل همواره در تلاش میباشد که بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد. در واقع میخواهد کاربری که یک کلمه را سرچ میکند تجریه خوبی از نتایج داشته باشد. جالب است بدانید که امروز محتوا ، ویدئو و پادکست به عنوان محتوا به شمار نمی آیند ، بلکه موقعیت و لوکیشن نیز در گوگل به عنوان یک محتوا به شمار می آید. به همین دلیل امروز تصمیم داریم تا یکی از الگوریتم های مهم گوگل را نیز برای شما معرفی کنیم.

الگوریتم کبوتر یکی دیگر از حیوانات موجود در باغ وحش گوگل میباشد. گوگل حیوانات بسیار زیادی را در باغ وحش خود دارد که هر یک دارای یک وظیفه مشخصی هستند. در گذشته خطاهای بسیار زیادی در الگوریتم های گوگل وجود داشت اما امروزه به دلیل باهوش شدن گوگل ، الگوریتم های گوگل نیز روز به روز آپدیت میشود. الگوریتم گوگل کبوتر نتایجی را برای شما به نمایش در می آورد که در موقعیت شما قرار دارد. وقتی شما در گوگل کلمه رستوران های نزدیک من را جستجو کنید مسلما هوش از عقلتان خواهد رفت. گوگل میتواند نوع سرچ شما را درک کند. با سرچ کلمه رستوران های نزدیک من لیستی از نتایجی که در موقعیت و اطراف شما قرار دارد برای شما به نمایش می آید. پس برای اینکه شما هم در این نوع نتایج به کاربران اطراف خود معرفی شوید باید با الگوریتم کبوتر گوگل آشنایی کافی را داشته باشید.

اگر به صورت کامل این مقاله را مطالعه کنید مسلما درک زیادی از الگوریتم کبوتر داشته باشید. این الگوریتم بر روی سئو محلی تاثیر بسیار زیادی دارد و میتواند با شناخت نوع کسب و کار ، شما را به کاربران نزدیک معرفی نمایید.

معرفی دقیق الگوریتم کبوتر گوگل

گوگل فاکتور های بسیار زیادی را برای رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته است. همانطور که میدانید بک لینک ، محتوای با کیفیت ، سرعت سایت و … تاثیر بسیار زیادی برای رتبه بندی سایت دارند. اما گوگل با معرفی الگوریتم کبوتر موقعیت مکانی را نیز در بین این فاکتور های خود قرار داده است. امروزه گوگل نیاز مخاطب های خود را به خوبی رفع میکند. حتما تا حالا پیش اومده که به دنبال یک تعمیرگاه در اطراف خود بوده اید. در گذشته باید در بین یک نقشه هزاران مکان را نگاه میکردید اما امروزه گوگل با استفاده از الگوریتم کبوتر و شناسایی موقعیت شما میتواند نزدیک ترین مناطق را برای شما معرفی نمائید. در نظر داشته باشید که الگوریتم کبوتر گوگل همان سئو محلی میباشد. اگر اطلاعات زیادی در مورد سئو محلی نمیدانید ، موضوع بعدی میتواند شما را با سئوی محلی آشنا کند.

معرفی الگوریتم کبوتر گوگل - اروم وب

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

لوکال سئو این مزیت را به شما میدهد که شما را به افرادی که در نزدیکی شما هستند معرفی نمایید. در گذشته برخی از مجلات نیز همانند سئو محلی فعالیت میکردند و کسب و کارها را به افراد دیگر معرفی میکردند. اما امروزه گوگل با پشت سر گذاشتن این رقبا توانسته است بهترین معرف برای افراد باشد.

به همین دلیل گوگل راحتی را برای کاربران فراهم کرده است. مثلا در گذشته برای اینکه بخواهید یک کافه را پیدا کنید باید تایم زیادی را در مجلات سپری میکردید ولی امروزه فقط کافیست تا مرورگر گوشی خود را باز کرده و در گوگل کلمه کافه های نزدیک من را سرچ نمائید. نتایج به دست آمده در اطراف شما وجود دارد. میتوانید شماره تماس ، تصاویر و … را نگاه کرده و بهترین کافه را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که آدرس کافه ها نیز وجود دارد و میتوانید بدون هیچ گونه دردسری به محل انتخابی خود مراجعه و یک نوشیدنی داغ را بنوشید.

اما در نظر داشته باشید که تفاوتی بین لوکال سئو و لوکال سرچر وجود دارد. برای آشنایی با لوکال سرچر نیز با حتما موضوع بعدی را مطالعه نمائید.

جستجوگر محلی گوگل - اروم وب

جستجوگر محلی یا local searcher

فرض کنید در محله استادان واقع در اصفهان به دنبال یک هتل برای اقامت هستید. اگر در گوگل عبارت هتل در استادان را سرچ کنید شما یک لوکال سرچر را انجام داده اید. زیرا در عبارت جستجوی خود نام محله را برای گفته اید. در این صورت گوگل ، هتل هایی که در استادان وجود دارد را برای شما معرفی میکند.

در نظر داشته باشید گوگل سعی دارد تا نتایجی که به شما نمایش میدهد در نزدیکی شما باشد. به همین دلیل اگر در عبارت جستجو شده شما کلمه استادان وجود نداشته باشد امکان اینکه گوگل در محدوده موقعیت شما هتل را به شما نمایش دهد به شدت بالا میباشد. زیرا از دید گوگل شما به دنبال محلی هستید که در نزدیکی شما قرار دارد.

چگونه در جستجوی محلی جایگاه داشته باشیم ؟

فاکتور های بسیار زیادی وجود دارد تا در سئو محلی جایگاه بالایی داشته باشید. این فاکتور ها تاثیر زیادی در افزایش رتبه جایگاه شما دارند. در این قسمت از مقاله تصمیم داریم که برخی از مهم ترین نکات را برای شما معرفی نمائیم.

الگوریتم کبوتر گوگل یا سئو محلی - اروم وب

بهره مندی از سایت

برای اینکه رتبه شما در جستجوی محلی افزایش پیدا کند. نیازمند داشتن یک سایت هستید. سایت به عنوان یک امتیاز میتواند رتبه شما را بهبود دهد. به همین دلیل با طراحی یک سایت و معرفی سایت خود به جستجوگر محلی اعتماد گوگل به کسب و کار شما افزایش پیدا میکند. این فاکتور باعث میشود تا اگر کاربر شما را برای خواسته خود انتخاب کرد وارد سایت شما شده و با خدمات شما بیشتر آشنا شود. در نظر داشته باشید که اگر در زمینه طراحی سایت تخصص کافی را ندارید اروم وب به عنوان بهترین انتخاب شما برای طراحی سایت در ارومیه ، تبریز ، تهران و تمامی شهر های ایران میباشد.

ثبت سایت و کسب و کار خود در گوگل

بعد از اینکه یک وبسایت طراحی کردید باید آن را در گوگل ثبت کنید. گوگل باید از موقعیت شما درک کاملی داشته باشد. در نظر داشته باشید با توجه به اینکه گوگل برای ایران تحریم میباشد بهتر است به عنوان یک کاربر موقعیت خود را در گوگل ثبت کنید.

برای ثبت سایت خود در گوگل بهتر است که یک اکانت gmail داشته باشید. فیلد های برای ثبت سایت و کسب و کار خود در سئو محلی وجود دارد نظیر نام ، تصویر ، شماره تماس و ساعات کاری میباشد. سعی کنید این موارد را به صورت کامل پر کرده تا گوگل بتواند کسب و کار شما را در دیتابیس خود ذخیره کند.

اطلاعات خود را در سایت درج کنید.

امروزه ربات و خرنده های گوگل به صورت کامل درک کاملی از شماره تماس و آدرس دارند. همانطور که میدانید یکی از قسمت هایی که در تمامی صفحات سایت تکرار میشود فوتر و هدر میباشد. برای اینکه الگوریتم کبوتر سایت شما را ردیابی کند بهتر است تا در قسمت فوتر خود شماره تماس ، آدرس و … را وارد کنید.

در نظر داشته باشید برای اینکه شانس بیشتری داشته باشید بهتر است اطلاعات خود را مطابق با اطلاعات وارد شده در نقشه گوگل وارد کنید. در نظر داشته باشید برای اینکه شانس شما فراتر رود بهتر است یک صفحه به نام تماس با ما داشته باشید. همانطور که میدانید صفحه تماس با ما در طراحی سایت یکی از صفحاتی میباشد که وجود آن در هر سایتی واجب میباشد.

کسب جایگاه در سئو محلی - اروم وب

بهترین استفاده از پرسش و پاسخ کاربران داشته باشید.

گوگل مپس google maps این قابلیت را دارد که اجازه دهد کاربران نظرات خود را در مورد کسب و کار شما نوشته وانتشار دهند. این یک روش خوب برای افزایش مشتری میباشد. اگر بتوانید که نظر کاربران و جلب کنید مسلما کاربران و مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد. در نظر داشته باشید که یکی از بهترین فاکتور هایی که میتواند رتبه سایت و گوگل مپس شما را افزایش دهد همین نظرات و کاربران میباشد.

نتیجه گیری

برخی از وبسایت ها با ثبت کسب و کار خود در گوگل مپس مشتریان زیادی را جذب کرده اند. گوگل مپس یک فرصت بهتر و بزرگی برای کسب و کار شما میباشد. اگر کسب و کار کوچکی دارید با گوگل مپس میتوانید در کنار کسب و کار های بزرگ دیده شوید. باید در نظر داشته باشید که الگوریتم کبوتر دارای فاکتور های بسیار زیادی میباشد که باید آنها را به صورت بشناسید.

این مقاله توسط اروم وب منتشر شده است. گروه دیجیتال مارکتینگ اروم وب به عنوان اولین و حرفه ای ترین مجری طراحی وب سایت در ارومیه بوده و با داشتن بیش از 200 نمونه کار به عنوان یک گروه حرفه ای فعالیت میکند.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *