اهمیت توضیحات متا در سئو

دسته بندی :
اهمیت توضیحات متا-اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 7 دقیقه

در سئو تگ ها از تعداد زیادی تشکلیل شده است که یکی از تگ های مهم ، توضیحات متا میباشد که از اهمیت بسیار بالایی در کسب رتبه و سئو دارد. این تگ مقداری از محتوا را در نتایج جستجو برای کاربر نمایش میدهد تا کاربر با مفهوم آشنایی داشته باشد. در گذشته یکی از تاثیر گذارترین عوامل برای افزایش رتبه سایت استفاده از توضیحات متا بود اما با گذشت زمان گوگل ارزش توضیحات متا را تا حدودی کاهش داد اما باز هم در زبان فارسی توضیحات متا تاثیر غیر مستقیمی در نتایج دارد به همین دلیل امروز در این مقاله که توسط اروم وب نوشته شده است اقدام به بررسی اهمیت توضیحات متا در سئو میپردازیم پس حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت توضیحات متا چقدر است؟

در نتایج گوگل متا برای کاربر قابل رویت میباشد . به عنوان اصلی ترین معیار برای کلیک شدن روی نتایج گوگل میباشد زیرا کاربر محتویات داخل سایت را مشاهده نمیکند و این توضیحات متا میباشد که تعیین میکند کاربر وارد سایت شود یا خیر.

به طور مثال اگر در گوگل کلمه طراحی سایت در ارومیه را سرچ کنیم و در میان نتایج سایتی که متا توضیحات خوبی داشت کلیک میکنیم مثلا به صورت ساده استفاده از قیمت پایین در توضیحات متا میتواند باعث کلیک خور بودن نتیجه شود.

هر بار اگر صفحه ای از سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده میشود یک Impression  برای شما به شمار می آید و با کلیک کردن کاربر روی سایت شما یک کلیک برای شما لحاظ میشود به همین دلیل با این عمل گوگل از نمایش و کلیک سایت شما میانگین میگیرد و این میانگی همان ctr میباشد که عامل اصلی در رتبه بندی سایت ها میباشد.

پس در  نظر داشته باشید هر چقدر میزان ctr  سایت یا صفحه شما بالاتر باشد رتبه بالاتری در نتایج گوگل خواهید داشت البته این امر رابطه مستقیمی با توضیحات متا دارد البته طبق بررسی های انجام گرفته توضیحات متا در الگوریتم گوگل برین تاثیر زیادی دارد.

تاثیر متا در سئو و بهینه سازی سایت

در گذشته توضیحات متا تاثیر بسیار زیادی در کسب رتبه های برتر داشت و این عامل باعث شده تا افراد با نوشتن کلمات کلیدی خود رتیه های خود را افزایش میدانند ولی امروزه الگوریتم های گوگل با تغییرات فراوان تاثیر این فاکتور را کاهش دادند. در نظر داشته باشید که توضیحات متا به صورت مستقیم در رتبه بندی سایت تاثیر گذار نبوده ولی چون این متن در نتایج گوگل در دید کاربران قرار دارد اگر بتواند کاربر را جذب کند مسلما باعث میشود تا کاربر بر روی سایت کلیک کرده و میزان CTRافزایش پیدا کند. در نظر داشته باشید که هر چقدر میزان کلیک بر روی لینک افزایش داشته باشد این عامل باعث میشود تا رتیه سایت شما ارتقاء داشته باشد.

افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

توضیحات متا میتواند در فروشگاه های اینترنتی آمار فروش را افزایش دهد. در نظر داشته باشید که روشی VIP وجود دارد که با استفاده از توضیحات متا میتوان آمار فروش را افزایش داد. برای بهره مندی از این روش با ارائه یک تخفیف بسیار ساده و نوشتن قیمت محصول در بخش متا میتوانید کلیک بسیار زیادی را دریافت کرده و میزان فروش را نیز افزایش دهید.

5 روش طلایی برای نوشتن توضیحات متا

نوع نوشتن توضیحات متا بسیار مهم بوده و از دید گوگل برای سایت امتیاز مثبت در نظر گرفته میشود اما باید نکاتی را برای نوشتن توضیحات متا در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی این نکات میپردازیم.

روش نوشتن توضیحات متا-سئو سایت

یونیک بودن توضیحات متا

برای نوشتن توضیحات متا در صفحه اصلی یا صفحات داخلی سعی کنید از متن مجزا و یکتا استفاده کنید و به هیچ عنوان متن کپی را در چند صفحه قرار ندهید .

متفاوت بودن توضیحات متا باعث میشود کاربر دید خوبی از سایت داده باشد و باعث افزایش  ctr نیز میشود. البته در نظر داشته باشید نوشتن متن برای توضیحات متا در سایت های مجله ای که بیش از 1000 صفحه دارند امکان پذیر نیوده و باید توضیحات متا در این گونه سایت ها بر روی صفحه اصلی و برخی صفحات خاص انجام بگیرد.

تعداد کاراکتر در توضیحات متا

کاراکتر در توضیحات متا محدودیتی ندارد ولی به صورت اصولی بیش از 150 تا 170 کاراکتر در نتایج گوگل برای کاربر نمایش داده نشده و با … برای کاربر نمایش داده میشود. سعی کنید کلمات کلیدی را در اوایل متن استفاده کنید تا متا شما بهینه باشد.

کلمات کلیدی در توضیحات متا

استفاده از کلمات کلیدی در داخل توضیحات متا باعث میشود سایت شما برای کاربر مورد توجه قرار بگیرد زیرا کلمات کلیدی در توضیحات متا به صورت پرنگ میباشد . استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا محدودیت نداشته ولی در نظر داشته باشید برای افزایش نمره سئو بیش از یک یا دو بار از کلمات کلیدی در متا استفاده نکنید.

کلمه کلید در توضیحات متا

عدم استفاده از کاراکتر های ریاضی

در توضیحات متا به هچ عنوان علامات ریاضی مثل +-*/ و … استفاده نکنید زیرا گوگل در بعضی از مواقع این توضیحات را html شناخته و متا را نادیده میگیرد.

از عبارات متناسب استفاده کنید.

نوشتن توضیحات متا باید به گونه ای باشد تا کاربر را در میان رقبا به سمت خود بکشانید به همین دلیل سعی کنید در توضیحات متا اطلاعات دقیق تری بنویسید تا محتوا شما با رقبا متفاوت داشته باشد مثلا از کلمات ارزان ، تخفیف و … استفاده کنید.

استفاده از توضبحات متا ، خوب یا بد ؟

به صورت کلی کاربر تنها محتوایی که قبل از ورود به سایت با آن مواجه میشود توضیحات متا میباشد. نوشتن توضیحات متا به صورت اصولی با رعایت فاکتورهای سئو ترغیب میکند تا کاربر با میل و اختیار خود به سایت شما وارد شده و نیاز خود را رفع کند. در نظر داشته باشید که اهمیت توضیحات متا در فرایند سئو و بهینه سازی تاثیر گذار بوده و بهتر است تا در تمامی صفحات از توضیحات متا استفاده نمائید.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *