تاثیر گوگل ادوردز بر سئو + راهنمای جامع

دسته بندی :
تاثیر گوگل ادوردز بر سئو-سئو سایت در ارومیه
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 10 دقیقه

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت یا تفاوت سئو و گوگل ادرودز یکی از سوالات مهم و بی پاسخ میباشد که افراد بسیار زیادی به دنبال پاسخ آنها هستند. تیم حرفه‌ای اروم وب تصمیم دارد در این مقاله به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به بررسی این موارد بپردازد به همین دلیل اگر دوست دارید تا جواب این سوالات را بدانید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

گسترده بودن کسب و کارهای اینترنتی باعث شده است تا امروزه روشهای بسیار زیادی برای تبلیغات به وجود آید. در کسب و کارهای اینترنتی تبلیغات فقط یک هدف اصلی دارد و این هدف هم امروزه فقط به عنوان افزایش فروش خدمات و محصولات میباشد.به عنوان مثال یکی از بهترین مکان‌هایی که میتوان به صورت میلیونی فروش بالایی را کسب کرد، صفحه اول گوگل میباشد. امروزه وبسایت‌های اینترنتی در میان رقبای خود فقط برای رتبه های بالا تلاش میکنند و حتی برخی از وبسایت ها دارای تیم‌های حرفه‌ای هستند که همراه در تلاش‌اند تا وبسایت را به نتایج اول گوگل برسانند.

گوگل ادوردز-اروم وب

رعایت سئو سایت به صورت استاندارد

بهینه سازی و سئو یکی از مهم ترین و بهترین اقداماتی میباشد که امروزه به عنوان بهترین روش برای دیده شدن و فروش محصولات و خدمات میباشد. اما در نظر داشته باشید کسب رتبه در نتایج گوگل در هر کسب و کاری متفاوت بوده و این عامل باعث میشود تا زمان زیادی برای این کار باید اختصاص داده شود. در نظر داشته باشید که بهره مندی از سئو باعث میشود تا همیشه در دید کاربران و مشتریان قرار گرفت و مشتریان به مرور زمان کسب و کار شما را به عنوان یک برند حرفه ای می‌شناسند. 

امروزه تیم و افراد بسیار زیادی در ایران وجود دارد که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت میکنند اما این روش هم مانند گوگل ادرودز نیازمند هزینه هایی میباشد. در نظر داشته باشید که سئوی خوب مادام العمر بوده ولی تبلیغات گوگل در یک زمان خاصی میباشد و در صورت کم شدن بودجه دیگر نمیتوان از تبلیغات گوگل استفاده نمود.

تفاوت سئو و ادرودز گوگل

سئو و ادرودز را حتما تابحال شنیده اید و اگر کسب و کار اینترنتی داشته باشید برای اینکه در کسب و کار خود موفق ظاهر شوید باید از این دو روش برای معرفی کسب و کارتان به کاربران استفاده کنید. اما این دو دارای تفاوت هایی میباشد.

تفاوت سئو و گوگل ادوردز - اروم وب

گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل به عنوان موتور جستجوی حرفه ای و شناخته شده در جهان میباشد که خدمات رایگانی را برای کاربران ارائه میدهد. اما در نظر داشته باشید که گوگل دارای یک سرویس حرفه ای و پولی بوده که برای صاحیان سایت های اینترنتی این امکان را میدهد که برای یک تایم خاصی در لینک یک گوگل قرار بگیرند. راه اندازی این سرویس نزدیک به 21 سال پیش انجام شده بود اما دارای خطا و ایرادهایی بود که به مرور زمان طبق بررسی ها رفع و امروزه به عنوان بهترین سرویس برای تبلیغات شناخته میشود.

گوگل ادوردز به عنوان یک روش آسان ولی پولی برای وبمستران بوده که امروزه هم ایرانیان از این سرویس بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده میکنند. با توجه به قیمت بالای ارز در ایران استفاده از این سرویس برای برخی از کسب و کار ها مناسب نبوده ولی به دلیل اینکه رقابت در برخی از کسب و کار ها بسیار گسترده میباشد مسلما راحت ترین روش برای رسیدن به لینک یک گوگل استفاده از سرویس گوگل ادوردز میباشد.

ثبت نام و شارژ حساب کاربری به صورت دلاری اصلی ترین کار در این سرویس میباشد. در نظر داشته باشید که به دلیل تحریم ایران مسلما پرداخت هزینه به صورت دلاری در گوگل ادوردز کار دشواری بوده و امروزه برخی از شرکت های واسطه با پرداخت هزینه این عمل را برای شما انجام میدهند.

سئو چیست ؟

سئو به عنوان بهترین روش و تکنیک برای رسیدن به لینک یک گوگل میباشد. اما تفاوت سئو با گوگل ادوردز اینگونه میباشد که سئو بدون هیچ هزینه‌ای کاربران زیادی را جذب کسب و کار شما میکند و این کاربران به مرور زمان با برند آشنا شده و به عنوان مشتری ثابت خواهند بود.

در نظر داشته باشید که سئو دارای تایم و فصل خاصی نبوده و وبسایت‌هایی که تصمیم دارند با استفاده از سئو و بهینه سازی رتبه‌های بهتری را کسب کنند مسلما باید به صورت کاملا استاندارد و بدون توقف سئو و بهینه سازی را برای سایت انجام دهند.

نتیجه گیری از سئو نیازمند زمان و هزینه بوده و هیچ محدودیت زمانی نداشته ولی گوگل ادوردز به دلیل هزینه بالا برای زمان و فصل های خاصی مورد استفاده قرار گرفته که این مورد هم به بودجه شما بستگی دارد.

سئو چیست ؟-سئو سایت در ارومیه

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو

به صورت کلی دو عامل در سئو تاثیر بسیار زیادی دارد و این دو عامل روش مستقیم و غیر مستقیم میباشد.

برخی از افراد بر این باور هستند که گوگل ادوردز در سئو تاثیر بسیار زیادی دارد اما ما با جدیت میگویم که این فکر کاملا اشتباه و پوچ میباشد زیرا گوگل ادوردز روش غیر مستقیم بوده و در کسب رتبه هیچ ربطی ندارد. همانطور که میدانید لینک‌های نوفالو چنان در گرفتن رتبه تاثیری نداشته و گوگل ادوردز هم به عنوان لینک‌های نوفالو بوده و مهم تر از آن کاملا به صورت موقتی هستند و استفاده از تبلیغات گوگل یا ادوردز گوگل در سئو هیچ تاثیری ندارد.

قیمت تبلیغات گوگل ادوردز

تعرفه و قیمت تبلیغات گوگل ادوردز به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از عوامل قیمت ارز و میزان سختی کلمات و از همه مهمتر ارزش کلمات در گوگل میباشد. به عنوان مثال کلمه کلیدی سئو سایت در ارومیه به دلیل اینکه رقابت و ارزش بالایی دارد مسلما نسبت به سایر کلمات کلیدی قیمت بالاتری دارد.

همانطور که در بالا گفتیم اکانت گوگل ادوردز به 3 روش دلار ، یورو و لیرر قابل شارژ بوده و برای ایرانیان این رقم با توجه به قیمت ارز متفاوت میباشد. در نظر داشته باشید که کسر هزینه در گوگل ادوردز به صورت کلیکی بوده و زمانی که کاربری بر روی آگهی شما کلیک کند هزینه تعیین شده از حساب شما کسر میشود.

طبق بررسی های انجام گرفته شده میانگین قیمت و تعرفه تبلیغات ادوردز گوگل برای هر 50 کلیک حدود یک میلیون تومان بوده و البته این رقم به سختی و رقابت و ارزش کلمه کلیدی بستگی دارد و امکان دارد که در برخی از کلمات کلیدی میزان ارزش و تعرفه کلیک کاهش پیدا کند.

قیمت تبلیغات گوگل ادوردز-سئو سایت

سود گوگل ادوردز برای کسب و کارها

برخی از کسب و کارها محصولات و خدمات خود را به صورت فصلی ارائه میدهند. به عنوان مثال فروش کولر مسلما در زمان تابستان به اوج خود میرسد به همین دلیل کسب و کارهایی که در این زمینه فعالیت میکنند اکثرا از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده میکنند.

یکی دیگر از مهم ترین تاثیری که گوگل ادوردز در کسب و کارها دارد شناخته شدن برند شما میباشد. در نظر داشته باشید که امروزه کسب و کارهایی بسیار زیادی وجود دارد که با برند شناخته شده اند. به عنوان مثال دیجی کالا ، آدیداس و … کاملا به صورت برند در بین مردم شناخته میشوند و این عامل باعث میشود تا کاربران برندها را به افراد دیگر هم معرفی کنند. برند شدن در بستر وب میتواند درآمد را صد برابر افزایش دهد و به همین دلیل برخی از کسب و کارها از گوگل ادوردز برای معرفی برند خود استفاده میکنند.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم تاثیر گوگل ادوردز بر سئو به صورت مستقیم نبوده و گوگل ادوردز میتواند در شناخته شدن برند و افزایش فروش در محصولات خاصی باشد.در نظر داشته باشید که گوگل ادوردز به دلیل داشتن قیمت بالا در برخی از محصولات مناسب نبوده و در این صورت استفاده از دیگر روشهای تبلیغاتی مسلما تاثیر بهتری در فروش محصولات دارد. پس همیشه سعی کنید در این زمنیه حتما با یک متخصص مشورت کرده و بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب نمائید تا در کسب و کارتان شکست نخورید.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *