سرعت سایت چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

دسته بندی :
سرعت سایت در سئو
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مهم ترین فاکتور های سئو ، بالا بودن سرعت لود و بارگذاری سایت میباشد. در نظر داشته باشید که زمانی که سرعت سایت پایین باشد مسلما کاربران از سایت شما خارج میشود و این باعث میشود تا کاربران زیادی را از دست بدهید. خارج شدن سریع کاربر باعث میشود تا گوگل متوجه این منظور شده و نمره منفی برای سایت شما لحاظ نمایند.
طبق بررسی های انجام گرفته شده در تیم اروم وب ، کاربران به هیچ عنوان منتظر لود یک سایت نیستند و انتظار دارند تا سایت در کوتاه ترین زمان ممکن لود و بارگذاری شود. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم تا روش هایی را برای شما معرفی کنیم که بتوانید با عملی کردن انها سرعت سایت خودتان را افزایش دهید. در نظر داشته باشید رعایت این نکات تاثیر زیادی در سرعت سایت شما خواهد داشت و میتواند در ارتقا رتبه تاثیر زیادی داشته باشد.

طراحی استاندارد قالب

یکی از مهم ترین عواملی که میتواند در کاهش سرعت سایت تاثیر داشته باشد ، قالب وبسایت ها میباشد. در برخی از قالب ها از المان های گرافیکی و انیمیشنی زیادی استفاده میکنند تا سایت زیبایی خاصی داشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که لود و بارگذاری شدن انیمیشن مسلما نیازمند زمان خاصی میباشد. در نظر داشته باشید که در انتخاب قالب خود دقت زیادی را داشته باشید. زیرا کدنویسی پیچیده نیز میتواند در سرعت سایت تاثیر داشته باشد. در نظر داشته باشید تا حد امکان از این نوع قالب ها دوری کنید زیرا استفاده از این نوع قالب ها باعث میشود تا کاربران زیادی را از دست داده و در گوگل کاهش رتبه داشته باشید.

بهینه بودن تصاویر

یکی دیگر از روش هایی که میتواند سرعت سایت را به صورت چشمگیری کاهش دهد استفاده از تصاویر کم حجم میباشد. این مسئله در فروشگاه های اینترنتی باید اهمیت زیادی داشته باشد. زیرا فروشگاه های اینترنتی دارای تصاویر و رسانه های زیادی هستند و اگر تصاویر با حجم بالا در سایت بارگذاری شود مسلما زمان زیادی را برای بارگذاری طی میکند. طبق بررسی های انجام گرفته شده حجم پایین تصاویر میتواند تا 2 برابر سرعت سایت شما را افزایش دهد. در مقاله بهینه سازی تصاویر سایت به این مورد اشاره شده است.

استفاده از هاست اختصاصی

مهم ترین عاملی که در سئو تاثیر زیادی دارد هاست با کیفیت با سرعت بالا مبیاشد. در نظر داشته باشید که برخی از افراد به دلیل کاهش هزینه های هاست از هاست های اشتراکی استفاده میکنند اما باید در نظر داشته باشید که این روش باعث میشود تا سرعت لود سایت شما کاهش داشته باشد. هاست های اشتراکی به دلیل اینکه در بین افراد زیادی استفاده میشود مسلما دارای cpu و ram و … اشتراکی هستند به همین دلیل این عوامل باعث میشود تا کاربران زیادی به دلیل لود نشدن سایت شما را فراموش کرده و به سراغ سایت دیگری بروند. استفاده از هاست های اختصاصی میتواند به صورت چشمگیری سرعت سایت را افزایش دهد. پس این مورد را جدی بگیرید زیرا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استفاده از کش در سایت

فعال سازی کش در سایت باعث میشود تا کاربران از نسخه ذخیره شده سایت استفاده کنند. برخی از سایت از کش استفاده نمیکنند اما باید در نظر داشته باشید وقتی افرادی وارد سایت میشوند در این حالت مسلما باید منتظر لود شدن سایت باشند. اما استفاده از کش باعث میشود تا یک نسخه از سایت شما در مرورگر ذخیره شده و اگر کاربری بخواهد دوباره به سایت شما مراجعه کند زمان زیادی را برای ورود به سایت تلف نمیکند.

فشره سازی فایل ها

فشرده کردن فایل های سایت باعث میشود تا زمان کوتاهی برای لود آنها طول بکشد. در سایت برخی از کد ها به صورت فایل استفاده میشود. در این روش با فشرده کردن این فایل سرعت سایت به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

در نظر داشته باشید این مقاله توسط اروم وب گردآوری شده است.
اروم وب به عنوان حرفه ای ترین مجری سئو سایت در ارومیه شناخته میشود.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *