آموزش روش بازنویسی محتوا + راه حل های کلیدی

دسته بندی :
بازنویسی محتوا-اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 16 دقیقه

در سئو تولید محتوا همیشه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بازنویسی محتوا هم یک بخش مهم در تولید محتوا بشمار می آید. برای اینکه یک کسب و کار اینترنتی فروش بهتری را داشته باشد باید به اهمیت تولید محتوا به صورت جدی بپردازد.

برای اینکه بتوان در نتایج گوگل رتبه های بهتری را کسب کرد باید از روش بازنویسی محتوا استفاده کرد. بیشتر تولید کنندگان محتوا در برخی زمینه ها اطلاعات زیادی ندارند و این افراد باید از تکنیک بازنویسی محتوا استفاده کنند اما در نظر داشته باشید که بازنویسی نیازمند تخصص و مهارت زیادی میباشد که در این مقاله به صورت کامل به بررسی و آموزش آن میپردازیم.

منظور از بازنویسی محتوا چیست؟

تعریف ساده بازنویسی محتوا این است که شما از یک مقاله دیگر یک مقاله جدید تولید کنید. اما باید به این مورد توجه بشه که تغییر دادن چندین کلمه در محتوا به عنوان بازنویسی نبوده و این مورد را موتور حرفه ای گوگل میتواند به آسانی تشخیص دهد.

به صورت کلی بازنویسی محتوا به دو مدل انجام میگیرد که مدل اول بازنویسی محتوای قبلی در سایت خودمان میباشد و مدل دوم هم بازنویسی از محتوای یک سایت دیگر برای تولید محتوای جدید برای سایت خودمان.

زمانی که میخواهید نرخ پرش ، افزایش رتبه در نتایج گوگل را بهبود دهید روش بازنویسی محتوای قبلی یک گزینه بسیار مهم میباشد که این مورد هم نیازمند رعایت چندین نکته مهم و ضروری است که در این مقاله به صورت جامع به آن خواهیم پرداخت.

بازنویسی محتوا چیست؟

تفاوت محتوای بازنویسی شده با محتوا یونیک

مهم ترین مسئله ای که در تولید محتوا باید به آن توجه کرد رفع نیاز کاربر میباشد.زمانی که محتوا نتواند نیاز کاربر را رفع کند حتی اگر به صورت کامل یونیک نوشته شود هم در نتایج گوگل رتبه ای ندارد.

سعی کنید در هنگام تولید محتوا چه به صورت یونیک یا چه به صورت بازنویسی شده اول نیاز کاربر را بدانید و سعی کنید محتوایی تولید یا بازنویسی کنید که بهتر از محتوا رقبا باشد. امروزه بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل است که کسب و کارهای آنلاین نیروهایی به عنوان تولید کنندگان محتوا استخدام میکنند.

محتوای بازنویسی شده اگر به صورت اصولی بازنویسی شود در سئو میتواند تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد برخی افراد محتوای بازنویسی شده را همان محتوای کپی میدانند اما این مورد کامل اشتباه است. ما در بخش های بالا و مقاله های قبلی هم گفتیم که تغییر دادن چندین کلمه در محتوا به عنوان بازنویسی نبوده و این به عنوان محتوای کپی شناخته میشود.

7 روش بازنویسی محتوای جدید برای سایت

بهترین و باهوش ترین افراد هم در بیشتر زمینه ها تخصصی ندارند یا تخصص کمتری دارند به همین دلیل است که این افراد برای تولید محتوا باید به سراغ منابع دیگری بروند تا بتوانند محتوای خوبی را تولید کنند. توجه داشته باشید که اگر میخواهید برای وبسایت خودتان محتوایی تولید کنید و به سراغ سایت ها یا منابع دیگری میروید حتما به این نکات که در ادامه اشاره خواهیم کرد توجه کنید.

نکات زیادی به محتوای خود تزریق کنید.

همیشه سعی کنید در تولید محتوا به روش بازنویسی از سایت های دیگر ایده نگیرید برای اینکه بتوانید یک محتوا خوب تولید کنید همیشه ایده ها و محتوای تازه به متن خود تزریق کنید در این صورت محتوای شما برای کاربری که میخواهد بخواند تازگی دارد.

در نظر داشته باشید که اگر به محتوای بازنویسی شده نکات و ایده هایی را اضافه کنید شما یک عمل بازنویسی را انجام ندادید بلکه عمل تولید محتوای یونیک را انجام میدهید چون دارید یک محتوای جدید خلق میکنید.

از چهارچوب محتوای اصلی بیشتر استفاده کنید

همیشه سعی کنید در فرایند بازنویسی محتوا یک سایت را هدف قرار نگیردید بلکه سعی کنید از سایت های مختلف فقط ایده بگیرید چون ایده گرفتن باعث میشود تا سرعت نوشتاری شما افزایش چشمگیری داشته باشد. خیلی از افرادی که از روش بازنویسی محتوا استفاده میکنند محتوا را با تغییرات از یک سایت دیگر تولید میکنند ولی در نظر داشته باشید که این روش گزینه خوبی بشمار نمیاد بلکه شما باید ابتدا ایده بگیرید از چهارچوب محتواهای دیگر وبسایت ها استفاده کنید تا بتوانید یک مقاله منحصر بفرد تولید کنید.

از محتوای یونیک برای بازنویسی استفاده کنید

امروزه تکنیک بازنویسی در 80% سایت ها اتفاق می افتد و سایت های بسیار کمتری هستند که به صورت کاملا یونیک محتوا تولید میکنند. در نظر داشته باشید که سعی کنید محتوایی را برای بازنویسی انتخاب کنید در بستر وب اطلاعات بسیار زیادی در مورد آن وجود داشته باشد چون در این صورت شما میتوانید محتوای بهتری را بازنویسی کنید.

استفاده از محتوایی که در چندین سایت وجود دارد گزینه خوبی برای بازنویسی نبوده یا باید به روشی بازنویسی کنید که بتوانید یک محتوای کامل خلق کرده و منتشر کنید.

کپی کردن در بازنویسی محتوا

محتوای چندین سایت را با هم ترکیب کنید

در بخش های قبلی به صورت خیلی مختصر به این مورد اشاره کردیم که در روش بازنویسی محتوا سعی کنید از محتوای یک سایت استفاده نکنید. روش ترکیب محتوای چند سایت با هم دیگر در تکنیک تولید محتوا باعث میشود که شما محتوای کامل تری را تولید کرده و محتوای بازنویسی که اماده میکنید کیفیت بالایی داشته باشد.

به این نکته مهم توجه کنید که کیفیت محتوا فقط به مورد ختم نمیشود بلکه فاکتور های بسیار زیادی وجود دارد که یک محتوا واقعا با کیفیت باشد.

مقاله را به زبان خودتان بازنویسی کنید

همیشه و همه جا گفتیم که محتوا نویسی یا تبلیغ نویسی باید بر اساس نیاز کاربر باشد تا بتواند بهترین تاثیر گذاری را داشته باشد. به عنوان مقال لحن نوشتاری در بعضی وبسایت ها و بعضی زمینه ها باید به صورت رسمی باشد ولی در بعضی از زمینه ها لحن نوشتاری به صورت دوستانه است.ا

گر زمینه کاری شما به گونه ای است که لحن نوشتاری شما با رقبا متفاوت است بهتر است در تولید محتوا به روش بازنویسی محتوا را به زبان کاربران خودتان بازنویسی کنید چون متفاوت بودن در لحن در تولید محتوا برای هر مقاله گزینه خوبی نبوده و در سئو و رتبه گرفتن هم تاثیر بالایی دارد.

از روش کلمه به کلمه استفاده نکنید.

بازنویسی محتوا یک روش بسیار ساده و آسان میباشد ولی به شرطی که کلمه به کلمه بازنویسی نکنید چون در این صورت بالای 60% محتوای شما کپی میشود. بهترین تکنیک بازنویسی به صورت پاراگرافی بوده و این استفاده از این تکنیک واقعا باعث میشود تا محتوای شما با محتوای هدف فاصله گرفته و یونیک بشمار بیاید.

کپی محتوا ممنوع !

در روش بازنویسی محتوا نباید  به هیچ عنوان محتوا رو کپی کرده و تغییراتی بر روی ان اعمال کنید این گزینه کاملا اشتباه بوده و شما فقط زمان و انرژی خود را هدر میدهید. بازنویسی به معنای دیگر خلاصه نویسی و بوده یعنی ابتدا باید محتوا مطالعه شود سپس اطلاعاتی که کسب کردید را به صورت حرفه ای بنویسید.

از اعداد و ارقام استفاده کنید.

استفاده از امار و ارقام در مرحله تولید محتوا میتواند ذهن کاربر را درگیر کرده و این مورد در سئو میتواند تاثیر خوبی داشته باشد. طبق بررسی وبسایت الکسا بیش از 70% محتواهایی که از آمار و ارقام استفاده میکنند ورودی بسیار بالایی دارند به همین دلیل است که سعی کنید در روش بازنویسی محتوا حتما از اعداد ، کاراکتر ، ارقام فارسی و لاتین ، ایموجی و … استفاده کنید تا کاربر درگیری بهتری با محتوای بازنویسی شده داشته باشد.

⚠ مقاله مربوط : تاثیر طول محتوا در سئو

4 نکته مهم برای بازنویسی محتوای قبلی سایت

آپدیت مقاله در مبحث سئو و بهینه سازی ارزش بسیار بالایی دارد . به عنوان مثال اگر شما در چندین ماه گذشته مقاله یا صفحه ای را در سایت خودتان ایجاد کرده اید که بازدید کننده بالایی دارد ولی از لحاظ محتوا دارای کمبود هایی میباشد آپدیت کردن یا بازنویسی محتوای قبلی میتواند تاثیر خیلی خوبی در رتبه شما گذاشته و باعث افزایش رتبه شود.

به لینک های داخلی و خارجی در محتوا اهمیت دهید

اگر در زمینه سئو اطلاعاتی را داشته باشید کاملا میدانید که لینک سازی داخلی و خارجی یک مبحث و امر بسیار مهم در سئو بوده و میتواند در رتبه گرفتن نتایج خوبی را برای وبسایت شما به ارمغان بیاورد. اما در نظر داشته باشید که لینک سازی باید به گونه ای باشد که کاملا طبیعی جلوه داده شود به طور مثال سعی کنید در داخل مقاله خود لینک سازی داخلی را در سرتاسر مقاله خود استفاده کنید و همیشه به این نکته توجه کنید که استفاده بیش از جد از لینک های داخلی و خارجی میتواند به سئو سایت شما آسیب وارد کند.

من علی بلاقی با تجربه بالغ بر 7 سال در زمینه طراحی سایت به این نتیجه پی بردم که لینک سازی در قسمت های ابتدایی ارزش بسیار زیادی دارد و هر چقدر لینک ها در قسمت پایانی قرار میگیرد میزان کلیک پذیری کمتری داشته و از ارزش آنها کاسته میشود.

به فکر استایل محتوا باشید

یک دست بودن محتوا یا مقاله شما میتواند در دید کاربر تاثیر گذار باشد و هر چقدر کاربر دید بهتری به محتوای شما داشته باشد این مورد در بهبود رتبه تاثیر بسیار زیادی میگذارد. پس هیمشه سعی کنید محتوایی تولید کنید که ارزش خوبی را به کاربر انتقال کند و در فرایند بازنویسی محتوا برای مقالات قدیمی همیشه به یک شکل پیش روید.

به عنوان مثال ساده نویسی یکی از موارد هس که میتوان به آن اشاره کرد چون استفاده از جملات خیلی پیچیده باعث فراری شدن کاربر شده و این در سئو لطمه وارد میکند.

تعداد کلمات در بازنویسی تاثیر دارد

یک مورد خیلی حیاتی که در آپدیت کردن مقالات قدیمی توسط خیلی از افراد رعایت نمیشود عدم رعایت تعداد کلمات بوده و انجام این مورد برعکس نتیجه داده و باعث میشود تا شما با افت رتبه مواجه بشید.

به عنوان مثال مقاله ای که قبلا تولید کردید اگر 1000 کلمه باشد باید در هنگام آپدیت محتوا حدود 300 کلمه به آن اضافه کنید و این مورد باید به گونه ای باشد که میزان چگالی کلمات کلیدی آسیبی وارد نکند.

من به هیچ عنوان نمیگویم که محتوای طولانی خوب است چون خیلی از افراد در هنگام تولید محتوای جدید یا آپدیت محتوای قبلی طولانی بودن محتوا را یک امر مهم میدانند اما این مورد اشتباه بوده است و باید محتوای شما کیفیت خوبی در کنار طولانی بودن داشته باشد وگرنه یک محتوای طولانی ولی بدون کیفیت هیچ ارزشی نداشته و نخواهد داشت.

تاثیر تعداد کلمات در بازنویسی محتوا

از سایر محتواها حتما استفاده کنید

در بازنویسی محتوای قدیمی یا قبلی سایت خود همیشه سعی کنید محتوای بهتری از رقبا انتشار دهید و این امر توسط بررسی محتوای رقبا اتفاق می افتد. مطالعه محتوای رقبا میتواند باعث شود تا شما یک محتوای بهتر و با کیفیت تر به گوگل و کاربران خود تحویل دهید و زمانی که این اتفاق به درستی انجام شود گوگل امتیاز خیلی خوبی به سایت شما داده و این امتیاز میتواند در افزایش رتبه سایت شما تاثیر گذار باشد.

مزایا بازنویسی محتوا به بیان مختصصان

با این حال که در مورد بازنویسی محتوا و روش های انجام آن گفتیم ولی با این حال خیلی از شما دوستان عزیز در مورد مزایای بازنویسی محتوا اطلاعاتی را ندارید. پس در این بخش با من همراه باشید تا با مزایای بازنویسی محتوا آشنا شوید.

زمان کمتر ، محتوای بیشتر با بازنویسی محتوا

اگر جز کسانی هستید که میخواهید در زمان خیلی کم محتوای بیشتری را تولید کنید روش بازنویسی محتوا میتواند یک گزینه بسیار خوب بشمار آید. در بازنویسی محتوا شما با مطالعه مقالات دیگر وبسایت ها عمل تولید محتوا را انجام میدهید به همین دلیل است که این مورد باعث میشود تا بدون اینکه در زمینه ای تجریه داشته باشید یا تجربه کسب کنید تولید محتوا را انجام دهید.

افزایش آگاهی در زمینه های متفاوت

استفاده از روش بازنویسی محتوا علاوه بر موارد گفته شده باعث میشود تا شما در زمینه های بسیار زیادی اطلاعات کسب کنید. چون بازنویسی محتوا یعنی تحقیق و نوشتن متن و این عمل باعث میشود تا روز به روز در زمینه های خیلی زیادی آگاهی خود را افزایش داده و این مورد به مرور زمان در تجربه و مهارت شما تاثیر خیلی زیادی خواهد گذاشت.

آیا محتوای بازنویسی در سئو تاثیر منفی دارد؟

این یک سخنی هستش که خیلی شنیده میشود چون برخی افراد بر این باور هستند که محتوای بازنویسی شده به هر دلیل در سئو میتواند تاثیر منفی داشته باشد اما این نوع فکر کردن در هیچ کجای دنیا منبعی نداشته و همه محتوا ها که در وبسایت های دنیا منتشر میشود به صورت بازنویسی میباشد.

پس نتیجه میگیریم که محتوا های بازنویسی اگر کیفیت خوبی را داشته باشند به هیچ عنوان در سئو تاثیر منفی نخواهد داشت.

⚠ مقاله مربوط : اصول سئو محتوا 

نتیجه گیری در مورد بازنویسی محتوا

در مقالات قبلی مربوط به تولید محتوا هم گفته ایم که گوگل به محتوای خوب بازخورد نشان داده و رتبه بهتری به مقاله یا محتوای خوب میدهد. رعایت تکنیک های گفته در این مقاله میتواند تاثیر خوبی در رتبه سایت شما داشته باشد.

فقط این نکته را به یاد داشته باشید که ما تمامی نکات در را برای روش بازنویسی محتوا معرفی کردیم ولی قول نمیدهیم که محتوای شما حتما در رتبه یک گوگل قرار میگیرد بلکه کسب رتبه به موارد خیلی زیادی بستگی دارد و فقط نوشتن یک محتوای تمیز بخشی از سئو بوده و لینک سازی خارجی و … هم دلایل دیگری بشمار می آیند.

واقعا از شما ممنونم که در وبسایت اروم وب این مقاله را مطالعه کردین پس اگه باز هم سوالی یا نظری در این زمینه داشتین حتما در بخش نظرات با ما همراه باشید.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش روش بازنویسی محتوا + راه حل های کلیدی»

  1. با جرعت میگم بهترین مقاله ای بود که در مورد روش بازنویسی محتوا خوندم واقعا از نویسنده این محتوا ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اروم وب - طراحی سایت در ارومیه

پکیج دلتا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

با 40% تخفیف ویژه صاحب فروشگاه اینترنتی کاملا استاندارد شوید.

قیمت فقط به مدت محدود 4.800.000 تومان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کاملا رایگان حتما با ما تماس بگیرید

0921-469-1274