تاثیر برندینگ در سئو | چالش بزرگ کسب و کارها

دسته بندی :
تاثیر برندینگ در سئو
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 27 دقیقه

تاثیر برندینگ در سئو چیست ؟ آیا برند شدن در بین مخاطبان میتواند در رشد کسب و کار تاثیر داشته باشد ؟ با چه روش هایی برند خود را مشهور کنیم؟ این سوالاتی است که خیلی از کسب و کارهای بزرگ و کوچک میخواهند به پاسخ آن دست پیدا کنند.

برند شدن با سئو رابطه بسیار نزدیکی دارد به همین دلیل در دنیای سئو برند شدن میتواند به عنوان بهترین عامل برای موفقیت یک کسب و کار بشمار بیاید. خیلی از افراد برندینگ را یک روش کاملا جدا از سئو میدانند اما باید همین ابتدای مطلب بگویم که برندینگ یکی از شاخه های سئو میباشد که یک سئوکار ماهر کاملا با این شاخه ها آشنا میباشد.

برندینگ چیست؟

برندینگ راهکارهایی در بازاریابی میباشد که باعث میشود تا مخاطب با شنیدن نام برند شما ، یک تصویر و ظاهر خوب از برند شما را در ذهن خود ترسیم کند. یک برند خوب همیشه در ذهن مخاطب یا مشتری خود محصولات و خدمات متفاوت تری دارد و این یکی از ویژگی های خوب برندینگ میباشد.

زمانی که کسب و کار شما به یک برند معروف تبدیل میشود ذهن مخاطب محصول و خدمات شما را کم ریسک تر دانسته و حتی در تصمیم گیری خود دچار شک نمیشود. به این مثال توجه کنید :

اپل apple امروزه به عنوان یک برند مشهور در دنیا فعالیت میکند و به دلیل اینکه همیشه در ذهن مخاطب خود به عنوان بهترین‌ها میباشد این مورد باعث میشود تا همه‌ی محصولات آیفون نماد لاکچری بودن را در ذهن مشتری ایجاد کنند. برند شدن آیفون باعث شده است تا محصولات قدیمی این شرکت نیز در دید مشتری ارزش بالایی داشته باشد. تمامی این موارد دلیل برند شدن یک کسب و کار میباشد.

یک برند خوب همیشه هویت ارزشمندی داشته و این ارزشمند بودن در فروش محصولات و خدمات تاثیر بسیار زیادی داشته و از سوی دیگر اگر مخاطب از محصولات و خدمات ناامید شود متاسفانه برند و کسب و کار با شکست بسیار بزرگی مواجه میشود به همین دلیل برندسازی نیازمند رعایت برخی موارد به صورت همیشگی است.

برندینگ چیست؟

تعریف گوگل در مورد برندسازی

گوگل همیشه وبسایت های معروف و شناخته شده را دوست دارد و به خاطر همین این گونه از وبسایت‌ها را به کاربران خود نشان میدهد زیرا به فعالیت اینگونه از سایت ها اعتماد دارد. زمانی که سایت به عنوان یک برند معروف شناخته شود گوگل اعتبار و ارزش بسیار بالایی به برند شما میدهد و این مورد باعث میشود تا همیشه در سخت ترین کلمات کلیدی هم سایت و برند شما رتبه داشته باشد به همین دلیل میتوان گفت که برندینگ در سئو تاثیرگذار میباشد.

خرید فیلترشکن - خرید اشتراک openconnect

 اما این برندینگ فقط در دید گوگل مهم نمیباشد زمانی که شما “خرید گوشی” را گوگل سرچ میکند مسلما 80% مواقع بر روی سایتی کلیک میکنید که برایتان آشنا باشد حتی اگر این سایت در نتایج گوگل رتبه پایینی را داشته باشد. به همین دلیل برندینگ بهتر از سئو بوده ولی گام های سئو باعث میشود تا شما به عنوان یک برند شناخته شوید.

در نظر داشته باشید که خیلی از افراد این مورد را به اشتباه متوجه میشوند و ارزش سئو رو خیلی کمتر میدانند ولی باید به این نکته توجه کرد که سئو به عنوان بهترین پل برای برند شدن میباشد و بدون سئو رسیدن به برند شدن مرحله بسیار دشواری بوده و کاهی مواقع با شکست مواجه میشود.

مقاله مرتبط : راه های کسب درآمد از وردپرس

چگونگی تاثیر برندینگ بر سئو

تاثیر برندینگ در سئو کاملا در گوگل حس میشود و رفتار با یک شخص شناخته شده همیشه بسیار متفاوت میباشد و به همین دلیل گوگل هم دقیقا با برندهایی که در بین مخاطبان شناخته میشود رفتار متفاوت تری دارد و این مورد کاملا طبیعی است.

گوگل همواره و همیشه به همه سایت ها ارزش انتقال میدهد ولی در این میان برخی از سایت ها به دلیل شناخته شد و برندینگ اعتبار بسیار زیادی دارند به عنوان مثال اگر محتوایی در داخل سایت خود بگذارند در کوتاه ترین زمان ممکن رتبه های برتر را کسب میکنند و این یکی از نشانه های تاثیر برندینگ در سئو میباشد.

مدیر و یکی از کارکنان گوگل همیشه میگوید که گوگل به برندهای معروف اعتبار بسیار زیادی نسبت به برند های کوچک میدهند این برندها در بیشتر کلمات پر رقابت و دشوار رتبه های خوبی را دارند زیرا گوگل به کاربران ارزش زیادی قائل میشود و به دلیل اینکه برندها همیشه رفتار متفاوت تری داشته اند باعث میشود تا رتبه های بالا را به برندهای معروف اختصاص دهد تا کاربران بتواند نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کنند.

به نظر شما گوگل و یاهو چه تفاوتی با هم دارند؟ گوگل یک برند معروف در بین موتورهای جستجو میباشد و همیشه متفاوت تر از یاهو عمل کرده و این مورد باعث میشود تا همیشه اسم گوگل بر زبان مخاطبین زمزمه شود. با یک سرچ در گوگل و یاهو کاملا متوجه میشود که گوگل ارزش بسیار زیادی به مخاطبین خود قائل میشود زیرا سعی میکند تا بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد و این مورد باعث میشود تا همه کاربران به گوگل اعتماد کنند و از آن برای سرچ در اینترنت بهره ببرند.

اگر سایت و کسب و کار شما به عنوان یک برند شناخته شود شما همیشه در نتایج بالای گوگل قرار خواهید گرفت و این میتواند سرعت موفقیت شما را افزایش دهد. اما مهم ترین سوالی که پیش می آید این است که گوگل از چه روشی میداند که سایت شما به عنوان یک برند میباشد:

سرچ نام برند

یکی از متفاوت ترین و اصلی ترین روش هایی که گوگل میداند یک سایت چقدر اعتبار در بین عموم و کاربر دارد جستجوی نام برند در گوگل میباشد. گوگل به صورت کامل از رفتار کاربران به سایت شما امتیاز میدهد و اگر برند شما در نتایج گوگل، سرچ زیادی داشته باشد الگوریتم های گوگل این سیگنال ها را به صورت کامل دریافت میکنند و باعث میشود تا گوگل امتیاز منحصر بفردی به سایت و برند شما ارائه دهد.

سرچ نام برند در گوگل

هرچقدر میزان دریافت سیگنال جستجوی نام برند افزایش داشته باشد گوگل سایت شما را معتبر تلقی کرده و باعث میشود تا اعتبار سایت شما افزایش داشته باشد و این مورد به مرور زمان رتبه سایت شما را در نتایج گوگل افزایش میدهد.

سرچ کلمه کلیدی + نام برند

خیلی از کاربران زمانی که با یک سایت آشنایی کاملی دارند در دفعات بعدی برای رسیدن به محصول یا صفحه مورد نظر خود کلمه کلیدی را با نام برند سرچ میکند. ( طراحی سایت در ارومیه اروم وب ) این در بحث سئو بسیار فوق العاده بوده و گوگل از این راه میداند که سایت چه اعتباری در نزد کاربران خود دارد.

جستجوی کلمه کلیدی با نام برند باعث میشود تا گوگل اعتبار زیادی به این صفحه‌ی هدف کسب و کار شما انتقال دهد زیرا موتور جستجوی گوگل همیشه از رفتار کاربران میداند که صفحه مورد نظر چه ارزشی دارد. به همین دلیل است که همیشه تاکید میکنیم برند شدن به عوامل زیادی بستگی دارد.

ورودی مستقیم به سایت

شما به چه شکلی به وبسایت دیجی کالا یا گوگل وارد میشوید؟ بیشتر افراد زمانی که یک سایت را میشناسند برای ورود به سایت همیشه در آدرس سایت را وارد کرده و وارد سایت میشوند این مورد در سایت هایی که نام دامنه راحتی دارند اتفاق می افتد به همین دلیل است که نام دامنه به صورت غیر مستقیم در سئو و برندسازی تاثیر بسیار زیادی دارد.

گوگل زمانی که این رفتار توسط کاربران مواجه میشود سایت شما را به عنوان یک سایت خوب میشناسد و این مورد کامل و واضح تاثیر برندینگ بر سئو را به ما انتقال میدهد.

لینک سازی بدون لینک 🤯

به صورت کلی مدل لینک سازی به دو روش انجام میگیرد که مدل اول لینک سازی با انکر تکست و مدل دوم هم لینک سازی بدون لینک میباشد. اما یکی از بهتری روش های برندینگ در بستر اینترنت لینک سازی بدون لینک میباشد.

در این روش فقط کافیست که نام برند خود را در محتوا استفاده کرده و هیچ لینکی به صفحه سایتتان ندهید. زیرا گوگل کامل متوجه میشود که نام برند شما در محتوا وجود دارد و اگر این مورد تکرار شود مسلما برند شما در گوگل بهبود پیدا میکند.

لینک سازی بدون منشن

نکته مهم : در نظر داشته باشید که در برخی از سایت ها امکان گذاشتن لینک به صورت رایگان وجود ندارد به همین دلیل میتواند از روش لینک سازی بدون لینک استفاده کنید.

گوگل همیشه ادعا میکند که صحبت کردن در مورد یک سایت معروف در سطح اینترنت تشانه معروف بودن آن کسب و کار میباشد و این صحبت کردن اگر بدون لینک دادن به سایت باشد مسلما نشانگر شناخته شدن آن کسب و کار میباشد به همین خاطر برخی از وبسایت‌هایی که در حال تلاش برای برند شدن هستند بهتر است تا در رپورتاژ های آگهی از نام برند خود استفاده کنند اما به شرطی که به صفحه سایت خود لینک ندهد.

راه های تاثیرگذار سئو در برند سازی

همان طور که در بخش های بالا گفتیم برند شدن یکی از شاخه های سئو میباشد که اگر سئو یک سایت استاندارد باشد میتواند منجر به برند شدن آن کسب و کار شود. به عنوان مثال دیجی کالا در گذشته از طریق سئو و بهینه سازی توانست خود را در بین مخاطبین نشان دهد و به مرور زمان به دلیل ارائه خدمات و محصولات متنوع به عنوان یک برند در بین مخاطبین شناخته شد و امروزه با اینکه به برند تبدیل شده است اما در سئو حتی در کلمات سختی رتبه دارد و این نشانگر این میباشد که سئو و برندینگ با هم در یک خط موازی حرکت میکنند.

تبدیل شدن به برند خوب یک شبه اتفاق نمی افتد و نیازمند رعایت برخی مسائل میباشد که این مسائل به ترتیب :

تولید محتوای خوب

یکی از بهترین کمپین هایی که در برند سازی تاثیر بسیار زیادی دارد تولید محتوا میباشد. طبق گفته گوگل وبسایت هایی که در لینک های اول و دوم حضور دارند در دید مخاطب به عنوان یک برند شناخته میشوند و کاربر در دفعات بعدی بدون اینکه از نتایج گوگل استفاده کند به صورت مستقیم وارد سایت میشود. به همین دلیل تولید محتوای خوب و اصولی یک گام مهم و تاثیرکذار برای تبدیل به برند شدن از طریق سئو میباشد.

همچنین در برخی از کلمات امکان دارد که سایت شما در رتبه های پایین قرار بگیرد به همین خاطر کاربری که قبلا با شما آشنا شده است در بیشتر مواقع بر روی لینک شما کلیک میکند و این مورد نشانگر این میباشد که در برخی از مواقع رتبه بالا هم تاثیری در افزایش بازدید کننده و فروش ندارد و این آشنا بودن برند شما در ذهن مخاطب میباشد.

تاثیر تولید محتوا در برندینگ

لینک سازی خارجی

یک کسب و کار برای شروع باید در نتایج گوگل بر روی کلمات هدف رتبه خوبی را داشته باشد و این مورد در برخی از کلمات نیازمند لینک سازی خارجی میباشد. زیرا خیلی از کسب و کار در زمینه های آرایش ، طراحی سایت و … رقابت بسیار سختی دارند و برای کسب رتبه باید لینک سازی خارجی انجام دهند.

لینک سازی به روش خارجی به روش های رپورتاژی ، پروفایلی ، کامنت ، وبلاگی ، فروم و … انجام میشود. انجام لینک سازی خارجی بسیار حساس بوده و مانند شمشیر دولبه میباشد. لینک سازی خارجی در وبسایت ها باعث میشود تا کاربران با نام برند شما آشنا شوند و این مورد علاوه بر اینکه کسب و کار شما را به عنوان یک برند تبدیل میکند بلکه میتواند باعث میشود تا برخی از کاربران نام برند شما را در کلمات کلیدی استفاده کنند.

ایجاد ظاهر مناسب برای سایت

قبل از اینکه با مفهوم تاثیر ظاهر سایت در برندینگ آشنا شوید بهتر است که به وبسایت اپل مراجعه نماید. اپل به عنوان یک برند معروف و شناخته شده ظاهر وبسایت بسیار زیبایی دارد. این مورد باعث میشود تا کاربر بعد از ورود به سایت حس بهتری از وبسایت داشته و زمان طولانی تری را در سایت بماند. هر چقدر میزان ماندگاری کاربر در یک سایت بیشتر باشد این مورد باعث میشود تا گوگل اعتبار بسیار زیادی به سایت منتقل کند.

” گوگل طبق یک سند میگوید که ماندگاری در سایت نشانگر این است که سایت شما ار محتوای خوبی برخوردار است زیرا کاربران بدون دلیل خاصی بیهوده داخل سایت وقت خود را تلف نمیکنند. “

به همین دلیل یکی از بهترین عواملی که میتواند برند سازی برای کسب و کار شما انجام دهد ظاهر مناسب سایت بوده که متاسفانه خیلی از کسب و کارها به این مورد اصلا توجه نمیکنند و بعدها با مشکلات بسیار زیادی مواجه میشوند.

بخش های اصلی برند سازی در سایت

برای تبدیل به یک برند قوی که بال پرواز هر کسب و کاری میباشد باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید چون برند سازی قوانین بسیار زیادی دارد اما در نظر داشته باشید که برای شروع تبدیل شدن به برند برخی موارد ساده تاثیر بسیار زیادی به موفقیت برندینگ دارد که این موارد باید در طراحی سایت به خوبی انجام شود. این موارد بسیار ساده عبارتند از :

بخش های اصلی سایت در برند سازی

نام برند سایت

انتخاب یک نام برند اولین موردی میباشد که در شروع یک کسب و کار باید انجام شود. اما متاسفانه مدیران خیلی از کسب و کارها توجه زیادی به این مورد ندارند و بعد از مدتی تلاش با شکست مواجه میشوند. انتخاب یک نام برند به صورت اصولی میتواند در سرعت پیشرفت کسب و کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

نام برند باید همیشه املای راحتی داشته و از همه مهمتر در ذهن مخاطبین به خوبی ماندگار شود. همچنین ضروری میباشد که نام برند در آدرس سایت نیز وجود داشته باشد تا کاربر با دیدن آدرس سایت تصویری از برند را در ذهن خود ترسیم کند.

لوگو سایت

طبق آنالیز مایکروسافت بیش از 37% از مخاطبین بعد از ورود به سایت، با لوگو مواجه میشوند. به همین خاطر لوگو سایت مهمترین مواردی میباشد که باید تمرکز زیادی برای طراحی بر روی آن داشته باشید. برای کسب و کارهای کوچک لوگو باید شامل دو بخش تصویر و نوشته باشد. حتما به این مورد توجه کنید که لوگو نباید فقظ یک بخش داشته باشد. به مثال زیر توجه کنید :

شرکت آیفون قبل از شناخته شدن لوگوی خود را به دو بخش تقسیم بندی کرده بود بخش اول شامل نوشتاری و بخش دوم شامل سیب گاز گرفته شده و بعدها زمانی که به عنوان برند شناخته شد فقط از بخش دوم یعنی سیب گاز گرفته شده استفاده کرد چون این طرح در ذهن همه‌ی کاربران هک شده بود.

در نظر داشته باشید که مهم ترین مورد در طراحی لوگو این است که به هیچ عنوان بعد از مدتی اقدام به تغییر لوگو نکنید زیرا این روش کاملا اشتباه میباشد به همین خاطر امروزه برندهای معروف حتی رنگ لوگو خود را تغییر نداده اند زیرا این مورد باعث گمراهی کاربر و مخاطب میشود.

به همین دلیل بخش لوگو یکی از فاکتور های مهم تاثیر برندینگ در سئو میباشد.

لوگو در برندسازی

رنگ مناسب برای کسب و کار

امروزه در طراحی سایت رنگ استفاده شده باید به صورت کاملا کارشناسی شده باشد و استفاده از هر رنگی برای هر کسب و کاری مناسب نمیباشد زیرا رنگ استاندارد در جذب کاربر بسیار تاثیر گذار بوده و میتواند در فروش نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

استفاده از رنگ مناسب میتواند در انگیزه و روحیه کاربر بسیار موثر باشد به همین خاطر کاربر هرچقدر با وبسایت حس بهتری برقرار کند این مورد باعث میشود تا مخاطب یا مشتری در دفعات بعدی نیز از محصولات و خدمات ما استفاده نماید.

نوع فونت

ظاهر خوب سایت فقط شامل استفاده از تصاویر ، انیمیشن و … نیست یک سایت خوب برای اینکه ظاهر خوبی داشته باشد باید از فونت زیبا و استانداردی استفاده کند. فونت خوب میتواند حس بهتری را برای کاربر انتقال دهد به همین خاطر برای اینکه برند شما اعتبار و شخصیت زیادی را از طرف کاربران دریافت کند حتما باید از فونت های استاندارد مانند ایران یکان ، ایران سنس و … استفاده کنید.

امروزه سایت های فارسی زبان که به عنوان برند شناخته شده فعالیت میکنند از این فونت های معتبر برای سایت خود استفاده میکنند.

تاثیر برند شدن در گوگل

به نظر شما کسب و کار شما اگر در گوگل و بین کاربران به عنوان یک برند معروف شناخته شود چه اتفاقی می افتد ؟ خب جواب به این سوال بسیار ساده میباشد. که در ادامه 4 موردی که برند شدن در گوگل برای کسب و کار ایجاد میکند را بررسی  میکنیم :

تاثیر برند شدن در گوگل

گرفتن بک لینک طبیعی

تاثیر برندینگ در سئو کاملا یک بحث پیچیده و بسیار بزرگی میباشد اما به این مورد توجه کنید که برند شدن یا به صورت خیلی ساده شناخته شدن در گوگل مسلما باعث میشود تا شما در بین مخاطبین نیز شناخته شوید و زمانی که کاربر از محتوا و … منتشر شده در سایت شما حس بهتری داشته باشد این مورد باعث میشود تا با انتشار محتوای شما در سایت خود به سایت شما لینک دهد و این لینک سازی به عنوان یک لینک سازی کاملا طبیعی شناخته میشود.

گوگل لینک سازی را در سئو تاثیرگذارترین روشی برای کسب رتبه تلقی میکند به همین دلیل برند شدن میتواند برای شما لینک سازی را به همراه داشته باشد و این یکی از تاثیرهای خوب برندینگ در سئو میباشد زیرا برندینگ علاوه بر اینکه مخاطبین شما را افزایش میدهد باعث میشود تا شما در نتایج گوگل نیز رتبه خوبی را داشته باشید.

افزایش کاربران شبکه های اجتماعی

دیجی کالا ، علی بابا و خیلی از برندهای معروف ایرانی در شبکه های اجتماعی دنبال کننده و طرفداران بسیار زیادی دارد. تمامی این کاربران که این برندهای معرف را دنبال میکنند تمایل دارند تا همیشه خبرهای جدید را از برندی که دوست دارند دریافت  کنند و برای اینکه به این خواسته خود دست پیدا کنند اقدام به دنبال کردن آنها در شبکه های اجتماعی میکنند.

پس همیشه برندینگ در داخل گوگل برای شما تاثیر گذار نبوده و میتواند در خیلی از شبکه های اجتماعی نیز طرفداران شما را افزایش دهد.

برندینگ در شبکه های اجتماعی

افزایش اعتبار سایت

گوگل همیشه عوامل زیادی را برای رتبه دهی بررسی میکند که یکی از مهمترین عوامل قدرت و اعتبار یک سایت میباشد. اما گوگل از چه میداند که یک سایت چقدر اعتبار دارد؟

خب جواب این سوال کاملا روشن میباشد : مهم ترین روش تشخیص برخی از موارد از دید گوگل کاربران میباشد. گوگل به صورت کامل زمانی که کاربر وارد سایت میشود آن را آنالیز کرده و از رفتار کاربر متوجه میشود که سایت چه ارزشی دارد به عنوان مثال زمانی که کاربر بعد از ورود به سایت در کمترین زمان ممکن از سایت خارج شود سیگنال های گوگل این مورد را دریافت میکنند و میدانند که این سایت نتوانسته است نیاز کاربران را رفع کند و باید به رتبه های پایین انتقال داده شود.

اگر وبسایت شما بتواند نیاز کاربر را به خوبی رفع کند مسلما گوگل این مورد را کاملا لمس کرده و اعتبار زیادی برای سایت شما میدهد.البته در نظر داشته باشید که برند شدن در گوگل باعث میشود تا کاربران ماندگاری بسیار زیادی در سایت شما داشته باشند ولی نکته مهم اینجاست که ماندگاری در سایت فقط یک مورد از فاکتورهای افزایش اعتبار میباشد.

افزایش اعبتار سایت باعث میشود تا بدون هیچ گونه لینک سازی بتوانید حتی در برخی از کلمات سخت و پررقابت نیز رتبه خوبی را داشته باشید.

افزایش فروش

اهمیت به برندسازی به مرور زمان آمار فروش را به صورت چشمگیری افزایش میدهد زیرا بیش از 65% افراد دوست دارند از محصولات برندهایی استفاده کنند که قبلا از آن استفاده کرده اند چون در این صورت ریسک خرید خود را کاهش میدهند. اما مورد جالب اینجاست که اگر برندهای ناشناخته با قیمت بسیار پایین هم محصولات خود را بفروش برسانند باز هم مشتریان تمایل دارند تا از محصولات برندهای شناخته شده استفاده کنند و این مورد باعث میشود تا برندهای شناخته شده فروش بهتری را تجربه کنند.

برند سازی یا سئو؟ کدام یک بهتر است؟

در گذشته تبدیل به برند یکی از آرزوهای من بود و همیشه دوست داشتم که خودم یا کسب و کارم در بین عموم مردم شناخته شده باشد و این راه را بسیار ساده در نظر میگرفتم. اما بعد از مدتی وقتی وارد دنیای اینترنت شدم کاملا احساس کردم که برند شدن مسیر طولانی و سختی را دارد. زیرا رعایت چند گام ساده نمیتواند من را به برند معروف تبدیل کند.

سئو یا برندینگ

برندینگ با سئو عملی میشود و این کاملا بر من ثابت شده است. سئو یک گامی میباشد که کسب و کار شما در بین عموم به نمایش در بیاید. دیدن شدن در بین مخاطبین اگر به صورت خیلی زیادی تکرار شود نتیجه بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

برای جواب به سوال که برند سازی خوب است یا سئو بهتر است به شکل تعریف کرد :

سئو شروع راه تبدیل به برندینگ میباشد و هر کدام از آنها ارزش و اعتبار بسیار زیادی دارند. برند شدن نیاز به دیده شدن دارد و این دیده شدن از طریق سئو و کسب رتبه امکان پذیر میباشد. البته فقط دیده شده ملاک موفقیت نبوده و عوامل بسیار زیادی باعث میشود که یک کسب و کار به عنوان یک برند شناخته شود.

 

پیش بینی سئو در آینده

سئو همیشه در حال تغییر است و این یکی موارد مهمی میباشد که باعث میشود سئو لذت بخش تر به نظر برسد اما فقط  شخصی در زمینه سئو میتواند موفقیت زیادی را کسب کند که همیشه اطلاعات خود را بروز نگه دارد.

یکی از مهم ترین مواردی که در سئو از اهمیت بالایی برخوردار میباشد شناخت الگوریتم ها میباشد و گوگل هم هیچ منبع رسمی برای سئو نداشته و تمامی مواردی که در سئو تشکیل میشود بستگی به تخصص و کار هر فرد است.

در گذشته تکرار کلمه کلیدی باعث کسب رتبه در گوگل میشد ولی امروزه این مورد کاملا از مد افتاده و حساسیت بسیار زیادی دارد. تاثیر گذار ترین روشی که برای کسب رتبه در کلمات کلیدی سخت، استفاده از لینک سازی خارجی میباشد ولی طبق آنالیزهای کاملا تخصصی این روش هم به زودی تاثیرگذاری کمتری در رتبه گیری خواهد داشت.

یکی از مهم ترین تاثیراتی که در این چند سال به آن پی بردیم بحث برندینگ میباشد به همین خاطر امروزه وبسایت های بزرگ برای اینکه آینده بازار را به خود اختصاص دهد فقط در زمینه برندینگ فعالیت میکنند پس به این نتیجه میرسیم که در آینده بحث برندینگ در کسب و کارها تاثیر بسزایی داشته و اثر گذاری زیادی در فروش دارد.

در بیشتر کلمات کلیدی امروزه وبسایت دیجی کالا digikala رتبه هایی پایینی را دارد ولی به دلیل اینکه دیجی کالا به عنوان یک برند شناخته شده میباشد در این کلمات هم فروش بسیار بالایی از رتبه‌های بالا دارد و این مورد یکی از گزینه‌های تاثیر برندینگ در سئو میباشد.

نتیجه نهایی تاثیر برندینگ در سئو 👍🏼

استفاده از یک مورد بستر و راه در سئو میتواند باعث پیشرفت باشد به عنوان مثال محصول خوب ، قیمت مناسب و … اگر در یک کسب و کاری مداوم باشد به مرور زمان در ذهن مخاطب ماندگارتر میشود و از همه مهم تر به دلیل اینکه این موارد دست به دست میشود میتواند در فروش نیز تاثیر گذار باشد.

پایانی ترین جمله ای که میتوان در تاثیر برندینگ در سئو باید گفت این است که برند خوب و شناخته شده اگر به خوبی فعالیت داشته باشد در سئو و نزد مشتریان باعث میشود که جایگاه خود را حفظ کرده و ماندگار تر باشد. پس در یک جمله نتیجه میگیریم که

تاثیر برندینگ در سئو یک گزینه کاملا ثابت شده بوده و برند شدن در سئو تاثیر بسیار زیادی دارد و خواهد داشت.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

14 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر برندینگ در سئو | چالش بزرگ کسب و کارها»

  1. تاثیر برندینگ در سئو کاملا تاثیر گذاره تو کسب رتبه و من اینو با تمامی وجود احساس کردم در کسب و کارم چون بدون اینکه لینک سازی کنم خیلی راحت تو کلمات سخت هم رتبه میگیرم

    1. برند شدن در یک کسب و کار میتونه شمارو با فروش بالا مواجه کنه ولی خب همیشه باید نسبت به رقبا بهتر باشین تا بتونین همیشه به عنوان یک برند خود در ذهن مخاطب ماندگار باشین.

  2. واقعا یه چند مدتی میشد دنبال یه محتوای کامل بود حتی تا صفحه سه هم رفتم ولی پیداش کردم ممنونم ازتون

    1. ممنونم از نظر خوب شما … امیدواریم که تونسته باشیم یک محتوای خوب را برای شما ارائه بدیم

  3. احسنت به شما، به نکات دقیق و خوبی اشاره کردین 🙂 میشه گفت الان دیگه کم کم داریم به سمتی میرسیم که همه دنبال برندینگ تو بحث سئو هستند و این نکاتی که شما داخل این مطلب درج کردین روش بسیار خوبی برای بهبود این مسئله است.

  4. واقغا این بحث برندینگ خیلی از سایت هارو در نتایج تکون داده … مثل سایت دیجی کالا که خیلی از صفحاتش بدون داشتن محتوا ، تصویر و بک لینک رتبه های برتر رو داره و اینجا کاملا اثر برندینگ تو سئو معلومه

    1. در شروع برای برند شدن نیاز به سئو هستش ولی زمانی که کسب و کار به برند تبدیل میشه واقعا تاثیر زیادی در سئو داره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *