تکنیک های طلایی تامین امنیت سایت وردپرس

دسته بندی :
تامین امنیت وردپرس - اروم وب
فهرست موضوعات
🥇زمان مطالعه: 11 دقیقه

طبق پیشرفت و آپدیت های منظم وردپرس امنیت این سیستم مدیریت محتوا نسبت به سایر سایت ساز ها بسیار بالا بوده و یک هکر آماتور به هیچ عنوان توانایی هک سایت وردپرسی را ندارد. اما از آن جایی که میدانید امروزه بیشتر سایت های موجود در بستر گوگل توسط وردپرس طراحی شده است و مسلما هکر ها هم به دنبال پیدا کردن راه هایی هستند که وارد سایت های وردپرسی شوند. اما در نظر داشته باید که سعی کنید همیشه امنیت سایت خود در وهله اول تست و ارتقا دهید.

در این مقاله که توسط گروه دیجیتال مارکتینگ اروم گردآوری شده است سعی داریم تا به صورت کامل و جامع روش ها و راه های تامین امنیت وردپرس را برای شما معرفی کنیم. اطلاعات گردآوری شده در این مقاله حاصل چندین سال تجربه بوده که تمامی تکنیک ها و راه های گفته شده در این مقاله تاثیر بسیار زیادی برای افزایش امنیت سایت شما دارد. ما در مقاله ی اهمیت امنیت سایت به صورت کامل روش هایی که برای یک سایت میتوان در نظر گرفت تا امنیت سایت افزایش پیدا کند پرداخته ایم و تصمیم داریم در این مقاله به صورت اختصاصی روش های تامین امنیت وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم.

اشتباه بزرگ در مورد تامین امنیت وردپرس

وردپرس همانطور که میدانید دارای بیش از میلیون ها افزونه میباشد. و برخی از افراد بر این باور هستند که نصب یکی از این افزونه ها میتوانید امنیت سایت را به صورت کامل تامین نمایید. ام در نظر داشته باشید که تامین کردن امنیت سایت به روش های بسیار زیادی انجام میگیرد و با نصب یک افزونه حتی به صورت پولی این امنیت تامین شود. ما تصمیم داریم تا در این مقاله حتی برخی از افزونه های مهم که در امنیت سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد را نیز معرفی کنیم پس این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید و تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

روش های تامین امنیت وردپرس - اروم وب

روش های تامین امنیت وردپرس در چند قدم ساده

مسلما به سرقت رفتن اطلاعات سایت شما به روش هک میتوانید از اعتبار و ارزش شما در برابر مشتری بکاهد به همین دلیل امنیت بالای وبسایت ارزش بسیار فراوانی داشته و حتی بهتر است با پرداخت هزینه این مسئله توسط یک متخصص انجام گیرد.

شما برای تامین کردن امنیت سایت وردپرسی خودتان بهتر است تا از زمان نصب و راه اندازی ورپردس این کار را انجام دهید. که در ادامه کلیدی ترین نکات را مورد امنیت وردپرس با شما به اشتراک میگذاریم.

آپدیت مداوم سیستم مدیریت محتوا وردپرس

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای بسیار پرکاربرد و پرطرفداری به صورت مداوام در حال ارائه آپدیت میباشد. سیاست های آپدیت وردپرس به صورت دوره ای باعث میشود تا امنیت سایت شما افزایش داشته باشد و از سوی دیگر بهینه تر میشود. به همین دلیل برای اینکه امنیت سایت وردپرسی خود را به بهترین شکل ممکن تامین کنید حتما در صورت مشاهده پیام آپدیت جدید در پیشخوان ، در کمترین زمان ممکن اقدام به بروز رسانی نمائید.

گرفتن بک آپ منظم

تهیه بک آپ به صورت منظم حتی به صورت ماهیانه و هفتگی بسیار برای شما مهم میباشد. در نظر داشته باشید که امروزه هکرها به دنبال یک باگ هستند تا وارد یک سایت شوند به همین دلیل اگر سایت شما دارای باگ بود و مورد هک و نفوذ قرار گرفت مسلما دو راه برای سایت شما وجود دارد. راه اول ینکه امکان پاک کردن سایت شما به شدت بالاس و راه دوم هم دستکاری و تغییر اطلاعات سایت شما توسط هکر میشود به همین دلیل اگر به صورت مداوم از سایت خود بک آپ تهیه کنید این عامل باعث میشود تا در صورت پاک شدن سایت اقدام به برگرداندن بک آپ سایت خود کرده و سایت خود را از کمند خراب شدن نگهداری نمائید.

افزایش امنیت wp-config.php - اروم وب

افزایش امنیت دسترسی به فایل wp-config.php

اگر تا به حال اقدام به نصب وردپرس بر روی هاست کرده باشید مسلما با این فابل آشنایی بسیار بالایی دارد. در داخل این فایل تمامی اطلاعات دیتابیس به صورت کامل ذکر شده است به همین دلیل باید در نگهداری و امنیت این فایل دقت کافی را داشته باشید زیرا اگر هکری به این فایل دسترسی پیدا کند مسلما با دسترسی به دیتابیس میتواند به تمامی اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشید و حتی اقدام به پاک کردن اطلاعات سایت شما نمایید. برای افزیش امنیت سایت سعی کنید که دسترسی به این فایل را محدود کنید تا شخصی غیر از شما به این فایل دسترسی نداشته باشد. توجه داشته باشید که یکی از متنوع ترین روش هایی که میتوان این فایل را از دسترس بقیه افراد به دور کردن مخفی کردن آن در قسمت هاست میباشد.

تغییر مداوم و دوره ای رمز عبور

این روش یکی از ساده ترین و در عین حال بهترین روش های تامین امنیت سایت وردپرس میباشد. در نظر داشته باشید در برخی از وبسایت ها امکان ثبت نام کاربران وجود دارد به همین دلیل در این گونه از سایت ها باید رمز به صورت دوره ای تغییر کند. پس حتما در روند سایت خود برنامه ریزی دقیقی به این موضوع داشته باشید که کاربران مثلا به صورت ماهیانه یا … اقدام به تغییر رمز خود نمایند. این روش امروزه در دیجی کالا انجام میگیرد و کاربران باید 90 روز یکبار اقدام به تغییر پسورد خود نمایند.

استفاده از گوگل کپچا - اروم وب

استفاده از گوگل کپچا

در نظر داشته باشید که هک شدن سایت مبنی بر این نیست که شخصی وارد سایت شما شود بلکه امروزه برخی از روش هایی وجود دارد که هکر با ارسال درخواست به سایت میزان مصرف cpu را افزایش میدهد و این عامل باعث میشود تا سایت شما از دسترس خارج شود. همچنین بهتر است بدانید که این روش توسط ارسال دیدگاه انجام گرفته و کاربر با ارسال دیدگاه زیاد به سایت میزان مصرف منابع سایت شما را افزایش میدهد به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که در قسمت دیدگاه ها یا قسمت های ورود به سایت حتما از گوگل کپچا استفاده نمائید. گوگل کپچا باعث میشود تا هکرها نتوانند به صورت مکرر به سایت شما درخواست ارسال کنند.

افزایش امنیت پوشه wp-admin

پوشه wp-admin یکی از حساس ترین پوشه های مدیریت سایت در هاست و سرور میباشد که اطلاعات بسیار مهمی در داخل این پوشه قرار دارد. به همین دلیل اگر شخصی دسترسی به این پوشه را داشته باشد میتواند تمامی سایت را خراب کرده و حتی از دسترس خارج کند. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که قفل امنیتی برای این پوشه لحاظ کرده تا از سایر افراد به این پوشه دسترسی نداشته باشند.

قوانین نصب و استفاده از قالب و افزونه ها

همانطور که میدانید قالب و افزونه فایل قابل نصبی بر روی وردپرس هستند تا شما را از نوشتن برخی از کدها برای راه اندازی یک ویژگی در سایت منع کنند. در نظر داشته باشید که در سایت های بزرگ مسلما میزان استفاده از افرونه نیز افزایش پیدا میکند به همین دلیل سعی کنید که تا حد امکان از افزونه های مهم استفاده کنید و از نصب و نگهداری افزونه های غیر کاربردی و غیرقابل استفاده به شدت دوری کنید.

بهتر است بدانید که افزونه های وردپرس به صورت سورس باز بوده و این قابلیت را دارنند که دستکاری شوند پس بهتر است که افزونه ها را از مارکت های معتبر خریداری نمائید تا دستکاری نشده باشند. برخی از افراد هستند که با نصب افزونه های پولی به صورت رایگان فکر میکنند که در این راه پیروز شده اند و بدون پرداخت هزینه یک افزونه پولی را نصب کرده اند اما بهتر است بدانید که نصب اینگونه از افزونه ها میتواند برای سایت شما خطر آفرین باشد. پس به شدت از این روش دوره کرده و سعی کنید که قالب و یا افزونه کاملا معتبر را بر روی سایت خود نصب کنید.

اضافه کردن سوال و پرسش امنیتی در صفحات ورود

همانطور که بخش های قبلی گفتیم تامین امنیت سایت وردپرس روش های متنوعی داشته و با انجام چندین راه نمیتوان به صورت کامل امنیت یک سایت را تامین کرد. یکی از مهم ترین روش هایی که امروزه توسط آن سایت ها را مورد حمله قرار میدهند ddos میباشد. در این روش میزان ارسال درخواست به سایت افزایش پیدا کرده و سایت منابع خود را مصرف میکند و این عامل باعث میشود تا از دسترس خارج شود. یکی از صفحاتی که این عمل انجام میشود ثسمت ورود به پنل کاربری ، ثبت نام و … میباشد به همین دلیل بهتر است در صفحات ورود به سایت از سوال و پرسش امنیتی استفاده نمائید تا هکر در صورت ارسال درخواست اجازه ارسال را نداشته باشد و این عامل باعث میشود تا منابع سایت شما مصرف نشده و سایت شما قطع و از دسترس خارج نشود.

سخن پایانی

گروه دیجیتال مارکتینگ اروم وب به صورت مداوم و دوره ای با بررسی و آنالیز روش های مختلف همیشه باگ های موجود در وردپرس را شناسایی میکند به همین دلیل این مقاله به صورت دوره ای آپدیت میشود و روش های جدید تامین امنیت وردپرس برای شما گزارش و معرفی میشود.

در مورد این مطلب صحبت کنید

تیم حرفه ای اروم وب

این مقاله به کوشش مهندس علی بلاقی و دیگر اعضای تیم اروم وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

مرجع آموزش های رایگان

در پیج اینستاگرام ما عضو شوید و از ویدئو های آموزشی کاملا رایگان بهره ببرید.

علی بلاقی

مدیر گروه دیجیتال مارکتینگ

اروم وب

ویدئو معرفی خدمات اروم وب

معرفی اروم وب
پخش ویدیو

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *